Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокирало цилиндърче?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Блокирало цилиндърче?

    Малко да обяснения - сутринта като идвах на работа (Разград-> Търговище) в тази усложнена зимна обстановка , един "шофИОр" в селата явно не е разбрал че при излизане на главен път има стоп и на него трябва да се спира. Та излезе си пред мен, че и не можа да завие та се заби в пряспата отсреща и застана напречно на пътя. Сигурно съм скачал на спирачката като супер турбо фолк фурия върху маса на мутри в 3 посреднощ. Дааа трудно се спира джипка на лед, добре че успя да завие в ляво и да се забия в пряспата зад него. Продължих си пътя, ама джипа не върви и почна да мирише на бакелит (сигурно феродото така мирише). След 5 километра се пооправи и понеже бързах не съм спирал да го гледам. Като пристигнах на работа видях (и помирисах ) че предна дясна гума, диск де, много пари.
    Изчетох темата http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E4%EA%E8%F2%E5 и няколко други подобни, но понеже не съм много наясно да попитам - това ли е митичното същество блокирал цилиндър, дето само съм чувал за него ама не съм го виждал, или е нещо по сериозно от типа на описаните във форума проблеми със спирачки, кантари и т.н. В този ред на мисли утре да си тръгвам ли за Разград или да търся майстор тук да оправя проблема/опасност да прецакам нещо? Или ако още е стегнало да отвия пробката за обезвъздушаването, дали ще отпусне. Бих се радвал да ми поясните, благодаря предварително.
    Toyota Yaris 1,4D-4D 0889/
    MB W124 200TE 801-
    TLC LJ70 2,4TD 364

  • #2
    До: Блокирало цилиндърче?

    Изобщо не е митично това проблемче,ако са сменяни накладки без да е почистено буталцето като нищо ще задере.При мен беше така затегнало че се наложи на менгемето с тръбен ключ да го раздвижа.Полирах го и вече около 2000км работи нормално.Ако маншона е изгорял от прегряването хубаво е да го смениш.Дали може нещо да се прецака,и най-лесния ремонт с доза невнимание може да стане приключение.По Дискавърито го дават много лесно поръчваш даже ляв и десен спирачен апарат и сменяш,така и така ще се отваря смени и маркучите,ако са натръпнали.

    Коментар


    • #3
      До: Блокирало цилиндърче?

      Мисля, че да, това е индикация за блокирал спирачен цилиндър. При мен преди време се случи непосредствено след смяна на накладки след като предишните бяха силно износени и дисковете ми бяха доста отънели. В последствие ми обясниха майсторите, че така се случва заради това че цилиндъра е работил в крайно извадено полжение и въртящия момент който се получава заради голямото рамо на силата предизвиква износване, което изглежда като продраскана черта върху цилиндърчето. И четирите имаха такава черта. Мисля че е опасно да се кара така, защото при прегряване накладките започват да се пързалят и силата на триене е недостатъчна.
      А сега аз имам да питам подобно нещо. Вчера в дълбокия пресен сняг след като изрових доста партини из Люлин, накрая паркирах и оставих колата цял ден. Вечерта запалих и тръгнах да се прибирам. Температурата на компа показваше -7 градуса, а колеата и джантите бяха целите в сняг. След 100 метра се оказа, че не мога да спирам, като АБС не се задейства изобщо, но и аз нямах усещане колата да се пързаля. Просто не искаше да спре, изминах не повече от 2 км. като гледах не ми се налага да използвам спирачки. Тази сутрин ми се случи същото, като след няколко екстремни натискания на спирачки работата им се нормализира. Замислих и се сетих че в Словения също при ниски температури и снеговалеж, но след дълго каране по магистрала ми се случи подобно нещо, но не толкова ясно изразено. Колата е РАВ4 d4-d 2001 100000km по километраж от италия. Та въпросите ми са:
      1. Това индикация за някакъв проблем със системата ли е или просто ефект от омазването със сняг и ниските температури?
      2. Ако е ефект както при намокряне има ли някаква превенция?
      Киа Соренто 2.5CRDi 2005г.

      Коментар


      • #4
        До: Блокирало цилиндърче?

        Първоначално публикуван от maverick.bg Преглед на мнение
        Мисля, че да, това е индикация за блокирал спирачен цилиндър. При мен преди време се случи непосредствено след смяна на накладки след като предишните бяха силно износени и дисковете ми бяха доста отънели. В последствие ми обясниха майсторите, че така се случва заради това че цилиндъра е работил в крайно извадено полжение и въртящия момент който се получава заради голямото рамо на силата предизвиква износване, което изглежда като продраскана черта върху цилиндърчето. И четирите имаха такава черта. Мисля че е опасно да се кара така, защото при прегряване накладките започват да се пързалят и силата на триене е недостатъчна.
        А сега аз имам да питам подобно нещо. Вчера в дълбокия пресен сняг след като изрових доста партини из Люлин, накрая паркирах и оставих колата цял ден. Вечерта запалих и тръгнах да се прибирам. Температурата на компа показваше -7 градуса, а колеата и джантите бяха целите в сняг. След 100 метра се оказа, че не мога да спирам, като АБС не се задейства изобщо, но и аз нямах усещане колата да се пързаля. Просто не искаше да спре, изминах не повече от 2 км. като гледах не ми се налага да използвам спирачки. Тази сутрин ми се случи същото, като след няколко екстремни натискания на спирачки работата им се нормализира. Замислих и се сетих че в Словения също при ниски температури и снеговалеж, но след дълго каране по магистрала ми се случи подобно нещо, но не толкова ясно изразено. Колата е РАВ4 d4-d 2001 100000km по километраж от италия. Та въпросите ми са:
        1. Това индикация за някакъв проблем със системата ли е или просто ефект от омазването със сняг и ниските температури?
        2. Ако е ефект както при намокряне има ли някаква превенция?
        Да не ти е позамръзнала спирачната течност...?Почти съм убеден,че си е оригиналната от завода,или греша?
        Спир. течност се сменява на 2-3 години,но наистина много рядко някой го прави!
        Проблема може да не е от това,но ако не си я сменявал направи го-само ще спечелиш!
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • #5
          До: Блокирало цилиндърче?

          Мерси, карам я от октомври месец и аз не съм я сменял. Благодаря за съвета, ще го направя.
          Киа Соренто 2.5CRDi 2005г.

          Коментар


          • #6
            До: Блокирало цилиндърче?

            Първоначално публикуван от hyenna Преглед на мнение
            Малко да обяснения - сутринта като идвах на работа (Разград-> Търговище) в тази усложнена зимна обстановка , един "шофИОр" в селата явно не е разбрал че при излизане на главен път има стоп и на него трябва да се спира. Та излезе си пред мен, че и не можа да завие та се заби в пряспата отсреща и застана напречно на пътя. Сигурно съм скачал на спирачката като супер турбо фолк фурия върху маса на мутри в 3 посреднощ. Дааа трудно се спира джипка на лед, добре че успя да завие в ляво и да се забия в пряспата зад него. Продължих си пътя, ама джипа не върви и почна да мирише на бакелит (сигурно феродото така мирише). След 5 километра се пооправи и понеже бързах не съм спирал да го гледам. Като пристигнах на работа видях (и помирисах ) че предна дясна гума, диск де, много пари.
            Изчетох темата http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E4%EA%E8%F2%E5 и няколко други подобни, но понеже не съм много наясно да попитам - това ли е митичното същество блокирал цилиндър, дето само съм чувал за него ама не съм го виждал, или е нещо по сериозно от типа на описаните във форума проблеми със спирачки, кантари и т.н. В този ред на мисли утре да си тръгвам ли за Разград или да търся майстор тук да оправя проблема/опасност да прецакам нещо? Или ако още е стегнало да отвия пробката за обезвъздушаването, дали ще отпусне. Бих се радвал да ми поясните, благодаря предварително.
            Предните накладки съм ги сменял.Цилиндрчетата съм ги раздвижил .спирачната течност съм я сменял с накладките ДОТ4.Може спирачен маркуч да е почнал да се запушва .За целта развий щуцера да видеш масло идва ли на самотек .Ако идва значи не е маркуча.Може пак цилиндърче да е защото не съм сменял гумичките.Смени оплатненията комплект .
            ТЛК 90 120кв Дайхатсу Ф20 Няма да пия повече .....ама и по малко няма да пия...

            Коментар


            • #7
              До: Блокирало цилиндърче?

              Благодаря на Meha1971 за пояснението. Друго си е да вземеш джип с етапна епикриза и описани всички болежки. Прибрах се в Разград поживо-поздраво, няколко пъти спирах да пипам дискове и барабани, но не грееха. Явно бяха отпуснали спирачките, а и джипа си спираше. Даже ходих та минах технически преглед, че му беше дошло времето и там казаха че спирачките си работят нормално. Но всетаки се разбрах с "майсторо" другата седмица най-късно ще сменим маркучите, гумичките на цилиндрите, ще погледнем накладките (ако са добре няма да ги пипам), спирачната течност няма да сменям щом е подменена. Ще напиша за резултатите.
              А към Maverick.bg - то не че аз съм голям специалист , ама като ровех по моя проблем и изчетох някои теми, подкрепям мнението на mbenz за замръзваща спирачна течност (поема вода когато е стара).

              Поздрави
              Toyota Yaris 1,4D-4D 0889/
              MB W124 200TE 801-
              TLC LJ70 2,4TD 364

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X