Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Клапани-2L-T

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Клапани-2L-T

    Колеги дайте малко инфо за регулиране на клапаните на 2лт мотора от по старата серия 88 година с алуминиевия капак(ландкруисер LJ73, 88г 2.4тд).
    търсих из нета,ама нещо не намирам...?
    ще съм благодарен,ако някой има схема или знае реда за регулиране,че Баба Яга се разтрака нещо отгоре и май ми предстои приключение
    TЛК 80-4.2ТД
    ТЛК 73-2.4ТД
    ...................

  • #2
    До: Клапани-2L-T

    Аз схема мога да ти дам, но имай предвид, че клапаните не се регулират с болт и контра гайка, а с подложни шайби (които предполагам, че няма да имаш в наличност). След измерването на хлабината, дебелината на шайбата се смята по формула и тогава се подлага съответната дебелина.
    Ти си прецени нали ти трябва схема!
    LZ1AID

    Коментар


    • #3
      До: Клапани-2L-T

      Първоначално публикуван от alex_bg777 Преглед на мнение
      Аз схема мога да ти дам, но имай предвид, че клапаните не се регулират с болт и контра гайка, а с подложни шайби (които предполагам, че няма да имаш в наличност). След измерването на хлабината, дебелината на шайбата се смята по формула и тогава се подлага съответната дебелина.
      Ти си прецени нали ти трябва схема!
      Клапаните на този мотор на са хидравлични-има ли подложни шайби...
      Аз съм със същия мотор,и хлабините ги има на една лепенка на корпуса на възд. филтър-някой питаше преди около половин година тук,и му бях отговорил...ако не я намериш довечера ще ти ги кажа.
      Интересното е,че реглажа се прави на ТОПЪЛ двигател-каквото и да означава това,защото докато свалиш тръбата на турбото,капака,едно-друго...май 40С се води,че мотора е топъл...
      много автомати-слаби резултати!

      Коментар


      • #4
        До: Клапани-2L-T

        Първоначално публикуван от alex_bg777 Преглед на мнение
        Аз схема мога да ти дам, но имай предвид, че клапаните не се регулират с болт и контра гайка, а с подложни шайби (които предполагам, че няма да имаш в наличност). След измерването на хлабината, дебелината на шайбата се смята по формула и тогава се подлага съответната дебелина.
        Ти си прецени нали ти трябва схема!
        до някъде съм съгласен,това с подложните шайби го имам на мотора на 80-ката но мисля ,че хидравлични клапани има следващата генерация 2лт мотори...? със стоманения капак на клапаните и малко по различно разположение ролките на ангренажния ремък. чесно казано не съм свалял капака още но май колегата от горния пост е прав.....
        все пак ще съм благодарен ,ако някой пусне схема за реда на регулиране и градусите завъртане на разпределителния вал
        TЛК 80-4.2ТД
        ТЛК 73-2.4ТД
        ...................

        Коментар


        • #5
          До: Клапани-2L-T

          Здрасти колега,чувашли клапаните дали чакат и ако е да кога се чуват?

          Коментар


          • #6
            До: Клапани-2L-T

            Всмукателни клапани 0.20-0.30мм.
            Изпускатерни клапани 0.40-050мм.
            Това е за 2LT-2,тоест този които е с пулове...90к.с.
            Румене ,твоят е с кобилици...86к.с.
            Хлабините важат и за тях.
            Прават се на студен мотор.

            Коментар


            • #7
              До: Клапани-2L-T

              Първоначално публикуван от Lacho Botev Преглед на мнение
              Всмукателни клапани 0.20-0.30мм.
              Изпускатерни клапани 0.40-050мм.
              Това е за 2LT-2,тоест този които е с пулове...90к.с.
              Румене ,твоят е с кобилици...86к.с.
              Хлабините важат и за тях.
              Прават се на студен мотор.

              благодаря много! 86 коня е ,за хлабините ок,ами на какви градуси да въртя вала...?
              TЛК 80-4.2ТД
              ТЛК 73-2.4ТД
              ...................

              Коментар


              • #8
                До: Клапани-2L-T

                Първоначално публикуван от kikata46 Преглед на мнение
                Здрасти колега,чувашли клапаните дали чакат и ако е да кога се чуват?
                ами историята започна така...джипката за която пиша се кара повече от баща ми.аз я виждам и чувам 2-3 пъти в годината като се прибирам до Бг . лятото мотора си работеше супер,както го познавам 8 години преди месец обаче пак се прибрах и реших да я пална. ...тогава дойде и изненадата -странен шум ,нещо между съскане на издухана гарнитура на изпуск.колектор и едно щракане,наподобяващо това на клапан.

                веднага свалих изпускателния колектор. нямаше нищо нередно с гарнитурата(смених я разбира се с нова) ,шумът обаче остана... изредиха се "специялисти" с различни диагнози от криви повдигачи до счупена дюза и проблем в нагнетателната помпа.
                а джипката пали от раз,дори без подгряване,пушек никакъв(съвсем леко като е студена,но за тая възраст нямах повече време за умуване и се прибрах обратно в Англия.преди седмица баща ми се обади че колата започнала да губи мощност и почти не можел да ползва 5-та предавка.... дадох инструкции да кара докато може и да чака следващато ми прибиране за коледа,та до тогава искам да посъбера малко инфо и да се опитам да открия проблема.
                TЛК 80-4.2ТД
                ТЛК 73-2.4ТД
                ...................

                Коментар


                • #9
                  До: Клапани-2L-T

                  колега мойта джипка пали без подгрев, когато е студена няма никакъв шум, но като загрее и се движи продължително време с 2000-2500 оборота започва да се чува шум като от клапани. Като пусна газта и изключа след това пак подкарам известно време няма шум и пак се появява. При градско каране почти несе чува.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Клапани-2L-T

                    Първоначално публикуван от kikata46 Преглед на мнение
                    колега мойта джипка пали без подгрев, когато е студена няма никакъв шум, но като загрее и се движи продължително време с 2000-2500 оборота започва да се чува шум като от клапани. Като пусна газта и изключа след това пак подкарам известно време няма шум и пак се появява. При градско каране почти несе чува.
                    при мен шума почва с паленето и е през цялото време
                    TЛК 80-4.2ТД
                    ТЛК 73-2.4ТД
                    ...................

                    Коментар


                    • #11
                      До: Клапани-2L-T

                      Ето точния отговор на питането на колегата:
                      тВа пише на оригиналната лепенка,която е на корпуса на въздушния филтър:
                      valve clearance(HOT!):
                      intake-0.25mm
                      exhaust-0.36mm
                      Това е,когато иде реч за двигателя,за който е питането на колегата-според мен друго няма!
                      Нека сме коректни,когато става дума за такава"тънка" операция,като реглаж на клапаните,има ли пулове(НЯМА!!!)на топло,или на студено се регулират,и т.н.,и т.н. ...!
                      много автомати-слаби резултати!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Клапани-2L-T

                        Пламене,тези дани са аналогични на тези които сам дал.
                        Просто се правят на топъл мотор.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Клапани-2L-T

                          http://landcruiser.grundahl.ca/Toyot...Mechanical.pdf

                          това намерих аз
                          TЛК 80-4.2ТД
                          ТЛК 73-2.4ТД
                          ...................

                          Коментар


                          • #14
                            До: Клапани-2L-T

                            Първоначално публикуван от Lacho Botev Преглед на мнение
                            Пламене,тези дани са аналогични на тези които сам дал.
                            Просто се правят на топъл мотор.
                            Не споря,Лъчо-казвам какво точно дава производителя-разгеле лепенката е като чисто нова!
                            А,подложни шайби има ли изобщо(пулове),че и на мен са ми поизпуснали клапаните,та все се каня да ги регулирам...и така вече 12000км....
                            много автомати-слаби резултати!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Клапани-2L-T

                              Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                              Не споря,Лъчо-казвам какво точно дава производителя-разгеле лепенката е като чисто нова!
                              А,подложни шайби има ли изобщо(пулове),че и на мен са ми поизпуснали клапаните,та все се каня да ги регулирам...и така вече 12000км....
                              Ти си с кобилици....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X