Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странен проблем със стартер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странен проблем със стартер

    Колеги случи ми се нещо, за което дори не бях чувал! Става въпрос за Land Cruiser J90 3.0 125 к.с.

    Прибирам се и гледам колата в неестествена позиция както е паркирана излязла от редицата в ляво около 1 м. напред. Като съм паркирал съм оставил волана завит наляво.

    Първата ми мисъл беше, че са се опитали да я крадат, но нещо ги е уплашило и са я изоставили.

    Да ама не! Беше си заключена и вътре нищо не беше докосвано. Направи ми впечатление, че още като доближих се чува чукане откъм стартера (бендикса). Опитах да зяпяля акумулатора беше умрял. Избутах я, свалих акумулатора, заредих го и на другия ден като го сложих в момента в който допрях "масата", стартера започна да върти без да спира.

    Така се е и придивижила напред. Оставих я с разкачена батерия и отворих да чета, но такъв случай нещо не срещнах из нета освен един американец за Тойота камри, споменавеше подобен проблем.

    Та той обясняваше нещо за релето на стартера. Слязах извадих релето, закачих батерията, естествено не завъртя. Откачих минуса сложих релето и о чудо! Всичко си беше нормално.

    Да ама не! Преди 3 дена бях спрял на едно място и чувам суматоха, викнаха ме и същата работа, тръгнал сам и добре, че наблизо има ограда, та се е ударил в нея и спрял.

    Вечерта го паркирах и го оставих само на ръчна и сега като отивам акумулатора все едно го няма, това значи, че пак е въртял.

    И съм в шах! Ще бъда безкрайно благодарен ако успеете да ми дадете решение, независимо дали да отида някъде, дали аз нещо да направя.
    TLC 90 1KZ-TE 2000г.
    "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

  • #2
    Някой полтъргайст ти е окъсил контакта за палене. Проблемът не е голям, иска проследяване от контактния ключ до бендикса. Все пак не я оставяй на скорост, може и по-далеч да стигне.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
      Някой полтъргайст ти е окъсил контакта за палене. Проблемът не е голям, иска проследяване от контактния ключ до бендикса. Все пак не я оставяй на скорост, може и по-далеч да стигне.
      Добре де, ама така от нищото? И сега не е постоянно, а когато си реши (което всъщност е кофти, щото ходи го търси), но винаги когато е в покой!?! Ако ми подскажете за София, кой би могъл да диагностицира проблема?
      TLC 90 1KZ-TE 2000г.
      "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

      Коментар


      • #4
        Разбрах че има стартер реле, значи следващият път като умре БЕЗ да разкачаш и пипаш нищо дай ток от друг акумулатор да видим върти ли, ако да - докато върти махаш релето, ако спре проблема е релето или преди него (жици, ключ), ако не спре проблема е след него (жици, бендикс )
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
          Разбрах че има стартер реле, значи следващият път като умре БЕЗ да разкачаш и пипаш нищо дай ток от друг акумулатор да видим върти ли, ако да - докато върти махаш релето, ако спре проблема е релето или преди него (жици, ключ), ако не спре проблема е след него (жици, бендикс )
          Категорично без релето спира и не върти. Обаче странното е как така релето един път дефектира и после не!? Как така, както си стои в покой и нещо го кара да залепне!? Ако са кабели как така в покой, ту дават на късо, после не!? Никакви следи от влага! Кутията на релето е като нова (все пак Тойота), самото реле е неразличимо от ново! На такова място е, че влага е изключено да навлезе, даже при удавяне!
          Прави го САМО в покои!
          TLC 90 1KZ-TE 2000г.
          "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

          Коментар


          • #6
            Проблемът може да не е в самото реле, а в контактния ключ, или проводника от к.к. до бобинката на релето. Клема 85 или 86...

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SCR00061.jpg
Прегледи:259
Размер:31.3 КБ
ID:6955082
            -Чем занимаетесь по жизни?
            -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
            -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от KingofROAD Преглед на мнение
              Проблемът може да не е в самото реле, а в контактния ключ, или проводника от к.к. до бобинката на релето. Клема 85 или 86...
              Големият проблем е, че го прави само в покои и не постоянно. Необяснимо е как така го прави от време, на време!?! Мистерията е страшна, по-горе колегата каза - полтъргайст
              В момента пак зареждам акумулатора и като го сложа съм сигурен, че всичко ще си е наред (това го играя вече няколко пъти)! Всъщност ако го прави постоянно, ще бъде прозаично да се проследи

              След като се удари в оградата, си запали нормално и се прибрах без драми!!!
              TLC 90 1KZ-TE 2000г.
              "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Мистерия няма. Просто трябва да се проследят и прозвънят съответните електрически вериги, и нещата ще се изяснят. Нужни са познания и опит в електротехниката...

            • #8
              Има аларми, с които се блокира стартерът чрез релето. Ако има вградена такава трябва и тя да се провери.

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от KingofROAD

                Мистерия няма. Просто трябва да се проследят и прозвънят съответните електрически вериги, и нещата ще се изяснят. Нужни са познания и опит в електротехниката...
                Каквито аз нямам за съжаление. Това е причината да търся решение, за тук в София. Просто търся някои, който да разкрие проблема и да го отстраним, че не си е работа!
                TLC 90 1KZ-TE 2000г.
                "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

                Коментар


                • #10
                  Ти така или иначе си правиш експерименти дали върви на самотек ми защо не смениш това реле поне,сама няма да се поправи,но имаш шанс да е релето

                  Носи си дебели кабели и пожарогасител
                  Последно редактирано от BENZBOSS; 13-02-24, 01:49.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #11
                    Тони, здравей!Пробвах да ти пратя на ЛС, но системата рече, че или нямаш право да получаваш или си избрал да не получаваш лични съобщения.А тука в дискусиите не е прието да се публикуват реклами
                    А временно, докато се отстрани проблема, изключвай минусовата клема, то че ще трябва да купуваш акумулатор е ясно, ама поне да отложиш малко
                    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                      Ти така или иначе си правиш експерименти дали върви на самотек ми защо не смениш това реле поне,сама няма да се поправи,но имаш шанс да е релето

                      Носи си дебели кабели и пожарогасител
                      Така мисля да започна. Иска ми се обаче да взема оригинално, защото с афтърмаркет не ми се правят експерименти. С втора употреба също, аз си имам втора употреба

                      Проблема е, че става малко проба-грешка, като го сменя, ще трябва дълго време да го оставям само на ръчна и да го наблюдавам, защото проблема не е постоянен и сега!

                      За пожарогасителя си много прав! Четох за такива случаи, при висок товар (на скорост и автомобила не може да се придвижва) се палят кабелите. За това вече не го оставям на скорост, а само на ръчна. Ако върти поне да е върти свободно и да си пада батерията. Всъщност вече не го оставям без изключена батерия
                      Последно редактирано от tony553; 13-02-24, 05:45.
                      TLC 90 1KZ-TE 2000г.
                      "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

                      Коментар


                      • KingofROAD
                        KingofROAD коментира
                        Редактиране на коментар
                        Около теб никой ли няма с познания и опит в електротехниката? Не съм в София, питай някой ако може да мине да го погледне. Проблема е елементарен, малко тиксо, или термошлаух. Откриването не е чак толкова елементарно, но по-добре не си прави излишни експерименти с кабели и пожарогасители. Ако имаш вариант, по-добре известно време не я карай колата, докато не се отстрани ефективно проблема.

                    • #13
                      Проблема се открива много просто. Трябват ти два светодиода и малко кабел. Диодите се монтират временно някъде около чистачките за да се виждат, докато се хване проблема. В това реле имаш две вериги. Една силова и една оперативна. Единия диод слагаш на изхода на силовата верига. Другия слагаш на входа на оперативната. Ако, докато върти стартера, светят и двата диода, проблема ти е в управлението на релето( контактен ключ, инсталация, ЕЦУ и др.). Ако, свети само диода на силовата верига значи релето залепва поради износени контакти,или отмаляла пружинка. Не ме питай как да разбереш докато те няма, какво се случва. С прост видеорегистратор. Играно много пъти. Успех!
                      Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                      SSang Yong Kyron 2.0xdi
                      Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                      Коментар


                      • tony553
                        tony553 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Това е наистина добра идея!

                    • #14
                      Размени релето, с някое друго, например релето за фаровете
                      Път е мястото, през което възнамерявам да премина!
                      0884837709
                      0878383528

                      Коментар


                      • tony553
                        tony553 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Съвсем различно е, нямат нищо общо (като цокъл)! И релето за подгрев е друго.

                      • дядо владо
                        дядо владо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Снимай да го видим или направо ела да го погледна това "уникално" реле.......

                    • #15
                      За първи път чувам на някой да се случва подобно нещо

                      После вероятността реле да прецъка без подаване на оперативно напрежение към намотката и то в покой...
                      Вероятността също клони към нула.
                      Проблемът съм почти сигурем, че е в инсталацията и позозирам доработки и мазане по нея.
                      Ако е така решение от клавиатура нема - трябва някой да поработи наистина на място.
                      Враг усраине

                      Коментар


                      • tony553
                        tony553 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Колега уви и аз за пръв път чувам (и виждам ) подобно нещо. Освен това и всички около мен така.
                        Уверявам те по инсталацията няма абсолютно никакви доработки, абсолютно стоково положение, просто аз не обичам такива неща и никога не съм правил и не бих направил доработки. Ако имаше такива естествено това е най прозаично и първо бих се насочил натам.
                        Единственото нещо което е различно от стоково е монтирана печка Вебасто, за нея е взето захранване от бушонната кутия, кадърно с отделен само за нея предпазител.

                      • Esper
                        Esper коментира
                        Редактиране на коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X