Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MODS 4Runner 2000: Първобитна система за зареждане на обикновен оловно-кисел акумулатор... СЪС СНИМКИ този път!!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MODS 4Runner 2000: Първобитна система за зареждане на обикновен оловно-кисел акумулатор... СЪС СНИМКИ този път!!!

    Предишен пост - MODS 4Runner 2000: Заден отоплител: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...82%D0%B5%D0%BB

    Имах веднъж проблем със зареждането на акумулаторите. В период от година, напрежението на стартовия постепенно падаше. На 11.0 волта вече се хванах да преглеждам цялата система. Всичко си беше в норма! От алтернатор и жици, до бушони, маси и плюсове. Акумулаторите си бяха нови.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2021-04-02_17-52-37.jpg
Прегледи:256
Размер:483.6 КБ
ID:6815857

    И тогава вдянах, че май алтернатора е малко слабичък на тия ООНските Рънери. Гледам - ми той едвам смогва да храни хилядите електро-глупости, който съм монтирал с времето, и имам нахалството да желая да зарежда стартова че и тягова батерия. Нема как да стане с 60ка!

    Веднага бракувах слаботелесния и забих на негово място двойна бабанка и смених бушона за алтернатора с по-дебеличък. Сечението на кабеляците беше едно и също както при по-слабите та и при по-силните алтернатори!

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210512_145752.jpg
Прегледи:268
Размер:670.4 КБ
ID:6815855

    И си е#& &$*#та! Рина тока с лопата, и вече мисля да си правя колонка за тесли и тролеи!

    Както и да е. Сложих две релета да контролират кога се зарежда тяговия, и всичко е топ! Понеже не искам тяговия да се ползва за стартерен, направих релето, което включва зареждането, да се контролира от стартовото реле и от таймера на подгрева. Така бях сигурен, че няма да допринесе и капка за стартера...че нали са вързани на един проводник и двата!

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-4a6f73f3a151a0c94c1356f2cdbd9663a5c7ff4c5327840a5ccebd30b560c180_8430123682dc72a2.jpg
Прегледи:255
Размер:288.1 КБ
ID:6815856


    Сложих един бушон за всеки случай, ако случайно релето се успи и стартерът дръпне ток от тяговия! Засега 15ка ампер не е гръмнал!

    И таймера върши идеална работа. По двата волтметъра дето ръгнах на таблото, си личи, че зареждането тръгва след минута две, зависи колко е студено. А щом тръгва, значи бушона към тяговия не е изгорял.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-05-9b442cfbef62fa63344dcc046b2faeead1a8dd83198b681f7e73dc8f8f07c783_8f5725e5d0f58eb4.jpg
Прегледи:268
Размер:281.0 КБ
ID:6815854

    Друго готино нещо е, че когато изтощя тяговия, и налягането му падне до към 11.2 (понякога прекалявам с уредите ), щом релето включи зареждането и празния акумулатор срине напрежението на цялата система, разбрах, че алтернаторът е смарт динамо, и почва яко да бичи ампери, до де изравни напрежението на 14.3-.5 (пак според зависи колко е студено и колко е празен тяговият акумулатор).

    След това се успокоява и поддържа 13.7 известно време. Като го заредя, след няколко дни престой без употреба, волтажа си стои на 12.9, (малко повече когато беше чисто нов). Зареждането от алтернатора много наподобява поведението на соларния контролер.

    От 12.9 докато хладилника ми тегли една майна, батерията го поддържа да студи бирата около 2 дни и половина. Иначе тяговият е 100амперов, и си го зареждам за няколко часа (5-6) със соларите.

    Сложих и един бутон за проверка на напрежението без ключ на контакт.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-02-0a-1881c47dedcf9c3902630b9c9c7f7381291637b497fdf88cf99e0c1699b48a7a_f8b8c1fd928b411a.jpg
Прегледи:265
Размер:465.0 КБ
ID:6815858

    Да знаете, че, както стартовите, не тряаа да се държат и тяговите да втасват дълго време празни, че сулфатират и бърже стават за боклука. Зареждайте си оловните батерии овреме, при всяка една възможност, за да траят дълго. И им доливайте вода/киселина, ако видите че пресухват...шот понякога къкрят... от презареждане.

    Като изключа колата, релето дето зарежда тяговия, прекъсва веригата и може спокойно да се включат соларите да го зареждат без никаква друга намеса. Иначе вързах и един ключ от блокаж за крузер на таблото, да прекъсна зареждането, ако не държа да се зарежда постоянно. По волтметрите мога пък да разбера дали има нужда да се дозареди.

    Абе накратко системата засега работи добре. Ще видим колко цикъла ще успея да измъкна от банера със "смарт" алтернатора.
    Прикачени файлове
    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
    https://www.taharateq.com
    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

  • #2
    Идеално

    колко са големи соларите?
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
      Идеално

      колко са големи соларите?
      2x200W 51x108cm!

      Но и контролерът (който е излишно голям за тази конфигурация) работи отличително - Victron MPPT 100 30 с bluetooth!

      Мисля да сложа някога втори banner и за това е по-добре да е по-мощничък!
      X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
      https://www.taharateq.com
      FB - Toyota 4Runner Bulgaria
      https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

      Коментар


      • #4
        А тука няма по-мощен,има по-слаб и да не дава Господ

        Е аз съм на границата с моя Виктрон,15 ампера макс държи,аз съм с 2 по 110 вата на предния прозорец и 50 вата на предния капак,имах намерение да слагам и аз втора батерия ма не е издържано финансово,по-добре да сменям батерия на 5 годинки,а така ми се иска;е да има подходящо място за оше една стотина ампера AGM ма няма,трябва да я навирам под комбито или да набия над 600 долара за стойки и резервоар,болтове и маркучи за да освободя малко място за втора батерийка…….не ми се връзват сметките,нося си малко стартово под седалката,ако се отплесна и сваля батерията до ниво на което не може да завърти мотора, до момента само ток на други давам обаче.

        Една от причините да избер комбито е якия алтернатор,двойно,а може и тройно по-як да е от оригинала на среден размер пикапче,аз само на светлини имам около 70 ампера и нещо трябва да храни.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X