Предишен пост - MODS 4Runner 2000: Заден отоплител: https://offroad-bulgaria.com/forum/%...82%D0%B5%D0%BB
Имах веднъж проблем със зареждането на акумулаторите. В период от година, напрежението на стартовия постепенно падаше. На 11.0 волта вече се хванах да преглеждам цялата система. Всичко си беше в норма! От алтернатор и жици, до бушони, маси и плюсове. Акумулаторите си бяха нови.
И тогава вдянах, че май алтернатора е малко слабичък на тия ООНските Рънери. Гледам - ми той едвам смогва да храни хилядите електро-глупости, който съм монтирал с времето, и имам нахалството да желая да зарежда стартова че и тягова батерия. Нема как да стане с 60ка!
Веднага бракувах слаботелесния и забих на негово място двойна бабанка и смених бушона за алтернатора с по-дебеличък. Сечението на кабеляците беше едно и също както при по-слабите та и при по-силните алтернатори!
И си е#& &$*#та! Рина тока с лопата, и вече мисля да си правя колонка за тесли и тролеи!
Както и да е. Сложих две релета да контролират кога се зарежда тяговия, и всичко е топ! Понеже не искам тяговия да се ползва за стартерен, направих релето, което включва зареждането, да се контролира от стартовото реле и от таймера на подгрева. Така бях сигурен, че няма да допринесе и капка за стартера...че нали са вързани на един проводник и двата!
Сложих един бушон за всеки случай, ако случайно релето се успи и стартерът дръпне ток от тяговия! Засега 15ка ампер не е гръмнал!
И таймера върши идеална работа. По двата волтметъра дето ръгнах на таблото, си личи, че зареждането тръгва след минута две, зависи колко е студено. А щом тръгва, значи бушона към тяговия не е изгорял.
Друго готино нещо е, че когато изтощя тяговия, и налягането му падне до към 11.2 (понякога прекалявам с уредите ), щом релето включи зареждането и празния акумулатор срине напрежението на цялата система, разбрах, че алтернаторът е смарт динамо, и почва яко да бичи ампери, до де изравни напрежението на 14.3-.5 (пак според зависи колко е студено и колко е празен тяговият акумулатор).
След това се успокоява и поддържа 13.7 известно време. Като го заредя, след няколко дни престой без употреба, волтажа си стои на 12.9, (малко повече когато беше чисто нов). Зареждането от алтернатора много наподобява поведението на соларния контролер.
От 12.9 докато хладилника ми тегли една майна, батерията го поддържа да студи бирата около 2 дни и половина. Иначе тяговият е 100амперов, и си го зареждам за няколко часа (5-6) със соларите.
Сложих и един бутон за проверка на напрежението без ключ на контакт.
Да знаете, че, както стартовите, не тряаа да се държат и тяговите да втасват дълго време празни, че сулфатират и бърже стават за боклука. Зареждайте си оловните батерии овреме, при всяка една възможност, за да траят дълго. И им доливайте вода/киселина, ако видите че пресухват...шот понякога къкрят... от презареждане.
Като изключа колата, релето дето зарежда тяговия, прекъсва веригата и може спокойно да се включат соларите да го зареждат без никаква друга намеса. Иначе вързах и един ключ от блокаж за крузер на таблото, да прекъсна зареждането, ако не държа да се зарежда постоянно. По волтметрите мога пък да разбера дали има нужда да се дозареди.
Абе накратко системата засега работи добре. Ще видим колко цикъла ще успея да измъкна от банера със "смарт" алтернатора.
Имах веднъж проблем със зареждането на акумулаторите. В период от година, напрежението на стартовия постепенно падаше. На 11.0 волта вече се хванах да преглеждам цялата система. Всичко си беше в норма! От алтернатор и жици, до бушони, маси и плюсове. Акумулаторите си бяха нови.
И тогава вдянах, че май алтернатора е малко слабичък на тия ООНските Рънери. Гледам - ми той едвам смогва да храни хилядите електро-глупости, който съм монтирал с времето, и имам нахалството да желая да зарежда стартова че и тягова батерия. Нема как да стане с 60ка!
Веднага бракувах слаботелесния и забих на негово място двойна бабанка и смених бушона за алтернатора с по-дебеличък. Сечението на кабеляците беше едно и също както при по-слабите та и при по-силните алтернатори!
И си е#& &$*#та! Рина тока с лопата, и вече мисля да си правя колонка за тесли и тролеи!
Както и да е. Сложих две релета да контролират кога се зарежда тяговия, и всичко е топ! Понеже не искам тяговия да се ползва за стартерен, направих релето, което включва зареждането, да се контролира от стартовото реле и от таймера на подгрева. Така бях сигурен, че няма да допринесе и капка за стартера...че нали са вързани на един проводник и двата!
Сложих един бушон за всеки случай, ако случайно релето се успи и стартерът дръпне ток от тяговия! Засега 15ка ампер не е гръмнал!
И таймера върши идеална работа. По двата волтметъра дето ръгнах на таблото, си личи, че зареждането тръгва след минута две, зависи колко е студено. А щом тръгва, значи бушона към тяговия не е изгорял.
Друго готино нещо е, че когато изтощя тяговия, и налягането му падне до към 11.2 (понякога прекалявам с уредите ), щом релето включи зареждането и празния акумулатор срине напрежението на цялата система, разбрах, че алтернаторът е смарт динамо, и почва яко да бичи ампери, до де изравни напрежението на 14.3-.5 (пак според зависи колко е студено и колко е празен тяговият акумулатор).
След това се успокоява и поддържа 13.7 известно време. Като го заредя, след няколко дни престой без употреба, волтажа си стои на 12.9, (малко повече когато беше чисто нов). Зареждането от алтернатора много наподобява поведението на соларния контролер.
От 12.9 докато хладилника ми тегли една майна, батерията го поддържа да студи бирата около 2 дни и половина. Иначе тяговият е 100амперов, и си го зареждам за няколко часа (5-6) със соларите.
Сложих и един бутон за проверка на напрежението без ключ на контакт.
Да знаете, че, както стартовите, не тряаа да се държат и тяговите да втасват дълго време празни, че сулфатират и бърже стават за боклука. Зареждайте си оловните батерии овреме, при всяка една възможност, за да траят дълго. И им доливайте вода/киселина, ако видите че пресухват...шот понякога къкрят... от презареждане.
Като изключа колата, релето дето зарежда тяговия, прекъсва веригата и може спокойно да се включат соларите да го зареждат без никаква друга намеса. Иначе вързах и един ключ от блокаж за крузер на таблото, да прекъсна зареждането, ако не държа да се зарежда постоянно. По волтметрите мога пък да разбера дали има нужда да се дозареди.
Абе накратко системата засега работи добре. Ще видим колко цикъла ще успея да измъкна от банера със "смарт" алтернатора.
Коментар