Обява

Свий
Няма добавени обяви.

HZJ80 или HDJ80?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • HZJ80 или HDJ80?

    Аз малко идвам от друга подфорумна марка...(няма да сменям, а ще добавям втора машина).
    Обещавам да помогна ако някой му потрябва съвет за ЛР.
    Трябват ми мнения и съвет за 80-ка.
    Първата ми мисъл е за HDJ обаче по чуждите форуми има доста добри думи и за бензиновата HZJ. Разбира се най-важното винаги е за какво ще се ползва - в моя случай - за експедициони разходки в свободен стил. В този смисъл клоня към безнина поради:
    - като цена HZJ е по достъпна;
    - намиране на екземпляр също;
    - автомат за предпочитане;
    - не повече от 5к пробег на година;
    - ще се стремя да търся екземпляр във възможно най-оригинален вид;

    И 95 гледам като втора опция....

    Да ме разубедите или подкрепите?
    Последно редактирано от shaterhand; 30-12-21, 21:39.
    Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
    LZ2РSD

  • #2
    С 2 ръце за бензина, много е 'арен. Само търси 1FZ-FE, че 4.0 чувам идвал малко слаб.

    Коментар


    • #3
      HZJ е атмосферен дизел 4.2 л. Редови 6 цилиндъра. Железен, но не безкрайно мощен еле пък динамичен мотор. Бензина за който си мислите е FZJ 4.5л. редови 6 цилиндъра и той, също железен в пряк и преносен смисъл на думата. Въпреки всичко дизеловия 1HDT-FT 24 клапана, не без основание е признат за най добрият дизел правен някога за такива цели... Та между двата бих заложил на него... Проблема е, че добри екземпляри от този модел се намират трудно и на цена съпоставима с тази на чисто нов автомобил от подобен клас....
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Железността има и обратна страна. След като я подкараш колата, дали е на втора или пета ускорява еднакво.

    • #4
      Аз съм за дизела по много проста причина - бензина харчи като ЗИЛ и с тия резервоарчета никъде не стигаш.

      Виж и Лексус,то същото под тенекията
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #5
        Лексуса - търсих, ама имало и по оправни от нас и те търсили....

        Да разбирам, че бензина не търпи доработки за повишаване на мощността?
        За разхода какво да кажа... и сегашния ми дизел с чип не слиза под 15...
        Разходите по годишното обслужване би следвало да са наполовина.
        Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
        LZ2РSD

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          15 и аз бих бил капа у земята,но мойто комби харчи по-малко от тия пък ми дава 25 и с едно резервоарче от 10ти а литра съм на половината на пробега от всеки свестен дизел.

          Не говоря за пари,а за дистанция

      • #6
        Първоначално публикуван от shaterhand Преглед на мнение
        Да разбирам, че бензина не търпи доработки за повишаване на мощността?
        Напротив. И място има за турбинка и компресията му позволява лек повей. За повече надув ще трябва съответно повече инвестиция. Стоковото еку нямам идея как се справя, но една мега решава тия проблеми а и версия 3 е по- 'арна. Има и кой в БГ да ти я монтира и настрои. Та е въпрос на желание и средства. Моето 1FZ-F с ръчна скоростна кутия с мега 2 и 35" МТ харчи около 22 газ и върви приятно до 110- 120. След това не ми е комфортно да се люшкам на 1 метър над земята, Та с 60л газ и резервоар бензин имам не лош пробег. В цифрово изражение дизела може само да си мечтае. Имай и предвид, че автомата ще харчи повече и ще върви по- малко без доработки по кутията/ торк конвертора (най- вероятно и след доработки ).

        П.С. Сега като се замисля друго еку и автомат, може да има забава.

        Те ти и малко детайли как го правят някои: https://www.youtube.com/watch?v=95iJ...nel=BoostGumps

        И ако парите не са проблем: https://www.youtube.com/watch?v=x-Ff...ormanceAcademy
        Мен само цената на двата мотека ми е достатъчна, без да влизам в детайли. А и си представям 2000+ коня и покривна палатка. Да не говорим как ще стигнеш до следващата бензиностанция.
        Последно редактирано от dancoo; 30-12-21, 19:40.

        Коментар


        • #7
          Тая тема утече...
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #8
            В такива приключения като от Youtube не ми се влиза.
            Какъв е реалния разход на бензин на 4.5л., извънградско и в гората ( то там е на час а не на км ама все пак....)?
            Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
            LZ2РSD

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Празен,лек,без глупости по тавана,тесни напомпани гуми,без лифт…….грубо 20-22

              В гората……… зависи от гората

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Тогава Хеми не е ли за предпочитане?
              При скорост 110-120 натоварен по магистрала + малко градско и с руфбокс за ски разхода ми е под 15/100 бензин.

          • #9
            Какъв е настоящия ви джип?
            Дела трябват, а не думи.

            Коментар


            • #10
              Диско 2, TD5.
              Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
              LZ2РSD

              Коментар


              • #11
                Добре, а каква е целта на заниманието? 80тката е чудесен автомобил, един от най-хубавите правени някога. Проблема е, че е на възрастта на диското. Т.е. срещу определена сума пари (да кажем 20 к) може да смениш диското с 80, на същата възраст и вероятно състояние. Стъпката, вероятно ще е положителна, но няма да е запазена и безпроблемна кола, освен ако не си страшен късметлия. Следващата стъпка е да намериш наистина запазена кола, тогава със сигурност ще си доволен, но там таван на цените няма... И коли няма... И предполагам, че нямаше така да започне търсенето.
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                  80тката е чудесен автомобил, един от най-хубавите правени някога.
                  ​​​​​​.
                  Посмали малко
                  тоя туч сепак има ергономия на Москвич.
                  Разхода да кажем че не е важен.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    По стечение на обстоятелствата точно от космич се качих на осемдесятка миналия век

                    ПП безспорно, от шейсетка е доста по добре (че и такава имаф) )))
                    Последно редактирано от turtey; 01-01-22, 07:42.

                  • didooo
                    didooo коментира
                    Редактиране на коментар
                    И друг път е споменавал "ергономия" тоя внедрен агент Търтея . Ама не го слушай много , щото за него са удобни седалките ,кефят го таблото и шумоизолацията на военен Пух без таван ,та разни хора -разни идеали

                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    Много моля, седалките които ме кефят нямат общо нито с пуха нито с японските недомислици.
                    Помня и ти си със седалки от същата марка

                • #13
                  Ще споделя аз какво направих в подобна, ако не същата ситуация. Имам една от може би най-култовите джипки на Нисан, дизелова.

                  След нея обаче се роди апетит И за бензинова джипка. Първоначално имах колебание дали да не е TLC 100 защото 80 са много, много трудни за намиране (хубави екземпляри), но в крайна сметка благодарение на Бог и близки приятели вече в гаража има и бензинова 80.

                  Така, че напълно ви разбирам. Вземете си бензиновата и ще има кеф според настроението Последно - това с турбините са пълни небивалици за тази кола.

                  Иначе Icerunner е съвсем прав, освен ако нямате фетиш към старите джипки (като мен) 😂
                  Дела трябват, а не думи.

                  Коментар


                  • #14
                    Ами както написах в началото - искам втора, като разбогатея може и трета, оффроуд харем един вид...
                    Диското е вечно мое, даже сина ми иска вече да му го завещавам. Колко леки коли са минали през семейството, тази остана и ще векува. С няколко разходки на година може да изкара много.
                    Ами, значи за безнина имам подкрепа, така чета аз мненията.

                    И ЧНГ на всички, ще слагаме масата вече!
                    Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
                    LZ2РSD

                    Коментар


                    • #15
                      Щом те кефи Диското ..... 80 е в тая посока и то стъпки напред . Имам бензинова 4.0 , не лети (поддържа 140 с 31"), но доставя кеф по друг начин . Разхода е рядко под 20. Тъпия 4.0 двг е толкова тъп ( чугун и блок и глава , без ремъци , вериги...) , че се отказх да го чакам да роди , без никакво внимание от мен . Идеята ми беше да се предаде и да го водя на Соти за бензинов V8 , но се отчайвам
                      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                      Коментар


                      • MoridinBG
                        MoridinBG коментира
                        Редактиране на коментар
                        Много е пъргав 2UZ осмака. Стотицата с него е осезаемо по-скоклива от 80ка с шестак, а е по-тежка. Карал съм късо (около)градско и двете. Ако има мегдан и бюджет аз не бих чакал още много (:

                      • didooo
                        didooo коментира
                        Редактиране на коментар
                        Божурския се е специализирал в туряне на V8 от Бенцове .Има ги във всяка морга . 2UZ безспорно е гот , че и 1UZ-FE и 3UZ-FE , амa са екзотика по нашия край . Приятел батиса читав Лексус -лека кола , за да му вземе 1UZто . Верно ,добре му се получи .
                        Съвсем случайно, в талоните ми , за номер на двигател пише :не се чете

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X