Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Toyota land cruiser 120 ръжда !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Toyota land cruiser 120 ръжда !

    Здравейте купих една Toyota land cruiser 120 2004 забелязах че има корозия от ръжда на няколко места отдолу ! Питането ми е дали това е нормално трябва ли да ме плаши, има ли нужда да почисти или няма смисъл от такива интервенции ! Качвам малко снимки ,благодаря ви предварително !
    Прикачени файлове

  • #2
    Преди 10 дни си продадох Паджерото 97-ми набор. Беше подобно. Все още е повърхностна ръжда. Зависи колко мислиш да я караш и къде. Антикорозионната обработка е голям филм, на мен лично не ми се занимава толкова с една тенекия, пък била тя и Тойота. Новият ми внос и той малко има ръждица по праговете, мисля една телена четка и някакво боди или от сорта. Няма да ме ровят с него. Иначе ако ти е мерак, тук един колега има образцова тема за една ТЛК. Аз не бих си го причинил, още повече като гледам как я тормози из калта. Но всеки с мерака.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Това е повърхностна корозия, която ако не бъда овладяна, третирана и контролирана редовно ще ти "изяде" японката.

      Честито и много радост да ти носи тази джипка!
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #4
        Дали да я правиш си решаваш ти. Питаш за цени на 2-3 места и спрямо целите които има това МПС решаваш дали има смисъл. Зависи какво мислиш да правиш с колата. Ако я оставиш така ще се наложи да кърпиш в един момент. Кога - зависи от това къде я караш.

        Евтин вариант е да я минаваш всяка 2ра година с парафин отдолу. Хубаво измиване, за да се махнат всичката кал, съхнене и пръскане с парафин от този който е за под купето (по-гъст е и оставя по-дебел филм). Същото и за всички кухини дето виждаш от долу. Това се прави лятото в големите жеги. Така една Витара 91ви набор живя доста дълго време. Тръгнаха ръжди и с парафин ги забавих до толкова, че това дето се случва за под година отне над 5 години. Купувача накрая се обади да се похвали, че тия ръжди били минимални и я е изкърпил много лесно след това. Това е за 28 годишна Витара...

        Хубавият вариант е скъп и се почва с изчистване до гол метал и кърпене ако има неща дето не са повърхностни. И после пак повтаряш евтиният вариант през една година. Плюсовете са, че няма да забавиш процеса, а ще го премахнеш.

        И като един последен съвет - винаги измивай купето старателно от долу след каране по черно. Където остане кал задържа влага. Ако тая кал откара там и зимата - задържа влага с химии в нея. Процесите на гниене се ускоряват много от това. След каране по кал на автомивките с левчета давах същите пари за миене от долу колкото излизаше и от страни.

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          Много добре написано, и аз от моя опит подкрепям на 100% казаното от колегата, всичко се свежда до три точки:

          1. Евтино и набързо забавяне на процеса. Хубава пароструйка, не водо, а пароструйка, навсякъде, после яко пръскане с мазни по избор, НЕ битум, НЕ боя, а мазни противкорозионни покрития, дявола я в детайлите(кухините, ъглите и т.н.).

          2. Напълно почистване и елиминиране на корозията с мноооого чистене, търкане, пасивиране и т.н. и после пак покриване с мазни ИЛИ вече с боя И после с битумни покрития. Скъпо, бавно, сложно ако се прави хубаво, но най-добрия вариант в дългосрочен план ако автомобила си заслужава.

          3. НЕзависимо от избора, било първи или втори вариант, хубаво измиване след кал, хубаво измиване след каране зимата по осолени и химизирани пътища е МЕГА важно, Другата особеност на миенето е, третирана кола не се бие с голямо налягане и с фокусирана струя, а се облива по-скоро, дори не е нужна водоструйка/пароструйка защото силната струя отмива защитния слой от мазни/антикорозионни покрития!

        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Мазните са само парафин май. Поне за друго не знам. И какъо писах - има два вида. За кухините вътре в купето което е по-течно и оставя тънък слой, и такова за пода под купето което оставя дебел слой.

          Между другото пак ще ползвам мазното. Деруга от страни която леко подкарва ръжда. Ще махна ръждата колкото мога без да нарушавам боята, лепя тиксо и пръсвам само дето се вижда метала. Дреме ми, че ще е грозно. Нали няма да изчурее калника. За Голф 4 става дума.

      • #5
        Благодаря ви за съветите

        Коментар


        • #6
          Не ползвай битумни покрития ако тръгнеш по дългият път. Цепят се с годините. Има на полиуретанова основа (май). Такова слагах след като битумното даде фира - образуваха се ценпанити. Влагата влиза и оставаше вътре. Яде метала без да знаеш ако се компрометира боята.

          Коментар


          • #7
            За да имс смисъл ползва и битумни и полиуретанови отдолу трябва да е перфектно почистено, иначе се създаваш прекразна среда ръбдата да си работи на пълно спокойствие. А това значи купето долу и пясъкоструй. Като гледам точно купето нужда от такива работи няма, а шасито няма по принцип (не случайно няма заводска кола с шаси, оклепано с такива работи).

            Има поне 2 пресни теми какво да направиш по въпроса, барабар с ползваните химии. Не е приятно (почистването и боядисването на шасито го правих в гаражна клетка, ама пък имах занимавка в пандемията) Доста съм доволен от резултата - към момента изглежда все едно вчера съм го правил.

            ПП: Ваксите са доста повече от 2 вида. Резултатите от използването им също.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Точно така Спарки, аз благодарение на твоята и на Моридин информацията почнах и моя Вранглер и онзи ден в сервиза докато чаках за смяна на гуми, се изсипаха половината механици от сервизите наоколо за да гледатат как така джип на толкова години изглежда супер отдолу, а то е така заради лъскавия Динитрол.

              Аз за себе си съм уверен, че всякакви мазни са решението за употребявани автомобили, когато са чисто нови друг е подхода но за стари само това - яко почистване и яко обмазване с проникващи и после гъсти мазни.

          • #8
            Една фирма ми даде оферта между 1500 и 2500 за обработка , без отделяне на купето от шасито, като според тях 5-7 години щяло да си стои като ново. При отделяне на купето , не можаха да кажат цена , но казаха , че отивало към 10 000 , зависело от много неща , като например , кой ще разглобява и т.н.
            Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
            За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

            A1+

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              10 бона ми се струва супер голяма цифра но знаейки от опит колко работа и мизерии има за да се постигне много добро почистване и покритие, 2-3 бона са си напълно заслужена сума според мен.

              Който няма толкова парици и желание за плащане значи може да задели седмица - две и да направи сам каквото се изисква, а то не е никак малко.

          • #9
            Като гледам е само рамата, та... Карай си джипа и не се втелявай, така ще изкара маса време. Почисти рамата отвътре с вода, че имат склонност да се пълнят с боклуци и задържа влага, напръскай я с неще мазно отвътре и вече а ако имаш желание и отвън и това е. Аз на 2 годишен хайлукс съм виждал паднала боя и тръгнала ръжда по рамата (Купен чисто нов), та вие на тия ли крузери ще се плашите, това е дебело желязо, не са прагове на опел вектра.

            Коментар


            • #10
              За мене хиляди левове без отделяне на купето са пари на вятъра. Остават тооолкова много непипнати места, които дори и да не са ръждясали сега, остават със старото овехтяло покритие. А често и там се крие ръжда. После почва да си дълбае под новото. Иначе като го погледнеш на подемника изглежда супер.
              На мен само за отделянето купе и шаси и после събирането се спазарихме за 2500лв. А аз отделно свърших УЖАСНО много работа.

              За това, ако няма да го правиш както си трябва до край - просто ръждопреобразувател и вакси. Стига да няма нечовешка гнилоч, ваксите забавят всякакви повърхностни процеси изключително много.
              Това на снимките в първия пост ми изглежда съвсем повърхностно и безобидно. Не че моята не беше дори по-добре, преди да я хвърля във ваната с цинка 😂

              Коментар


              • #11
                Ръждата е само повърхностна . Прочети няколкото пресни теми за борбата с нея и ще се справиш . Ще изкара жипката още дълги и кални километри , ако сега й обърнеш внимание
                TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X