Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MODS:4Runner 2000: Webasto (мокра печка) и Средна Гора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MODS:4Runner 2000: Webasto (мокра печка) и Средна Гора

    (линк към предходната тема: MODS: 4Runner 2000: Монтаж на круз контрол - https://offroad-bulgaria.com/forum/основни-форуми/автомобили-4x4/дискусии-по-марки/toyota/236553-модификации-4runner-2000?p=6616120#post6616120)

    Вервате ли или не, след 5 години, влизам в гаража и виждам на рафта нещо квадратно, неразпознаваемо. Взех маркуча за въздух и пробвах да издухам прахоляка, ама СО2 бутилката ми беше почти празна, и с последни издихания, под вековния прах се показаха буквите "ebas" и изведнъж разбрах налудничавия пламък в очите на старите иманяри! "...х Мааа му!"

    Взех една четка за метене на пода и като перпериконски археолог отрових това древно откритие, изпратено лично от Херр Прометей...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21.jpg
Прегледи:438
Размер:484.6 КБ
ID:6695440

    Веднага хаванах ролетката и взех мерки. Викам си, че на десния калник ще се събере точно, там където иначе има място за втори акумулатор....След още малко размисъл разбрах че, за да го храня това добиче, ще ми трябва и още един акумулатор.

    Една бърза калкулация ме доведе до извода, че 100 амперчасова е батерията, дето ще ми трябва и за радиото и за бъдещ хладилник и най-важното за през зимата - печката! Я стигне за всичко, я не!

    Ама къде да набутам всичката тая техника в Рънера? Тва да не е Крузер 90? Или 70? ИЛИ 80?! Те тия са тракийски гробници, всичко ще намериш там! Ама рънера нали е бърз и лек и трябва да гони бъдещето, та даже звучи смешно да му слагам печка!

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viber_image_2021-01-15_00-30-27.jpg
Прегледи:436
Размер:401.9 КБ
ID:6695442

    След много размисъл, пъхане, вадене, въртене, открих, че най-доброто и единствено място за нея, беше на десния рог на 4Рънера. Само там успях да си я представя така, че да се събере без да пречи и опира на нищо, и да мога да я събера с маркучите, скобите, ауспуха, и да има място за втория акумулатор, за който ще направя специален скафандър да не го пече жегата от печката... (Акумулатора пред пътника ще бъде тягов)

    Тази печка ме насочи къде ще открия следващата находка - а именно в местната морга. В една купчина от маркучи, разкопах маркучите на точно тази печка! На тях се откри надписа "Ibiza"! Едни чупки, едни сгъвки, абе личеше си, че са си от Рънер с печка!

    Скобата беше изработка на болното ми въображение. Нали тва нещо като почне да грее ще излюпи динозаври, та трябваше да го закрепя да не опира в нищо и да е едновременно като на тампон, че все пак на рамата не е най-мекото място за 3 кила фина електроника! Та ето какво сътворих:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:429
Размер:659.3 КБ
ID:6695433

    Проводниците прокарах покрай оригиналното гофре пред радиатора, до кутията с бушони и още няколко вътре през купето до бутона за включване, и за контрол на вентилатора, за да може да си го пуска, когато я включа. За вентилатора се наложи да вградя 2 релета, които да отклонят откъде получава ток. Мощнички трябваше да са...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:424
Размер:522.3 КБ
ID:6695432

    Пътят на антифриза тръгва от самата печка и влиза първо в топлообменника в купето, след което излиза и влиза в двигателя и оттам обратно в печката. Не забравяйте кранчето в купето да е на топло, иначе няма да духа топло, и печката ще загрее бързо и ще се изключи, тъй като антифриза в нея не се движи.

    Филтъра и линията за гориво свързах след горивния филтър на Рънера. Ауспуха го прекарах надолу от печката после хоризонтално до другия рог, да не влизат изгорелите газове в купето. След това прави една две чупки, та ако има искри, да ги потуши. Ще трябва да си намеря и искрогасителя, че инак рискувам да заварят само един японски нафтов кенотаф!

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.jpg
Прегледи:429
Размер:385.0 КБ
ID:6695434

    Ето малко снимки на боксониерата и мезонета с които направихме прехода Средна гора и където имахме възможност да тестваме освен офроуд възможностите си, и топлото. Спи се доста по-спокойно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12.jpg
Прегледи:424
Размер:693.9 КБ
ID:6695437

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:54.jpg
Прегледи:426
Размер:447.4 КБ
ID:6695439



    Прикачени файлове
    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
    https://www.taharateq.com
    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

  • #2
    Хареса ми

    мерси за споделеното
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      Видя ми се лично на мен доста преправяне.

      Като стигнеш до тоците и тяговия акумулатор, виж ето тези статии - може да ти е от ползва.

      Даже може да не се наложи да имаш втори акумулатор, а тъй нар. "battery box", което в ЮАР си му викат точно система за домашни нужди - избягваш цялата галимация с кабели, бушони, стойки, а и можеш да си я използваш независимо от автомобила. Давам пример: ArkPak с вкл. инвертор 300W и американска тягова батерия (RELION RB100 за справка в чичо Google) най-висок клас LiFePo4 излиза около 3000лв с ДДС. Има и по-бюджетен вариант произведени в България такива за под 1000лв с AGM акумулатори.

      Система за Два Акумулатора
      Защо BCDC - системата с два акумулатора е важна
      Тел / Viber: +359 889 396 793

      Коментар


      • #4
        Суперр, браво за труда и майсторското изпълнение

        Коментар


        • #5
          Екстара е станало, а има ли снимки на мезонета вътре?
          Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
          Ford Fiesta 1.4 Tdci

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
            Екстара е станало, а има ли снимки на мезонета вътре?

            Нямам снимки, но в ширината си представлява обем в който има от едната страна маса за двама, а от другата хладилник с провизии в кутии. На втория етаж е спалнята дефакто над кабината!
            X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
            https://www.taharateq.com
            FB - Toyota 4Runner Bulgaria
            https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

            Коментар


            • #7
              Мн интересно четиво . Объркал си си занаятите ,Павка ! Трябваше поет да станеш ! Ех ,да моеше госпожата ти по литература да го види .. поне 1бр сълза от гордост щеше да изтръгнеш Идвам да видя печката и главно управлението й
              TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                Мн интересно четиво . Объркал си си занаятите ,Павка ! Трябваше поет да станеш ! Ех ,да моеше госпожата ти по литература да го види .. поне 1бр сълза от гордост щеше да изтръгнеш Идвам да видя печката и главно управлението й
                Управлението е чрез една малка симпатична кнопка вляво от волана!
                Ако я забравиш, има втора заложена функция - да ти източи акумулатора.


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201203_222835.jpg
Прегледи:288
Размер:452.5 КБ
ID:6697360
                X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                https://www.taharateq.com
                FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                Коментар


                • Veni1
                  Veni1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не е точно така - като падне напрежението под 11В (по спомен - мога да проверя точно) печката се гаси сама. Тя не смуче много ток, повечето консумация е от вентилатора на купето, и на коя степен е оставен той.

                  Честито!

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да, работата е добра, но с някои неща даже си се престарал според мен(и доколкото съм чел ръководства за инсталиране, лесно се намират из нета).
                  Там за люпенето на динозаври, и че ще изолираш сериозно акумулатора от топлината, според мен също е излишно.

              • #9
                Първоначално публикуван от KPV Преглед на мнение

                Управлението е чрез една малка симпатична кнопка вляво от волана!
                Ако я забравиш, има втора заложена функция - да ти източи акумулатора.


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201203_222835.jpg
Прегледи:288
Размер:452.5 КБ
ID:6697360
                Вярно, имаше някакви такива хитрини! Но аз все пак си го броя за източване на акумулатор!
                X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
                https://www.taharateq.com
                FB - Toyota 4Runner Bulgaria
                https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X