Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тойота ТЛК 70 2lt

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тойота ТЛК 70 2lt

    Здравейте колеги!

    От година и половина карам Cruiser 70 2.4td (квадратния фар) и вече 12К км. изминати. Всеки ден се кара в града и на Офроуд разходки уйкендите. Това, което забелязвам през това време, е че по-някога надува водните маркучите доста-чак просълзява капачката, а през другото време са меки! Парното почва да духа топло още преди да е отлепила стрелката на температурата. Не грее, не изхвърля водата....обслужена е с нова водна помпа, термостат, виско, антифриз, капачка.....

    Честита Коледа! Живи и здрави всички!

  • #2
    Погледни колко кален е Новият ти антифриз ,дали не се разхожда някоя буца/бучка из охладителната с-ма. Но аз бих заложил ,че е капачката на радиатора ,май бяха на 0,9атм ,но да не гадая .... Даже и скоро да си я сменял , инвестирай 20лв в оригинална и докладвай . Ако запича термостата , щеше да се ориентираш сам по маркучите ....? Оригиналните части са произведение на изкуството
    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

    Коментар


    • #3
      ....да капачката е 0.9 атм. До преди малко се занимах с джипа. Това което видях е, че малкия маркуч към разширителния съд беше запушен до казачентето....не съм палил и карал още, но ще промия тези дни водната система изцяло! Ще купя и оригинална капачка и ще пиша.

      Коментар


      • #4
        От кранчето на радиатора ще изтече 3-4 литра . Бъди настоятелен и сипвай вода ....да поработи....изтакай 10тина пъти .Внимавай ,щото горещ ДВГ не харесва студена вода....Тва ако не намериш кранче за охл.течност по блока и то да не ти се стори клеясало . Отварянето и на парното се подразбира. 2LT си охажда и мижавата турбинка с антифриза си и оттам съвсем не е вечен Ся къв антифриз да сложиш....съвсем не къв да е. Радикалите Койотисти ,тук, ще ти видят темата и ще ти кажат да си туриш "Тойотски" . Хубаво , ама тоя ми го хвалят за всяка Йота , пък Йоти има с напълно алуминиеви ДВГта , с напълно чугунени и със само чугунен блок ,а алу глава (май твоя е тъй) . Тааа червен G12 не ти препоръчвам -не е за чугун и винаги ще е кал
        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

        Коментар


        • #5
          Pachev, здравей, честита Коледа на всички колеги и със здраве!Значи забелязал си, че понякога надува маркучите.Това преди или след споменатото обслужване е или го е имало и преди и после?Според мен термостат, капачка, виско и антифриз(червен) да са оригинални.
          Малко съм напреки на мнението на Дидо за антифриза.Щото на две брички(91 Корола и 99 Рънер-бензинови) съм им направил общо 450К мили с оригиналния им антифриз. Може да съм долял 0.5-1л при разни смени на консумативи, повече на Королата, че там смених 2 помпи, но и при двете до края на ползването им никакви отлагания в радиаторите и в казанчетата, антифриза изглеждаше като сипан вчера.И двете са с чугунени блокове и алум глави.Всъщност двг-то от Рънера е вече в България за втори живот в друга бричка.
          Все пак понеже твоят е 2LT, имам малко съмнения, че нещата няма да се оправят с тези консумативи, а ще трябва да гледаш глава/гарнитура.Но преди да стигнеш дотам, смени термостат, капачка, антифриз и виско, защото са по-лесни и защото си взел ползвана бричка, т.е. толкова е пожелателно, че направо си е задължителна такава смяна.:-))
          Промий системата.Виското може да го оставиш за друг път., ако си сигурен, че зацепва
          Смени си и датчика за Т на двг-то, може да е мързелив, но все пак ми е интересно колко време минава до "Парното почва да духа топло още преди да е отлепила стрелката на температурата"
          И драсни тука какво се получава.
          Успех!
          Мето
          П.С. На снимката са оригиналните кондензер и радиатор на 1999 4Рънер 3RZ след точно 20г и 290К мили в солта на северизтока на САЩ.Никога не е загрявал, компресора на климатика спря да работи 9м преди да го бракувам.С оригинален термостат.
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20190903_105353.jpg Прегледи:0 Размер:641.1 КБ ID:6689464
          Последно редактирано от metotem; 29-12-20, 23:32.
          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

          Коментар


          • rusev
            rusev коментира
            Редактиране на коментар
            Meто, ако ще изхвъляш радиатора от снимката аз го искам! Мисля , че ще изкара още поне една седмица.

          • metotem
            metotem коментира
            Редактиране на коментар
            Руси, евала!Ще те имам предвид!Всъщност радиатора е така в последните няколко години, като започна отдолу нагоре солта да изяжда ламелите и да остават тръбичките, сигурно последните 4-5г, тъй че щеше да изкара много повече докато стигне капачката:-)).Това, заради което го спрях от движение, беше корозията по тръбичките на спирачки и подаващата за бензина.Едното е, че не исках да ударя някого при внезапно спиране, а другото не исках докато пъпля в трафика и мина над някой горящ фас, да стана на факла.
            Но тези две Тойоти бяха много добър експеримент, който ми доказа, че Тойота(правените в Япония) са най добрите коли произведени някога.Много модели от други марки излизаха на пазара години след тези и си отиваха в моргите, а тези пущини продължаваха да вървят.Като имаш предвид, че в Масачузетс не можеш да минеш на преглед с дупка от ръжда на достижимо от дете място, ако ти свети CEL-a или ако не покриваш теста за газове до 15-тата година на бричката.И Рънерите, и Королите са минавали винаги безпроблемно.

        • #6
          Здравейте!
          Цялата работа е било от малкия маркуч към разширителния съд! Запушен изцяло! Промивка, почистване....и всичко си дойде на място. Живи и здрави!

          Коментар


          • metotem
            metotem коментира
            Редактиране на коментар
            Pachev, хубава новина!Но този маркуч за да се запуши така, не ще да е било, когато при изстиващ двигател системата е засмуквала антифриз от казанчето.А когато сте ревизирали системата както описваш по-горе, промихте ли я преди новия антифриз?
            Хубаво посрещане на Новата година и бъдете здрави, всички колеги!
            Мето

        • #7
          Тва дето е запушило тръбичката е неква емулсия от котлен камък и ръжда , която в некъв момент се втвърдява . Сигурно е по всички теснотии и кривки на глава,блок ,радиатори...мий яката! А Мето наряза рънера ,не за такива дреболии , ами щото е с 80 Не му се връзвайте
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #8

            Коментар


            • #9
              Ей на издутите маркучи 😃😃

              Коментар


              • #10
                Е, както ти писах, че ще трябва да гледаш глава и гарнитура, така и излезе.Добре, че не си се мотал дълго, а си се задействал.Но не знам какви са опциите за глава, може да има с ревизирани канали на охлаждането/отвори за болтовете.Надявам се изпатили колеги да кажат кой вариант е по-добър.
                Успех и рапортувай като го събереш!
                П.С. Не е много ясна снимката, но на съседния цилиндър и на същото място и ъгъл, ми се вижда подобна линия на спукване, както и разлика в оцветяването на нагара.
                1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                Коментар


                • #11
                  Руси беше внесъл ДВГта от камиончета Йота ,4 цилиндрови ,но с доста въртящ момент и пак без жици. Сега е момента за суап . Питай го
                  TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X