Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Модификация на разширително казанче 4Runner 2LT

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Модификация на разширително казанче 4Runner 2LT

    Привет колеги, четох по руските форуми слагат допълнително казанче от Москвич 2141. Идеята е да е по високо от главата на двигателя с цел при пропуск в капачката да не дърпа въздух вместо течност от оригиналното казанче. Така предотвратяват евентуално прегряване и пукане на главата. Та дали наистина има логика в тази идея.

    https://www.land-cruiser.ru/index.ph...ge/2/#comments

  • #2
    Логика има най-вече в това да си смениш капачката и маркуча до казанчето, барабар със скобичките му, и да забравиш за казуса докато тая кола е кола. Пропуска ли ти капачката, и на тавана да сложиш 20 литрова туба с антифриз, пак ще имаш проблеми. Капачката трябва да държи 0.9 бара налягане (поне масовите са на толкова). Ако не държи, антифриза кипи където е горещо и кавитира където се движи бързо, например около лопатките на помпата. И после ще се чудиш защо помпата е останала без перка и защо все пак си спукал глава.

    Капачката тръгва от 5 лева, а оригиналните са умопомрачителната сума от 20-30лв. Хубава капачка държи поне 10 години, а на едната ми "квази-тойота" изкара точно 30 години.

    Чети руските форуми с малко мисъл - има както неща, дето вършат работа, така и ужасни простотии като конкретната.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      При мен всичко е наред засега, просто ми стана интересно като идея, мисля че има логика ако не може да дръпне обратно течността от казанчето, а в този случай няма как да дръпне въздух.

      https://toyota-club.net/files/2003/03-05-01_dies-1.htm

      Коментар


      • #4
        Не е нужно да дръпне въздух - както ти казах ако капачката не държи, сама ще си направи "въздух", кипвайки без да е прегряла. Да не говорим че и щатната система няма как да дръпне въздух - за да дръпне въздух трябва и да тече. А ако тече, пак където и да сложиш казанчето, съдържанието му пак ще изтече и пак ще дръпне въздух.

        Това може да мине за инцидентна кръпка ако си на майната си и трябва да се прибереш някак, но не е решение на нищо, а тъкмо обратното. Както ти казах - купуваш нова оригинална капачка, сменяш маркуча между капачката и разширителния съд, и грижи с това няма да имаш 10 години минимум. Ако те кефи, сложи си москвичово казанче, ама то няма да ти реши проблемите, ако имаш такива.

        ПП: Хич да не споменавам че руснаците даже и с направа на казанчета не се справят твърде. Това от личен опит със Самара със сменено казанче - година по-късно и новото беше спукано. Казанчето за чистачките това, ако помня добре.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Много хора четат руските форуми, но там е пълно с идиотщини проба-грешка с квото има от Лада, Москвич и Ужаз, които в повечето случаи изпреварват мисълта, където я има де, като това все пак може да им върши работа в крайни или спешни случаи без алтернатива, но за в големите градове където има почти всичко, не го разбирам.
          Разбира се, има и страхотни решения, но те могат да се отсеят само от грамотен човек с опит.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • #6
            МНОГО четох и руски и австралийски, и южноафрикански, и какви ли не форуми, покрай ремонта на двигателя на сегашното ми возило. Има много свястна информация, но е фраш с градски легенди и откровени неграмотности.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              Така де.
              Във всички форуми е пълно с глупости и първо трябва да се изчете цялата плява, след което от нея да се отсее ценното.
              Правех го точно по този начин, но в едно друго време - сега нямам нерви за това, пък и почти всичко което ме е интересувало съм го минал, като всичко се повтаря през няколко страници почти навсякъде, щото е пълно с чукчи.

              P.S. И англичаните, например, не са по-различни от руснаците, просто поангличанват всичко с това което имат под ръка от LR.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #8
                Именно - простотията и невежеството не са ничий патент, най-малкото руски. Руснаците се чоплят точно по същите причини, по които и ние - живота ги е накарал, ама простотии има навсякъде, и май в еднакво количесто, клонящо към безкрайност. Австралийците правят точно същите простотии, ама изсипвайки и торби с пари покрай това. Един пич 2 пъти сменя едно и също бутало например, и на третия път си купил мотор втора ръка, ама необорудван. И познай - неговата помпа, неговите дюзи, че и в същие ред. И закономерно - резултата същия. Смятай.

                Аз и до ден днешен не вдявам защо слагат catch-can за маслото, отиващо в интеркулера през картерната вентилация, при положение че са запушили и EGRа, а масло в тоя мотор няма къде да се събере, щото всичко е направено с "нанадолнище". Нещо повече - избушват масления отделител в калака на клапаните, за да им работел вихровия отделител, прикачен от друго возило (Hyundai в случая) по-добре. Много ясно че ще пълни контейнера по-бързо - зорлем му вкарваш масло на капчици, вместо то да се върне в двигателя. Моя е запушен, нямам catch-can, всичко друго си е в заводски вид и нищо не съм избушвал, и интеркулера си стои чист вече 30000км, все едно преди 2 дни съм го сложил.

                Уж производтеля сменял доставчик на бутала (оказа се че всичките са IZUMI), уж имало тесни маслени канали при първите (оказа се че блок, пръскалки, вал, мотовилки са еднакви), уж правили някакви черни магии с буталата - оказа се че просто добавяли материал, в резултат на което последните са с почти 100 грама по-тежки от първите, а това за алуминий е доста, добавили и 30 грама в буталните болтове. И те-такива работи, дето съм видял с очите си, ама от цял руски форум правил безброй ремонти никой не се сетил да погледне. А тия измишльотини по форумите се въртят от 18 години и със сигурност ще продължат да се въртят.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  Това с кечкена съм се опитал да го осмисля, амааа ... абе поне изглеждат готино.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #10
                    Ей като ги мързи тия в големи игри се вкарват.

                    Ма мотора няма как да му сложа разширително казанче над двигателя,трябва да го закача над фара някъде.Капачка смених,долях колко трябва,палиш и изхвърля малко......караш....на другия ден пак доливаш толкова колко е изхвърлил.......и на 5ти ден ти я едно,че мотора проблеми няма,трябва му казанче,18 кинта за мотор,ще е поне педя под водната помпа........ а капачката нова и херметик до дадено налягане и температура.

                    Слушай Спарки и тенджерата няма да заври
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X