Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отделяне на шаси от купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отделяне на шаси от купе

    Чудя се дали да се захващам с това. От една страна така е най правилно и резултата ще е най добър, но пък е доста трудоемка работа. Интересува ме какво е съотношението на теглата на шасито + двигател+скорости+главно предаване+окачване (ресори) от една страна и купе (при свалени седалки и евентуално врати и капаци) от друга страна.
    Става въпрос за ТЛК 60-ка с дизелов двигател 4000 кубика , дълга база е за който не е запознат. Смятам че теглото е 2200 кг. празна.
    Интересува дали купето ще може да се вдигне от 8-10 човека или ще се наложи използването на кран.
    Аз разсъждавам така :
    двигател - 500 кг.
    скорости+раздатка - 100 кг.
    шаси+ресори - 400 кг.
    мостове - 300 кг.
    седалки - 100 кг.
    акумулатори - 50 кг.
    разни щанги, кардани, предпазни ламарини, брони, резервоари и други - още 200 кг.

    Или общо 1650 кг. Като ги извадим от 2200, за купето остават 550 кг., които за 10 човека не са проблем.
    Ама не знам дали са ми верни сметките.
    Мисля че за отделянето на купето няма да се налага да се сваля двигателя.

  • #2
    Кво ти пука бе. Надигни го с джека, подпри го, избутай шасито където ти трябва. Момчетата сами правят така с УАЗовете. Ако има втори човек това само забавя работата, щото често спират да мислят къде е отварачката за бирата

    Коментар


    • #3
      Махни малко от килата на двигателя. Повече от 250-300 не вярвам да е.
      http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

      Коментар


      • #4
        Никво значение няма. И хора не му трябват, само място за две коли една зад друга.

        Коментар


        • #5
          Що бе, нека си направят фитнеса. Ние търчахме с мойто купе 100 метра за загрявка. Лошо нема.
          В същност ти не присъстваше ли?
          http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

          Коментар


          • #6
            Да бе , къде ще сравняваш алуминиева дограма с желязна .
            Аз затова питам дали някой знае %-то съотношение: купе - всичко останало, че да не се налага да викам на Митьо Крика бригадата.
            Другия вариант е с джека отпред отзад да вдигна купето една педя и да го подпра с някви опори, ама пак неудобно за работа.
            Или да обърна колата на едната страна , после на другата.
            Варианти има , ама аз затова питам Вас Съфорумците , та някой, ако е минал по тоя път да каже.

            Коментар


            • #7
              Ако ще ти помогна - отделяхме шасито на един приятел на САМУРАЙ - твърд таван. Трябва да ти кажа че определено мислех че е по леко.Вдигахме го 6 -7 човека и да ти кажа беше зор. Пък ако имаш късмет и някъде нещо е заварено леко както при нас стаа много гот. Един реже другите държат. Но като се оголи шасито - голям кеф. Квот си помислиш и бъркаш където си искаш. Ако си планувал капитален ремонт на купето вече съм убеден че само това е начина. Казвам вече щот аз моя като го правих го третирах кат кола - първо на едната после на другата страна, за което сега съжалявам. Трябваше да си го сваля и малко лифт да му направя. Айде със здраве
              VITARA, SAMURAI
              FIAT PANDA 4x4 CABRIO
              RENAULT ESPACE QUADRA
              ...и едно сивикче за града...

              Коментар


              • #8
                гледай да не го посучеш... май се вдига равомерно поне в 2 точки на страна. знам ли то зависи има ли много корозия.

                колкото повече крикове си нмериш, толкоз по-лесно, и колоки... на а добри на винт като за кофраж, но малки

                аз съм на това дередже, много ми се ще да го направя, това е като да си е нов отдолу ко се препокрие.

                Коментар


                • #9
                  Преди да го вдигнеш първо капни вратите с аргона че при мен едно се згъна като книга.

                  Коментар


                  • #10
                    При тойотата не е нужно да снемаш двигателя, просто откачи всичко и огледай хубаво преди да го надигате! Всичко незначи да го разглобиш напълно...
                    Щом си дизел имаш кабели за свещи, помпа дизелова, динамо, стартер. Спирачни тръбички на прдни и задни гуми, маркучи за фултъра, нафтопроводите и двата, жило ръчна, жило газ, помпа съединител (долната), маркуч сервоусилвател, радиятора на охлаждането и най-важното пръта на управлението....
                    Мисла, че това е горе долу всичко... или поне може да ти помогне ако несе сетитие нещо от тези неща! Иначе маската (брони, ролбани, греди, лебетки..) отпред и отзад я откачи цялата и извади от вътре седалките и маншоните около скоростите!
                    Купето е бая тежко попринцип и ако имаш сгода да го закачиш с някъв телфер поне отпред е най-добре, но ако се наредите навсякъде където може хора ще го повдигнете!
                    На тойотата ние бяхме 4 човека, но аз бях забравил един болт на щангата за управлението иииии скъсахме гуменото каре Все пак моето купе е половинка и по-малко от твоето!
                    Лек ден
                    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                    Коментар


                    • #11
                      Аз съм виждал да махат купето на УАЗ-ка с мотокар с дълги вилици!
                      Глупости правят умните хора, за останалите това е ежедневие!

                      Коментар


                      • #12
                        абе то и с кран става ама най-лесно е да викне 10-20 комшии и да сварши работа, отколкото да свика една строителна бригада с машини. Важното е крайния резултат все пак!
                        Иначе с мотокар е даже най-лесно, стига мотокариста да знае какво прави.
                        Лек ден
                        Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                        Коментар


                        • #13
                          Благодаря на всички за съветите
                          Вече всичко съм разкостил, остана да се разкачат разните маркучи, кабели, тръбички и пръта за управлението.
                          Не можах да разбера, как тъй да завара вратите - аз мисля да ги махна.
                          Основната причина поради която предприемам тази хамалогия е , че шасито е поизгнило на няколко места и е пълно с кал. А без да отделя купето няма да стане както трябва. Иначе купето е добре, тук там има по някоя кръпка.
                          При мен в халето в което е в момента мога да го вдигна и с две телферчета, ама проблема е , че скоро ще трябва да махам колата оттам, защото халето е предвидено за други работи и няма време.
                          Затова или вдигане на ръце (сборна дружина планина повдига ), или отлепяне на купето на 20 см. в гаража на един майстор (с два джека). За обръщане на страни не съм много фен.

                          Коментар


                          • #14
                            това с вратите са глупости... затвори ги добре и няма нужда да ги сваляш ако бригадата е добра... иначе за намаляне на теглото може...
                            Лошо с тия шасита на тези тойоти... много гният! Има заводски грешки бая дето предизвикват това, но няма истинско щастие!
                            Лек ден
                            Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X