Обява

Свий
Няма добавени обяви.

1KZ-T vs 1KZ-TE: Кой е по-нервен за ТЛК73? Сравнение на...ъъъ акселерация! :D :D

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 1KZ-T vs 1KZ-TE: Кой е по-нервен за ТЛК73? Сравнение на...ъъъ акселерация! :D :D

    Здравейте отново,

    Споделям един клип на 1KZ 3 литровия дизел на Тойота, монтиран в някои модели за различните пазари, включително Land Cruiser 70/90, Hilux, Hilux Surf, Hilux SW4, Hiace, Granvia, и международни поръчки, като 4Runner за ООН.

    Има 3 варианта и всеки следващ е с подобрени разход и мощност от предходния: 1KZ-T с механична инжекторна помпа; 1KZ-TE с електронно контролирана помпа; и 1KZ-TE с електронната помпа, но и с интеркулер.

    Много добре е познат като заместител на 2L-T 2.4 литровия дизел в Land Cruiser 73, поради надеждността си и повишените въртящ момент и коне, които пък дават отражение на късото купе на 73ките.

    При трансплантация в 73ка, за предпочитане е механичния дизел, поради опростения откъм ECUта и електрически инсталации вариант, което го прави изключително надежден и прост за диагностика и ремонт, ако изобщо някога се наложи, но в случая при един клиент с едно ТЛК73 бъги мой набор, двигател с механичната помпа не бил намерен, и останал за присаждане електронен вариант.

    Механично, двигателя беше почти plug-n-play в бъгито, само опорите трябваше да бъдат преместени, за да се вмести в коша заедно със заменената автоматична кутия А с ръчна R. Електрически, работата беше малко повече, най-вече покрай купищата проводници, контрола за автоматика, и тойотския "SkyNeт" за двигателя, който пък за мой късмет, беше и с имобилайзер.

    Но след 3 дена работа, за щастие 1KZ-TEто запали от първия път и споделям клип за сравнение с моя механичен дизел, върху който наскоро монтирах интеркулер, но ще пиша в моята тема малко по-натам, че имам други електрически работи да правя в момента.

    Накратко електронния дизел е сравнително доста "по-нервен" спрямо механичния. (И двата са със заводски настройки.)

    С R кутията, твърдата раздатка, и бавните дифове, 73ката била див звяр в гората и по баирите...поне така каза клиента. Не съм го виждал бъгито още... като мине карантината, сигурно ще ида да го пробвам, че и без друго имам да му правя още жичкаджийски екстри, че май бил паметник 5-6 години и сега му е възкресението

    youtu.be/xhSDN8_4xls

    X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
    https://www.taharateq.com
    FB - Toyota 4Runner Bulgaria
    https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

  • #2
    Павле, моя 1КЗ-Т можеш ли да го изнервиш малко, че има един кулер извън коша (някъде по рафтовете), който ме изнервя мен.

    Коментар


    • #3
      Може, ама трябва да видим кога, че покрай тия пандемии, да не вземе човек да се изнерви повече отколкото трябва!
      X-UN T4R2000 TDI3000 1KZ-Ti, MT CDL/RDL3.9
      https://www.taharateq.com
      FB - Toyota 4Runner Bulgaria
      https://www.facebook.com/groups/1394416414101996/

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X