Здравейте отново,
Споделям един клип на 1KZ 3 литровия дизел на Тойота, монтиран в някои модели за различните пазари, включително Land Cruiser 70/90, Hilux, Hilux Surf, Hilux SW4, Hiace, Granvia, и международни поръчки, като 4Runner за ООН.
Има 3 варианта и всеки следващ е с подобрени разход и мощност от предходния: 1KZ-T с механична инжекторна помпа; 1KZ-TE с електронно контролирана помпа; и 1KZ-TE с електронната помпа, но и с интеркулер.
Много добре е познат като заместител на 2L-T 2.4 литровия дизел в Land Cruiser 73, поради надеждността си и повишените въртящ момент и коне, които пък дават отражение на късото купе на 73ките.
При трансплантация в 73ка, за предпочитане е механичния дизел, поради опростения откъм ECUта и електрически инсталации вариант, което го прави изключително надежден и прост за диагностика и ремонт, ако изобщо някога се наложи, но в случая при един клиент с едно ТЛК73 бъги мой набор, двигател с механичната помпа не бил намерен, и останал за присаждане електронен вариант.
Механично, двигателя беше почти plug-n-play в бъгито, само опорите трябваше да бъдат преместени, за да се вмести в коша заедно със заменената автоматична кутия А с ръчна R. Електрически, работата беше малко повече, най-вече покрай купищата проводници, контрола за автоматика, и тойотския "SkyNeт" за двигателя, който пък за мой късмет, беше и с имобилайзер.
Но след 3 дена работа, за щастие 1KZ-TEто запали от първия път и споделям клип за сравнение с моя механичен дизел, върху който наскоро монтирах интеркулер, но ще пиша в моята тема малко по-натам, че имам други електрически работи да правя в момента.
Накратко електронния дизел е сравнително доста "по-нервен" спрямо механичния. (И двата са със заводски настройки.)
С R кутията, твърдата раздатка, и бавните дифове, 73ката била див звяр в гората и по баирите...поне така каза клиента. Не съм го виждал бъгито още... като мине карантината, сигурно ще ида да го пробвам, че и без друго имам да му правя още жичкаджийски екстри, че май бил паметник 5-6 години и сега му е възкресението

youtu.be/xhSDN8_4xls
Споделям един клип на 1KZ 3 литровия дизел на Тойота, монтиран в някои модели за различните пазари, включително Land Cruiser 70/90, Hilux, Hilux Surf, Hilux SW4, Hiace, Granvia, и международни поръчки, като 4Runner за ООН.
Има 3 варианта и всеки следващ е с подобрени разход и мощност от предходния: 1KZ-T с механична инжекторна помпа; 1KZ-TE с електронно контролирана помпа; и 1KZ-TE с електронната помпа, но и с интеркулер.
Много добре е познат като заместител на 2L-T 2.4 литровия дизел в Land Cruiser 73, поради надеждността си и повишените въртящ момент и коне, които пък дават отражение на късото купе на 73ките.
При трансплантация в 73ка, за предпочитане е механичния дизел, поради опростения откъм ECUта и електрически инсталации вариант, което го прави изключително надежден и прост за диагностика и ремонт, ако изобщо някога се наложи, но в случая при един клиент с едно ТЛК73 бъги мой набор, двигател с механичната помпа не бил намерен, и останал за присаждане електронен вариант.
Механично, двигателя беше почти plug-n-play в бъгито, само опорите трябваше да бъдат преместени, за да се вмести в коша заедно със заменената автоматична кутия А с ръчна R. Електрически, работата беше малко повече, най-вече покрай купищата проводници, контрола за автоматика, и тойотския "SkyNeт" за двигателя, който пък за мой късмет, беше и с имобилайзер.
Но след 3 дена работа, за щастие 1KZ-TEто запали от първия път и споделям клип за сравнение с моя механичен дизел, върху който наскоро монтирах интеркулер, но ще пиша в моята тема малко по-натам, че имам други електрически работи да правя в момента.
Накратко електронния дизел е сравнително доста "по-нервен" спрямо механичния. (И двата са със заводски настройки.)
С R кутията, твърдата раздатка, и бавните дифове, 73ката била див звяр в гората и по баирите...поне така каза клиента. Не съм го виждал бъгито още... като мине карантината, сигурно ще ида да го пробвам, че и без друго имам да му правя още жичкаджийски екстри, че май бил паметник 5-6 години и сега му е възкресението


youtu.be/xhSDN8_4xls
Коментар