Здравейте предстои ми покупка от Гърция на този модел.Джипа в момента има проблем със задно окачване , постояно е вдигната задницата и тресе. Обслужван е само в Тойота но там не разбират от окачването и са се пробвали със всичко смяна на помпа на амортисьори всички носачи пружини и т.н. Въпросът ми е ще може ли лесно да се отстрани този проблем , и евентуално колко би ми излезнал един такъв ремонт ???
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Toyota Land Cruiser 100 4.7 2000 проблем задно окачване
Свий
X
-
Има сензор за височина на един от носачите отзад. По спомен беше на долния от шофьорската страна. Ако не е нагласен правилно хидравликата се опитва да компенсира. Струва около 60лв за оригинален нов от Люцкан (Patrol_fan тук), ако е повреден. Има още 2 отпред на горните носачи. Височината от центъра на главината до калника трябва да е 49.5см отпред и 52см отзад. Повтарям - от центъра на главината до калника. Така мериш независимо от това какъв размер гуми/джанти са сложени.
Ако до сега никой не е могъл да се справи с това, много е вероятно цялото активно окачване да не е в топ форма. Има 4 сфери с газ под налягане, които са консуматив на около 15 години (Тойота ❤️) и струват между 800 и 2000лв, според източника. Ако са изпръцкали ще вози зле, но е добър коз да ти свалят много от цената.
Тестват се лесно - първо се пуска оригиналната диагностика и се гледа AHC. Kолата се слага в ниско положение, след това се вдига в нормално. Тогава измерва разликата в наляганията - отпред трябва да е 6.9МРа +/- 0.2. Ако е много над - натягат се торсионите - 1 пълен оборот сваля с ~0.2МРа. Натягането на торсионите на тойоти с активно окачване не ги повдига, да не си помисли някой нещо!!!
След като налягането се вкара в ред се гледа резервоарът за хидравлична течност (до възудшния филтър), който е разграфен. Колата се сваля до най-ниско, отбелязва се на колко черти е нивото на течността - на стари и потъмнели резервоари трябва да се свети отстрани, за да си проличи хубаво. След това се вдига до най-високо (H) и се гледа на колко черти е. Трябва да прави разлика над 7 черти. Ако са толкова или по-малко окачването никога няма да работи хубаво и ще подскача - сменят се сфери. С чисто нови прави 14 черти разлика.
Чертите разлика е безсмислено да се мерят без да се оправи налягането поне отпред с торсионите. Когато сложих лебедката, преди да компенсирам с торсионите, при мен налягането отиде на 8.2МРа и правех точно 7 черти. Натегнах ги до норма и си правя 11 черти.
Системата е супер слабо позната, еле па в България и ще срещнеш много съвети да я смениш със стандартни амортисьори. Недей. Няма да ти излезне по-евтино от вкарване на системата в ред, а возията на хидравликата никога няма да я постигнеш. С копче имаш +2" инстантен лифт, но по шосето си караш на нормална височина със супер пътно поведение.
Системата е хидравлична и много по-кoрава от пневматиките в Land Rover-и, мерджани или Land Cruiser Prado (120, 150). Освен сферите, няма други съществени и масови консумативи. Може би някой протекъл амортисьор, но това е повече от корозия, каквато в Гърция надявам се няма.Последно редактирано от MoridinBG; 16-03-20, 16:54.
- 6 likes
-
Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнениеИма сензор за височина на един от носачите отзад. По спомен беше на долния от шофьорската страна. Ако не е нагласен правилно хидравликата се опитва да компенсира. Струва около 60лв за оригинален нов от Люцкан (Patrol_fan тук), ако е повреден. Има още 2 отпред на горните носачи. Височината от центъра на главината до калника трябва да е 49.5см отпред и 52см отзад. Повтарям - от центъра на главината до калника. Така мериш независимо от това какъв размер гуми/джанти са сложени.
Ако до сега никой не е могъл да се справи с това, много е вероятно цялото активно окачване да не е в топ форма. Има 4 сфери с газ под налягане, които са консуматив на около 15 години (Тойота ❤️) и струват между 800 и 2000лв, според източника. Ако са изпръцкали ще вози зле, но е добър коз да ти свалят много от цената.
Тестват се лесно - първо се пуска оригиналната диагностика и се гледа AHC. Kолата се слага в ниско положение, след това се вдига в нормално. Тогава измерва разликата в наляганията - отпред трябва да е 6.9МРа +/- 0.2. Ако е много над - натягат се торсионите - 1 пълен оборот сваля с ~0.2МРа. Натягането на торсионите на тойоти с активно окачване не ги повдига, да не си помисли някой нещо!!!
След като налягането се вкара в ред се гледа резервоарът за хидравлична течност (до възудшния филтър), който е разграфен. Колата се сваля до най-ниско, отбелязва се на колко черти е нивото на течността - на стари и потъмнели резервоари трябва да се свети отстрани, за да си проличи хубаво. След това се вдига до най-високо (H) и се гледа на колко черти е. Трябва да прави разлика над 7 черти. Ако са толкова или по-малко окачването никога няма да работи хубаво и ще подскача - сменят се сфери. С чисто нови прави 14 черти разлика.
Чертите разлика е безсмислено да се мерят без да се оправи налягането поне отпред с торсионите. Когато сложих лебедката, преди да компенсирам с торсионите, при мен налягането отиде на 8.2МРа и правех точно 7 черти. Натегнах ги до норма и си правя 11 черти.
Системата е супер слабо позната, еле па в България и ще срещнеш много съвети да я смениш със стандартни амортисьори. Недей. Няма да ти излезне по-евтино от вкарване на системата в ред, а возията на хидравликата никога няма да я постигнеш. С копче имаш +2" инстантен лифт, но по шосето си караш на нормална височина със супер пътно поведение.
Системата е хидравлична и много по-кoрава от пневматиките в Land Rover-и, мерджани или Land Cruiser Prado (120, 150). Освен сферите, няма други съществени и масови консумативи. Може би някой протекъл амортисьор, но това е повече от корозия, каквато в Гърция надявам се няма.
Коментар
-
Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнениеВисочината от центъра на главината до калника трябва да е 49.5см отпред и 52см отзад.
Коментар
-
Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнениеДа. Ако се заиграеш със сензорите, може да се лифтне, така че N да бъде по-високо. От това и H отива мааалко по-високо, но окачването не работи хубаво и напрягаш полуоските.
Сега е 49.5 отпред и 52 отзад. Преди беше с 40мм отзад по-високо.
Отзад амортисьорите продължават да са блокирали.
На казанчето H/L мърда 4 деления.
Сега ще сменяме сфери. Като обезвъздушавах от задните излезна въздух.
Коментар
-
4 деления е малко, но оправихте ли налягането с торсионите? Може и пружините отзад да са слегнали, което вдига налягането на задния сензор и сваля деленията разлика. Оправя се с нови или с 30мм подложки (отново, това няма да я вдигне, ако не се бара сензорът, хидравликата компенсира). Ако наляганията не са в норма, деленията падат доста.
За сфери има няколко алтернативни варианта, ако оригиналните идват нагорно.
Оригиналните, съдейки по цената в Amayama, при Люцкан вероятно ще са по 500-600лв бройката, но най-добре го питай.
Дълга тема в iH8Mud, където са дискутирани всякакви варианти.
Алтернативите са едни англичани, които преработват ситроенски, които са аналогични. По спомен около 300лв бройката. Тествани, доказни, работят, носят на офроуд, уж не по-малко надеждни от оригиналните и без разлика във возията. В Англия масово сменят с такива, в щатите също са доста популярни.
Има и още едни, за които има доста по-малко отзиви - https://www.lpg-kits.com/Pages/Spheres.htm - те чак имат различни варианти, но много по-малко информация онлайн.
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнениеАко наляганията не са в норма, деленията падат доста.
Смених и сферите заедно с управленията, от морга, уж работели.
Много батаци изтекоха от хидравличния резервоар под водача. Притеснява ме че нещо по клапаните може да е запушено. Ама пък ниво и твърдост работят.
Понеделник сипваме ново масло и ще стане ясно. Амортисьорите уж са ги сменяли в Тойота Гърция.
Коментар
-
А какво сипахте когато сменихте сферите, не се заигравай с клапаните докато не си на 100% сигурен, че сферите са здрави. Сваля ли ги от стойките преди да ги монтираш за да се увериш поне визуално, че са здрави.
Гледай при пробите помпата да не остава без масло, че бързо дава фира.
-
Нищо не съм сипал още. Чакам масло от Тойота. Някой може ли да намери европейски сертификат за безопасност на това масло. Цял ден не мога да си измия ръцете. Сферите визуално са здрави. Станцията за азот не е в мен за да им проверя налягането. А и като ги гледам вентила е капсулован.
-
Маслото е достатъчно скъпо за експерименти, при мен от 4 беше здрава само 1, две с нацяло пробити мембрани, една с много малко налягане и една здрава, въпреки, че не съм се заигравал да и меря налягането, та не се знае колко е здрава и тя. Най-елементарната проверка е като бръкнеш с молив през отвора да видиш дали изобщо има мембрана или не. Не трябва да влиза повече от 5см, в противен случай мембраната я няма и не си струва да дупчиш и да пълниш азот. Не знам дали е опасно маслото, ама кой знае какво е сипвано, оригиналното е червено, с мирис на керосин и почти със същия вискозитет.
-
-
Така наречения MiniVCI китайски кабел работи с тойотския софтуер (Techstream), по петдесетина лева са в olx, например https://www.olx.bg/ad/avtomobilna-di...tml#d59a0b4d73
Нива и твърдост работят и с налягане в тиквите, но не като хората. Хубаво е да се изравнят и разликите в нивата между ляв и десен сензор.
- 3 likes
Коментар
-
Все забравям да дам линк за изцяло пълния Factory Service Manual за серия 100 (включва и 105) - Engine Repair Manual-и за 4те двигателя, електрически схеми и ремонтни процедури за всичко - http://lc100e.github.io/manual/
- 4 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар