Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Почистване на интеркулер - TOYOTA RAV 4 III

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Почистване на интеркулер - TOYOTA RAV 4 III

    Здравейте,

    Имам желание да си изчистя интеркулера, но не открих съвети, стъпки или видео за демонтажа му. Автомобила - TOYOTA RAV 4 III, 2.2 дизел 136 ps.

    В интернет открих кратко общо описание за процедуратга:
    Почистване на интеркулера. Тази процедура е необходима, за да може въздухът да се охлажда нормално. А остатъците от двигателното масло във въздушния радиатор да не се смесват с въздуха, подаван от турбината. Сместа от масло и въздух в цилиндрите, намалява ефективността на дизеловия двигател. Това води до образуване на нагар и въглерод в интеркулера, По този начин се променят условията за изгаряне на гориво-въздушната смес и други. В някои случаи, дори е възможно да изгори маслото на двигателя в цилиндрите и дизеловия двигател да прегрее.
    За да почистите интеркулера, ще трябва да го разглобите. Не се препоръчва интеркулерът да се изплаква с бензин или керосин, различни разтворители и други агресивни съединения. Някои охладители могат да се състоят от материали, които лесно се разрушават от агресивни почистващи средства. В такава ситуация съществува риск напълно да повредете устройството. След измиване е необходимо да се измие старателно остатъците от химията с течаща вода. Много автомобилисти използват водоструйка за почистване на двигателното отделение. Във случай че промивате охладителя по този метод, трябва да се отбележи, че водата трябва да се доставя под строго ниско налягане. Охладителя е доста крехък, водата може да повреди устройството с интензивна струя. Промиването трябва да се повтори, докато от радиатора започне да тече чиста вода. В крайна сметка е необходимо да се изсуши добре охладителя, за да се елиминира възможността за наличие на вода. Също така е необходимо да се изплакне изцяло външността на охладителя от прах, замърсявания и остатъци от маслото на двигателя. Последният етап ще бъде обратната инсталация на почистеното устройство.


    Ако някой има опит с конкретния автомобил, моля да ме насочи за начин за демонтажа на кулера му. Не вярвам да се демонтира отгоре, отдолу пък не се вижда нищо от кората, надявам се да не се сваля броня. Също ще ми е полезно да споделите и препаратите които използвате.

    Поздрави





    Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
    Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp

  • #2
    Общо взето прочел си глупост, не ставало с разтворители, не ставало с бензин, не ставало с обезмаслител - дай да го бършем с мокри кърпички.Отвътре миеш с бензин, после продухваш с компресор или палиш с откачен маркуч на изхода, за да може турбото да издуха навън ако е останало нещо.Отвън миеш с обезмаслител и водоструйка, като се стараеш да миеш отдалеч и струята да е пепендикулярна на радиатора, за да не огънеш ламелите.Ако колата ти не гори масло и при откачането на долния маркуч не текне масло, няма особена нужда да провеждаш процедурата по вътрешно измиване.

    Коментар


    • ge2e
      ge2e коментира
      Редактиране на коментар
      Ок, разбрах за почистването. Това с откачането и маслото е добро. В противен случай, ако има масло може би е по-добре да започнеш с ремонт на турбото вместо да чистиш кулера който ще се набие с масло веднага след поставянето му обратно

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Зависи колко е маслото и какъв е разхода на масло като цяло.При разход от 1л на 10000км ако приемем, че е само от турбото маркучите и кулера ще са добре омаслени, а ако отнякъде има лек пропуск ще е сериозно омазано с масло, понеже нагнетения въздух го раздухва и теча изглежда в пъти по-сериозен от колкото е.Само че при такъв разход можеш да си свиркаш и хич да не се занимаваш с ремонт на турбина, а просто да почистиш от това, което се е събрало с годините.В чуждестранни форуми съм виждал да правят дренаж на интеркулера като целия дренаж представлява една видичка навита в долната му пита, периодично развиват и точат ако нещо се е събрало.Мен лично не ме кефи като идея, но явно върши работа.

  • #3
    Има препарати за почистване на целия всмукателен тракт. На всичките си дизелови коли съм го прилагал.

    Коментар


    • ge2e
      ge2e коментира
      Редактиране на коментар
      Нещо подобно може би имаш впредвид. https://bluechemgroup-bg.com/pro-tec...r-spray-400-ml
      Неразбрах само къде точно се впръсква. Линка не реклама, първото намерено в търсачката.

  • #4
    Моля знаещите да ме насочат - как да достигна и демонтирам интеркулера на TOYOTA RAV 4 III, 2.2 дизел 136 ps.
    Поздрави
    Toyota RAV4 III 2.2 D-4D 136 Hp
    Nissan Terrano II R20 2.7 TDi 125 Hp

    Коментар


    • #5
      Някъде тук във Форума, бях пускал системата 3 в едно на OWS GERMANY. Това което виждаш в търговската мрежа на доста фирми е тяхно производство. Идеята на тъпите немци, за разлика от руснаците, е не да ремонтират двигателя от въздуха, а да го поддържат чист от нагар и други отлагания. По този начин всеки елемент от веригата ще изпълнява оптимално функцията си. Това от клипа се впръсква внимателно в маркуча преди турбото и след дебитомера. Внимателно и по малко защото вдига оборотите. И върши работа.
      Последно редактирано от Георги Крумов; 08-03-20, 19:59.

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X