Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

    Ситуацията: по неизвестни (засега) причини акумулатора на рънъра е паднал и при опит за подаване на ток от друга кола са обърнати клемите (+ и -), при това акумулатора на рънъра е бил откачен. Съответно нещо е изпушило и ел инсталацията не дава признаци на живот. Според собственика предпазителите в купето и под капака за здрави. Самата Тойота е в гората и утре отиваме да я "лекувам" на място.

    Въпросът ми е: някой правил ли е подобна глупост и за какво да се подготвя? Рънъра е 91ва година, 2.4ТД, десен волан.

    А, и втори въпрос: ако дам ток директно на клапана на горивото (в случай, че има сериозни поражения по инсталацията или генератора), какви са шансовете да работи само на акумулатор 3-4 часа и ще запали ли изобщо?
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

    Бушоните в купето ще са здрави,най вероятно е заминал някой предпазител от тези високо амперовите в двигателния отсек,трудно е да се повярва че не са сработили точно те...,друго какво,например кабела на масата да се е прекъснал някъде..
    LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
    Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

    Коментар


    • #3
      До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
      Ситуацията: по неизвестни (засега) причини акумулатора на рънъра е паднал и при опит за подаване на ток от друга кола са обърнати клемите (+ и -), при това акумулатора на рънъра е бил откачен. Съответно нещо е изпушило и ел инсталацията не дава признаци на живот. Според собственика предпазителите в купето и под капака за здрави. Самата Тойота е в гората и утре отиваме да я "лекувам" на място.

      Въпросът ми е: някой правил ли е подобна глупост и за какво да се подготвя? Рънъра е 91ва година, 2.4ТД, десен волан.

      А, и втори въпрос: ако дам ток директно на клапана на горивото (в случай, че има сериозни поражения по инсталацията или генератора), какви са шансовете да работи само на акумулатор 3-4 часа и ще запали ли изобщо?
      Такава глупост как става - при различен диаметър на клемите не мога да си обясня .... ?
      Това което си решил става , ще работи повече от 3-4 часа.
      Вероятно ще минеш без големи щети - провери кабелът от акумулатора до генератора - сигурно е стопен ?
      Вземи кабели за дублиране на силовия и масата евентуално - според мен , някой от тях се е стопил .Дублирай ги - така проверката е най-лесна .
      Провери - от клемата на плюса тръгва и втори кабел да захранва купето ( обикновено е червен и по-дебел от другите )
      Освен силовия към стартера и генератора - има и друг , по-тънък от тях , но по-дебел от другите .( червен ? за него говоря))
      Успех !
      Последно редактирано от bgbul; 22-06-09, 13:56.

      Коментар


      • #4
        До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

        Клемите са обърнати с щипките за подаване на ток от друга кола. Честно казано и мен ме съмнява да са здрави всичките бушони, и много се надявам да се размине само с това но...
        Предпочитам да попитам сега и да събера мнения и да се оправим утре бързо, отколкото да се окаже, че не съм се сетил за нещо ултраелементарно, което обаче в гората го няма... абе сещате се

        Утре вечер ще дам отчет какво е станало. Докараме ли я до "бокса", нататък е лесно.

        П.П. На някои от по-старите Мицубишита имаше предпазител вътре в самия кабел за тока към купето(или пък към генератора? забравил съм). Има ли шансове на Рънъра да има подобна дивотия?
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #5
          До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

          Разбира се че е изгорял Бушон от тези най-голямите , за какви стопени кабели говорите , виждалили сте изобщо кабелите на акумулатора каква дебелина са как може от едно моментно обръщане на + и - да се стопят къде сте виждали нещо подобно .
          Дано не са издумкали и диодите на Алтернатора.
          [B]Mercedes Benz w123 [/B]
          [B]Ford Escort xr3 [/B]
          [B]Aro 10 [/B]
          Плачи! Там близо край град София
          стърчи, аз видях, черно бесило,
          и твой един син, Българийо,
          виси на него със страшна сила.
          0896042536

          Коментар


          • #6
            До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

            Аз бих носил: зареден акумулатор, бушони, разни кабели, лустерклеми, газов поялник, изолирбанд и инструменти разни. Вижте добре масите. Ако е имало някоя хлабава, то при пърженето е донагоряла.

            Коментар


            • #7
              До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              Аз бих носил: зареден акумулатор, бушони, разни кабели, лустерклеми, газов поялник, изолирбанд и инструменти разни. Вижте добре масите. Ако е имало някоя хлабава, то при пърженето е донагоряла.
              Това добре,ама много.Един клуч 24 звездогаечен и готово.Познаите закакво е тои?
              Иван Дочев-ТЛК 73,4.2l-0888713925

              Коментар


              • #8
                До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                Първоначално публикуван от giavol Преглед на мнение
                Това добре,ама много.Един клуч 24 звездогаечен и готово.Познаите закакво е тои?
                За клапана

                Коментар


                • #9
                  До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                  Пре мойта тойта 70 -ка силовете бушони са във една черна кутийка със болтче от дясната страна до Фара Дано съм бил полезен

                  Коментар


                  • #10
                    До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                    Първоначално публикуван от joro-g Преглед на мнение
                    За клапана
                    Мисля че това е наиа-удачния вариант,пък в града,-жичкаджии.
                    Иван Дочев-ТЛК 73,4.2l-0888713925

                    Коментар


                    • #11
                      До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                      Ха, това за ключ 24 ми хареса
                      Иначе зареден акумулатор - това със сигурност. Инструменти, змервателни уреди, кабели и изолационни материали си нося винаги, щото ми е такава работата.
                      Генератора и да е издъхнал, ще чака докато се приберем. Най-вече разчитам, че Рънъра не е лексус и инсталацията му едва ли ще е кой знае колко сложна, пък и доколкото си спомням, тоя дизел (2LT аок не греша) май нямаше накачени компютри по него. Ще се разбере
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                        Няма електроника

                        Коментар


                        • #13
                          До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                          Първоначално публикуван от joro-g Преглед на мнение
                          Няма електроника
                          Те тва е най голямата екстра на тая машина
                          Последно редактирано от huko; 22-06-09, 22:19. Причина: поправен формат на цитата
                          LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                          Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                            Първо, искам да благодаря на всички колеги за отзивчивостта!
                            А сега, обещания отчет - така де, като започва тема човек, трябва и да си я завършва

                            Изненадите, а те се посъбраха доста:
                            2 часа обикаляне за акумулатор, щото нормален не става. Това сигурно го знаят всички освен мен и продавачите на акумулатори. Освен последния, който направо посегна и извади каквото ни трябваше- с обратни клеми и т.н.
                            Жипката се оказа Hilux, не знам дали е същото като 4runner, не съм толкова в час с моделната гама на Тойота, "гората" се оказа края на едно родопско село, а дизела, ако изобщо има нещо общо с 2LT, то поне не е модификацията, която съм виждал. Имаше си и ECU и някакви допълнителни дивотии към турбината, НО това не е толкова важно.

                            Към самия джип - никакви претенции, понесъл е обратното включване само с един изгорял 80амперов предпазител, колегите се оказаха прави.
                            И с треснал генератор, но май това е по-скоро към причините, а не към последствията.

                            Интересното дойде от там нататък - след известно ровене се оказа, че е изтрещял имобилайзера на алармата, която е слагана тук, в БГ. След разглобяване на половината табло, най-накрая се докопах до въпросното чудо на техниката - разбирай най-обикновено китайско 40 амперово реле, но монтирано леееко неправилно, жиците накъсо, алармата вън и Тойотата литна.

                            За 4 часа път, акумулатора падна от 12.46V на 12.3V, което си е близко до перфектното. Някаква пищялка не млъкна през цялото време, но то си е нормално при откачен кабел на генератора

                            Ей така я намерихме самата жипка, найлона отзад е заради изгорелия бушон - няма ток, няма затваряне на прозореца
                            Вече е в бокса, мисията приключена успешно.
                            Прикачени файлове
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Обърнати клеми на 4runner '91 2.4TD

                              тоя "двуврат" уникат го продаваха в мобилето преди време и още като го видях си казах че нормален човек няма да го купи
                              Представям си кво приключение е било да го зафичкат и счупят по този начин и чест ти први че въобще си се навил да им помагаш

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X