Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

    Това е 1 от моторите които монтират на ТЛК след 2002. Не успях обаче да изровя спесификацията му от НЕТа, а това което намерих ми се вижда неточно:

    http://www.land-cruiser.ru/index.php?menuid=2&smenuid=6

    Тази таблица я има и в други сайтове така че нека не виним руснаците за грешките, те просто са я копирали.

    Та тук параметрите на 1KZ-FTV са идентични с тези на 1KZ-TE??? Според кода на Тойота 1KZ-FTV е комън рейл, а 1KZ-TЕ е предкамерен дизел. След като комън рейл работи само с дирктно впръскване, значи са разработили нова глава за да могат да поставят КР горивна система. Защо тогава не са постигнали подобрение в мощност и въртящ момент? Инвестиция в разработка на нова глава само с цел подобряване на емисиите ми се струва малко вероятна.

    Като ги сравним с 1KD-FTV (по-долу в таблицата) виждаме огромна разлика. При същите обем на блока, ход и диаметър на буталото, 1KD-FTV постига 40кс и 60Nm повече от 1KZ-FTV и забележете: при по-ниски обороти и степен на сгъстяване.
    Това с цената на 2ри разпределителен вал и 16 клапана.

    В американски форум срещнах мнение което дава 120кВт на 1KZ-FTV, но нямаше пълна спесификация.

    В таблицата има и други очевидни грешки:5VZ-FE, 6 цилиндров с 32 клапана??? 32 не се дели на 6! 2KD-FTV, 4 цилиндров 32 клапана (по 8 на цилиндър) само с 2 вала и всичката тая сложнотия дава само 88кс от 2.5л.
    [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
    [/COLOR]

  • #2
    До: Що за двигатл е 1KZ-FTV? Спесификация?

    В прикачения фаил има спецификация.
    Прикачени файлове
    0+

    Коментар


    • #3
      До: Що за двигатл е 1KZ-FTV? Спесификация?

      Първоначално публикуван от Emil (0n4o) Преглед на мнение
      В прикачения фаил има спецификация.
      Благодаря, много полезен документ, но не съдържа нищо за 1KZ-FTV. Има 1KZ-TE и 1KD-FTV.

      Както казах в 1вия си пост 3те двигатела са с еднакви работен обем, ход и диаметър на буталото. Следователно разлики трябва да търсим в главите.

      1.За 1KZ-TE ясно SOHS, 1 вал, 8 клапана, индиректно впръскване, ротационна помпа.
      2.За 1KD-FTV също ясно DOHS, 2 вала, 16 клапана, директно впръскване, комън рейл.
      3.За 1KZ-FTV обаче не е ясно, пише SOHS, 1 вал, 8 клапана, комън рейл, но не знам вярно ли е. Като се имат предвид всички други грешки в таблицата, трудно ми е да приема тези данни за верни.

      Не виждам каква е логиката да се разработват 3 глави за 1 мотор, първите 2 (No1 и No2) ясно защо, но No3 от какъв зор?

      Спесификацията би отговорила на този въпрос.
      [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
      [/COLOR]

      Коментар


      • #4
        До: Що за двигатл е 1KZ-FTV? Спесификация?

        Резултата от ровенето в НЕТа не беше категоричен, но ще постна тук каквото намерих.

        В тази таблица:

        http://www.jcc-forum.de/jgs_db.php?a...8f293681ad93be

        KZJ9 1KZ-FTV 2982 163кс при 3400об 4 клапана на цилиндър dohc 2 вала DE. Моделния код KZJ9 означава автомобил произведен в Япония и оборудван с 1KZ двигател.

        На този сайт обаче:

        http://www.japanvehicles.com/newcars...Prado/main.htm

        Продавачът публикува двигател 1KZ-FTV в ценовия лист, а по-долу в спесификацията дава 1KD-FTV. Всички моделни кодове съдържат KDJ9, което означава автомобил произведен в Япония и оборудван с 1KD двигател. Показателите са идентични с изключение на малка разлика в мощността: 125kW(170PS)@3400rpm.

        Явно става дума за един и същ двигател с разлика в означенията за различните пазари.

        За внос в БГ обаче е много важно кои точно данни за мощност ще ползват от митниците, тъй като според едните двигателя в акцизен, а според другите не е.
        [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
        [/COLOR]

        Коментар


        • #5
          До: Що за двигатл е 1KZ-FTV? Спесификация?

          Добре, какъв е този 1KZ-FTV двигател в крайна сметка?
          Аз лично не съм чувал за такъв мотор.

          Това, което знам:
          1KZ-T се монтира на 7-ма серия light duty (пружинна) TLC
          1KZ-TE (с ел. управление на помпата) се монтира на TLC 90 и 95 до около 2000г.
          1KD-FTE (или известен като D4D, 163к.с. най-често) се монтира на последните 9-та серия и после на TLC 120.

          Главата при последния е нова, блока е същия с 1KZ-T, като са отстранени проблемите по прегряването.

          Та?

          Коментар


          • #6
            До: Що за двигатл е 1KZ-FTV? Спесификация?

            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
            Добре, какъв е този 1KZ-FTV двигател в крайна сметка?
            Аз лично не съм чувал за такъв мотор.

            Това, което знам:
            1KZ-T се монтира на 7-ма серия light duty (пружинна) TLC
            1KZ-TE (с ел. управление на помпата) се монтира на TLC 90 и 95 до около 2000г.
            1KD-FTE (или известен като D4D, 163к.с. най-често) се монтира на последните 9-та серия и после на TLC 120.

            Главата при последния е нова, блока е същия с 1KZ-T, като са отстранени проблемите по прегряването.

            Та?
            1KD-FTE? Сигурно имаш предвид 1KD-FTV?

            Аз точно за това пуснах темата защото не знаех с точност що за двигател е. Срещнах го на няколко места в User Manuals (пусни го в Гугъл), като ми се видя странно моделните кодове да съдържат KD, а двигателя да е с означение 1KZ.

            Затова си мисля че или е печатна грешка или става въпрос за много незначителна модификация за различните пазари.

            Разликата в мощността е толкова малка че може да идва от ползване на различен стандарт в публикациите (DIN; SAE; JIS).

            От гледна точка на бъдеща покупка (не се знае кога) за мен са важни 2 аспекта, при положение че ми попадне автомобил с такъв мотор:

            1. Дали мотора е акцизен
            2. Дали частите му са идентични и взаимозаменяеми с тези на 1KD-FTV

            Надявам се инфото да е било интересно за всички.
            [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
            [/COLOR]

            Коментар


            • #7
              До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

              Да, 1KD-FTV.
              Инфото определено е интересно.
              Освен ако не е 'добра сделка' , защото точно 1KZ-FTV търсиш.
              Само за двигател ли говорим, и насаждане в последствие или за цяла кола с този двигател?

              Коментар


              • #8
                До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                Да, 1KD-FTV.
                Инфото определено е интересно.
                Освен ако не е 'добра сделка' , защото точно 1KZ-FTV търсиш.
                Само за двигател ли говорим, и насаждане в последствие или за цяла кола с този двигател?
                Не търся точно 1KZ-FTV. Просто искам да знам какво представлява, защото тези коли от 2001-2002 започват да остаряват и стават "достъпни", а ако ми попадне автомобил с непознат двигател бих се позачудил, особено ако има вероятност да е акцизен.

                Не вярвам да има разлика в цените между 1KD-FTV и 1KZ-FTV.

                Идеята ти за присаждане не е никак лоша, ако се намери тотално смазан автомобил или двигател на добра цена. Това обаче си е задача за напреднали като теб. Аз ако реша да го правя, бих дал поръчката на сервиз, защото нямам нито оборудването нито опита необходим за това...

                Ама и ти 1 мухи ми пускаш... Offtopic: Може ли да се присади 1KD-FTV на моя Хайлукс Сърф 1992? Сега си е с 2L-TE.
                [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
                [/COLOR]

                Коментар


                • #9
                  До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                  Може естествено (да се присади).
                  Моята 70-тка оригинално е с 2LT-E, в момента с 1KD-FTV, макар и модифициран. Разправията обаче не е за всеки.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                    Може естествено (да се присади).
                    Моята 70-тка оригинално е с 2LT-E, в момента с 1KD-FTV, макар и модифициран. Разправията обаче не е за всеки.
                    Да, четох в темата за представяне на джипките... Каква е причината да се откажеш от Комън рейла и да запазиш старата горивна система?... Качеството на нафтата в БГ може би?

                    Съвпадат ли шлиците и гарнитурите към скоростната кутия, също и монтажните тампони в двигателния отсек или си правил преработки?

                    Ако си пускал тема по този въпрос дай линка за да не ти губя времето излишно.
                    [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
                    [/COLOR]

                    Коментар


                    • #11
                      До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                      Първоначално публикуван от allfriends Преглед на мнение
                      Да, четох в темата за представяне на джипките... Каква е причината да се откажеш от Комън рейла и да запазиш старата горивна система?... Качеството на нафтата в БГ може би?

                      Съвпадат ли шлиците и гарнитурите към скоростната кутия, също и монтажните тампони в двигателния отсек или си правил преработки?

                      Ако си пускал тема по този въпрос дай линка за да не ти губя времето излишно.
                      Купих колата така от Тони, аз не съм правил нищо по смяната на двигателя. Така, че относно монтажа не мога да дам точна информация.

                      Предполагам, че е минал към механичн помпа и турбина за по-голяма надеждност в гората.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                        Благодаря Яро. Видях че си я обявил за продан, сигурно си хвърлил око на следващата играчка.

                        Като се има предвид че на Алекс Марков почти половин година му отне да си продаде колата, трудно е да се гадае колко ще отнеме за твоите 2 и тази на Джамбазов.

                        Явно ентусиастите с достатъчен финансов ресурс не са много и трябва на някой да му омръзне старата играчка за да си купи нова...но с търпение всичко става...

                        Успех
                        [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
                        [/COLOR]

                        Коментар


                        • #13
                          До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                          Офф: Яро не казва, ама си продава джипката. Вместо да се занимавате с насаждане което си е голям филм и никой няма да се хване за нормални пари /Тони я прави за себе си/ , може да се купи тази готова.
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                            offtopic:

                            Първоначално публикуван от allfriends Преглед на мнение
                            Благодаря Яро. Видях че си я обявил за продан, сигурно си хвърлил око на следващата играчка.

                            Като се има предвид че на Алекс Марков почти половин година му отне да си продаде колата, трудно е да се гадае колко ще отнеме за твоите 2 и тази на Джамбазов.

                            Явно ентусиастите с достатъчен финансов ресурс не са много и трябва на някой да му омръзне старата играчка за да си купи нова...но с търпение всичко става...

                            Успех
                            В момента просто пазара е доста скован. Миналата година по това време тези коли нямаше да се задържат толкова време (така си мисля). Моите за продажба са 3, но третата още не е обявена...

                            Честно казано, от трите най-малко ми се ще да продам точно тази Тойота и излезе ли някой за НисанЯ, темата за ТЛК-то се заключва в тази минута.

                            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                            Офф: Яро не казва, ама си продава джипката. Вместо да се занимавате с насаждане което си е голям филм и никой няма да се хване за нормални пари /Тони я прави за себе си/ , може да се купи тази готова.
                            Не казвам защо я продавам ли?
                            Митко е много прав, както обикновено. Наскоро си говорих с Тони, който направи на жена си пак 1KD-FTV на TLC LJ70, но този път запази цялата ел-мел. Човека каза, че това определено не би го направил още веднъж, камо ли за друг.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Що за двигател е 1KZ-FTV? Спесификация?

                              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                              В момента просто пазара е доста скован. Миналата година по това време тези коли нямаше да се задържат толкова време (така си мисля)...
                              Оффф, то да беше само с колите така... Миналата година и апартаменти се продаваха за по 2000евро/кв че и нагоре, а сега вижте кво стана... ама, хайде да не подхващаме това хоро че ще трябва да клонираме темата в раздел Икономика...

                              Благодаря на Яро и Джамбазов за съвета относно "присаждане" на двигател. Щом цената в часове, нерви и $ е неоправдано висока - забравяме за този вариант.
                              [COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
                              [/COLOR]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X