Това е 1 от моторите които монтират на ТЛК след 2002. Не успях обаче да изровя спесификацията му от НЕТа, а това което намерих ми се вижда неточно:
http://www.land-cruiser.ru/index.php?menuid=2&smenuid=6
Тази таблица я има и в други сайтове така че нека не виним руснаците за грешките, те просто са я копирали.
Та тук параметрите на 1KZ-FTV са идентични с тези на 1KZ-TE??? Според кода на Тойота 1KZ-FTV е комън рейл, а 1KZ-TЕ е предкамерен дизел. След като комън рейл работи само с дирктно впръскване, значи са разработили нова глава за да могат да поставят КР горивна система. Защо тогава не са постигнали подобрение в мощност и въртящ момент? Инвестиция в разработка на нова глава само с цел подобряване на емисиите ми се струва малко вероятна.
Като ги сравним с 1KD-FTV (по-долу в таблицата) виждаме огромна разлика. При същите обем на блока, ход и диаметър на буталото, 1KD-FTV постига 40кс и 60Nm повече от 1KZ-FTV и забележете: при по-ниски обороти и степен на сгъстяване.
Това с цената на 2ри разпределителен вал и 16 клапана.
В американски форум срещнах мнение което дава 120кВт на 1KZ-FTV, но нямаше пълна спесификация.
В таблицата има и други очевидни грешки:5VZ-FE, 6 цилиндров с 32 клапана??? 32 не се дели на 6!
2KD-FTV, 4 цилиндров 32 клапана (по 8 на цилиндър) само с 2 вала и всичката тая сложнотия дава само 88кс от 2.5л.
http://www.land-cruiser.ru/index.php?menuid=2&smenuid=6
Тази таблица я има и в други сайтове така че нека не виним руснаците за грешките, те просто са я копирали.
Та тук параметрите на 1KZ-FTV са идентични с тези на 1KZ-TE??? Според кода на Тойота 1KZ-FTV е комън рейл, а 1KZ-TЕ е предкамерен дизел. След като комън рейл работи само с дирктно впръскване, значи са разработили нова глава за да могат да поставят КР горивна система. Защо тогава не са постигнали подобрение в мощност и въртящ момент? Инвестиция в разработка на нова глава само с цел подобряване на емисиите ми се струва малко вероятна.
Като ги сравним с 1KD-FTV (по-долу в таблицата) виждаме огромна разлика. При същите обем на блока, ход и диаметър на буталото, 1KD-FTV постига 40кс и 60Nm повече от 1KZ-FTV и забележете: при по-ниски обороти и степен на сгъстяване.
Това с цената на 2ри разпределителен вал и 16 клапана.
В американски форум срещнах мнение което дава 120кВт на 1KZ-FTV, но нямаше пълна спесификация.
В таблицата има и други очевидни грешки:5VZ-FE, 6 цилиндров с 32 клапана??? 32 не се дели на 6!


Коментар