Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Двутактово масло в нафтата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Двутактово масло в нафтата

    Обяснението според мен е много просто и има нещо общо с маслото, но не с горивните му свойства. Освен нормалния горивен филтър, както повечето от вас знаят, на входа на помпата има още един - много фина метална цедка. Тя улавя наистина фини частици, които горивният филтър не е успял да задържи. Когато в нея има някакви минимални отлагания, те не се отразяват съществено на притока на гориво, респективно на "вървенето". Когато цедката е чиста, маслото също преминава безпроблемно през нея. Но комбинацията от мръсна цедка + масло почти гарантирано води до намален приток на гориво. Образува се нещо като филм, поради повърхностно активните свойства на маслото, което полепва по частиците, които вече се намират в цедката. За да се "разбие" този филм е необходим някакъв разредител. В случая, бензина е свършил тази работа, но частиците са си все още в цедката! При следващо сипване на масло случката гарантирано ще се повтори, ако междувременно цедката не бъде извадена и почистена с помощта на силен разтворител и компресор.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • От: Двутактово масло в нафтата

      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
      Обяснението според мен е много просто и има нещо общо с маслото, но не с горивните му свойства. Освен нормалния горивен филтър, както повечето от вас знаят, на входа на помпата има още един - много фина метална цедка. Тя улавя наистина фини частици, които горивният филтър не е успял да задържи.
      И най-фината метална цедка не е толкова фина, колкото хартията на филтъра. Тая цедка просто е допълнителна застраховка да не попадат в помпата по-едри частици, например когато смениш горивен филтър.

      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
      Когато в нея има някакви минимални отлагания, те не се отразяват съществено на притока на гориво, респективно на "вървенето". Когато цедката е чиста, маслото също преминава безпроблемно през нея. Но комбинацията от мръсна цедка + масло почти гарантирано води до намален приток на гориво. Образува се нещо като филм, поради повърхностно активните свойства на маслото, което полепва по частиците, които вече се намират в цедката. За да се "разбие" този филм е необходим някакъв разредител. В случая, бензина е свършил тази работа, но частиците са си все още в цедката! При следващо сипване на масло случката гарантирано ще се повтори, ако междувременно цедката не бъде извадена и почистена с помощта на силен разтворител и компресор.
      Маслото, в тая концентрация (0.5 - 0.25 литра на 50-60 литра нафта), много, много слабо променя свойствата на нафтата. По-скоро според мен може да е нещо от сорта на задръстен горивен филтър, ама големия, а не тоя на помпата.

      Отработено не слагайте. Няма смисъл от него, а напротив - вътре е пълно с фини частици, сажди и прочие, които няма да са твърде полезни за помпата и дюзите. Хидравличното също не е за тая работа. Тук търсим леко подобрение на мазилните качества на нафтата, понеже по новите стандарти от нея са изкарани определени компоненти, които в миналото са спомагали за това. Е, двутактовото масло си е правено точно за това - за добавяне в горивото, за да го направи с мажещи качества.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • От: Двутактово масло в нафтата

        Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
        Обяснението според мен е много просто и има нещо общо с маслото, но не с горивните му свойства. Освен нормалния горивен филтър, както повечето от вас знаят, на входа на помпата има още един - много фина метална цедка. Тя улавя наистина фини частици, които горивният филтър не е успял да задържи. Когато в нея има някакви минимални отлагания, те не се отразяват съществено на притока на гориво, респективно на "вървенето". Когато цедката е чиста, маслото също преминава безпроблемно през нея. Но комбинацията от мръсна цедка + масло почти гарантирано води до намален приток на гориво. Образува се нещо като филм, поради повърхностно активните свойства на маслото, което полепва по частиците, които вече се намират в цедката. За да се "разбие" този филм е необходим някакъв разредител. В случая, бензина е свършил тази работа, но частиците са си все още в цедката! При следващо сипване на масло случката гарантирано ще се повтори, ако междувременно цедката не бъде извадена и почистена с помощта на силен разтворител и компресор.
        И аз,като изпаднах в размисъл по-късно нощес стигнах до същия извод-нещо свързано с филтрирането...
        В такъв случай обаче няма ли да изпушва светло-синкаво-бял дим...изобщо има ли промяна в цвета на пушека със и без масло?
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • От: Двутактово масло в нафтата

          Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
          И аз,като изпаднах в размисъл по-късно нощес стигнах до същия извод-нещо свързано с филтрирането...
          В такъв случай обаче няма ли да изпушва светло-синкаво-бял дим...изобщо има ли промяна в цвета на пушека със и без масло?
          Би трябвало, но само при изразен горивен глад, т.е. при сериозно форсиране.
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • От: Двутактово масло в нафтата

            Колегата с галопера,може да пробва след като си смени филтрите дали ще има същият проблем.Лично аз съм виждал мой приятел да си кара пежото с всичко останало освен нафта,и така няколко години.
            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

            Коментар


            • От: Двутактово масло в нафтата

              Ще ги видя и тези филтри.....не пуши нито бяло нито черно .....черно пуши при яко форсиране при скорост примерно 80 до 130 км. с яко газ и то е по скоро пропушване и се забелязва само когато има фарове зад мен....така си е и в двата случая с масло и без масло......карам служебен форд канект 1.8 TDCI команрайл на под 100 000 км. карам го почти от нов и пуши повече от галопера при подобна ситуация.....
              Горивния филтър трябва да е сменян преди по малко от 10 000 км. но ако има на помпата се съмнявам някой да го е пипал.......
              Последно редактирано от Roninn; 16-08-10, 12:10.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • От: Двутактово масло в нафтата

                Погледни този на помпата ако имаш време и сподели. Виждал съм такъв който бе станал като "тапа" на входа чак.
                TERANO II 2.7 TD 95г, MURANO 3.5 06г, ML W164 320 cdi 2010г.

                Коментар


                • От: Двутактово масло в нафтата

                  Интересна тема. Следя я с интерес и спомени.
                  За да не си играеш да сменяш филтрите (ако не са за смяна) - сложи 1-2 литра бензин в нафтата и кажи колко коня са се върнали .
                  Не знам защо мислите, че двутактовото масло е нещо по-хубаво от нормалното масло. Просто е по-разредено и НИЩО повече.
                  Добавки за по-пълно изгаряне........ дали ?
                  Карал съм двутактови мотори мнооого години. До сега не съм ползвал двутактово масло, а само М10Д . Не съм правил основен ремонт, нито имам заграл(прегрял) двигател.
                  В продължение на 4-5 години карах и дизелова кола (по документи, а не по гориво). Всичко друго само не и нафта и слагах (за да знам какво говоря ). Е - освен миризмата на картофки след аспуха.... друга разлика нямаше . (Форд - 1.8 ТД )
                  Единствено на 10л разреждах олиото с 2л нафта през лятото, и с 2л бензин през зимата. Олиото минава за минерално масло (което се обсъжда в темата ). Така, че освен някакъв филтър друго не вярвам да има.
                  Малко разреждане ще реши проблема (според мен ), а няма да го влоши.

                  Коментар


                  • От: Двутактово масло в нафтата

                    Някой то 2Т маслата са доста гъсти и предварително трябва да се разтварят в горивото, иначе се отлагат на дъното на резервоара и стоят на клей, а ако влезат в карбуратора на мотора по този начин , започва едно уникално пушене и заглъхване на мотора. Възможно е нещо подобно да се е случило и с автомобила. Има и по редни масла на които пише че са pre-mix and injection systems, т.е. може да влизат в двигателя заедно с горивото без предварително месене.
                    По отношение намаленото вървене, надали проблема е в маслото. Моторите карат с по 25-30 гр. на литър и работят без да им се намаля мощността. Това масло не пречи по никакъв начин на горенето, даже на практика неговата цел не е да изгаря а да маже, затова и ауспусите на 2Т моториса са омазнени.
                    Има и масла които имат някаква добавка октан стимулатор, но незнам дали изобщо има ефект и дали се отразява на 4Т двигатели, защото добавките към горивото на 4Т не стават за 2Т.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • От: Двутактово масло в нафтата

                      Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                      Някой то 2Т маслата са доста гъсти и предварително трябва да се разтварят в горивото, иначе се отлагат на дъното на резервоара и стоят на клей, а ако влезат в карбуратора на мотора по този начин , започва едно уникално пушене и заглъхване на мотора. Възможно е нещо подобно да се е случило и с автомобила. Има и по редни масла на които пише че са pre-mix and injection systems, т.е. може да влизат в двигателя заедно с горивото без предварително месене.
                      По отношение намаленото вървене, надали проблема е в маслото. Моторите карат с по 25-30 гр. на литър и работят без да им се намаля мощността. Това масло не пречи по никакъв начин на горенето, даже на практика неговата цел не е да изгаря а да маже, затова и ауспусите на 2Т моториса са омазнени.
                      Има и масла които имат някаква добавка октан стимулатор, но незнам дали изобщо има ефект и дали се отразява на 4Т двигатели, защото добавките към горивото на 4Т не стават за 2Т.
                      premix and injection просто значи, че може или да се примеси в горивото, или да се подава с помпа. Като го налееш в бензина, твоя грижа е да е смесено равномерно. Опитът сочи наистина, че някои масла си се смесват сами, а други ги плискаш, плискаш и накрая пак дебела утайка долу.

                      Моторите казваш, работят с масло и не им се намалява мощността - ти пробвал ли си да караш мотора БЕЗ масло? Аз съм пробвал на Трабант и знам, че мощността без масло се увеличава. Но за кратко.

                      Коментар


                      • От: Двутактово масло в нафтата

                        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                        ....катерих купчини чакъл и дигах предницата на насипите почти до 40 градуса .......
                        Да не се засегнете, но сигурен ли сте в това, което сте написал?

                        Коментар


                        • От: Двутактово масло в нафтата

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Моторите казваш, работят с масло и не им се намалява мощността - ти пробвал ли си да караш мотора БЕЗ масло? Аз съм пробвал на Трабант и знам, че мощността без масло се увеличава. Но за кратко.
                          Да пробвал съм, неволно, на 8 литра да карам с 40 гр. масло, разлика има но малка, така че при колата се съмнявам 1гр. на литър да прави разлика. Цели 20 пъти по-малко отколкото се слага на мотора.
                          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                          Коментар


                          • От: Двутактово масло в нафтата

                            Не препроъчвам редовно сипване на бензин в нафтата,освен,ако не е от зор зимата против замръзване
                            много автомати-слаби резултати!

                            Коментар


                            • От: Двутактово масло в нафтата

                              Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                              Не препроъчвам редовно сипване на бензин в нафтата,освен,ако не е от зор зимата против замръзване
                              Дори е опасно за през лятото. Образува се опасна взривна смес. Ако резервоарът не е вентилиран......
                              Но когато човек знае за какво сипва бензина (за да промие филтрите от евентуална утайка) не е опасно.
                              Освен това и чистия бензин си е взривоопасна смес.
                              Колеги - аз масло което не се разтваря в бензин не съм виждал. Направо ме изумихте.....утайка в бензина от маслото.....
                              Явно някакво дървено менте е било това масло.
                              Ако знаете такава марка масло - кажете я за колегите. Да не я използват повече.

                              Коментар


                              • От: Двутактово масло в нафтата

                                Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                                Колеги - аз масло което не се разтваря в бензин не съм виждал. Направо ме изумихте.....утайка в бензина от маслото.....
                                Явно някакво дървено менте е било това масло.
                                Ако знаете такава марка масло - кажете я за колегите. Да не я използват повече.
                                Има такива масла и не са ментета. Не казвам, че не се разтваря, а че го прави бавно.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X