Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някои въпроси относно KJ90 D4D

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Някои въпроси относно KJ90 D4D

    Здравейте!

    След доста четене и постепенно навлизане в материала се спрях на следната модификация – Land Cruiser KJ90 (демек къса база) с автоматична скоростна кутия, 100%-ов блокаж на задния диференциал и 1KD-FTV (D4D) двигател, т.е. става дума за последните две години от производството (2001-2002г.). Късата база я избрах, защото джипката ще си я карам в София, а и защото по-голямата дълга база просто не ми трябва. Големите ми колебания бяха относно скоростната кутия. Няма да питам автоматик или ръчна, защото принципната страна на темата според мен е изчерпена. Всичко каквото е казано е казано и изводите трябва да си направя аз. В крайна сметка се спрях на автоматика, защото мисля, че повече ще подхожда на предназначението – градска джипка и разходки (едва ли хард) на относително къси разстояния. Питането ми все пак е как е въпросната трансмисия като здравина, надеждност, „пъргавина” и т.н.? Доколкото ми е известно, кутията, която се слага на 90-ката с 1KD-FTV мотора, е А343F, която пък от своя страна се слага и на доста по-тежките (и с по-големи мотори съответно) серия 100 и серия 80. Т.е. би следвало да е доста преоразмерена. Оказва се също така обаче, че комбинацията D4D, автоматик и ръчен блокаж на задния диференциал е изключително рядка (според Auto Bild такава въобще няма, което не е вярно, защото лично съм виждал). Явно по това време основно са се слагали LSD-та и си е цяло приключение да намериш такава с ръчен. Не, че и диференциалът с ограничено приплъзване е толкова лош вариант, но просто ръчният ми се вижда по-сигурен в някои отношения (например страничен наклон на сняг и пропаст надолу, когато най-малко ще искаш нещо да ти е блокирано отзад).
    Друг проблем, с който се сблъсках по време на разучаването на модела, е въпросът с окомплектациите. Проблем не само за въпросния Land Cruiser, но и за почти всички марки и модели автомобили, слезли вече от производство. Единственото, което успях да открия е сканирана брошура на японски от времето, когато джипът е бил актуален модел. Само че резолюцията е толкова малка, че направо нищо не се разбира. Ето защо много ще се радвам ако някой с KJ90/95 може да ми каже за какво са заградените с червена елипса два бутона:



    Както и тези:



    Другото интересно нещо са заградените ето тези бутони, както и липсващия най-вдясно такъв - какво е предвидено да стои там?



    Както и тук - второто място отляво надясно:



    Доколкото разбирам версиите, под които се продават KJ90/95 в Европа, са базовата (която не знам дали има специално име), Special и Limited. В какво се изразява разликата между Special и Limited (освен може би в някои хромирани детайли като огледалата например, както и в махагоновия интериор) - също не знам. Някъде от октомври 2000-та година обаче (от когато почва да се слага 1KD-FTV мотора) Special и Limited модификациите би следвало вече стандартно да са оборудвани с ESP и тракшън контрол.
    Общо взето това е, до което успях да се добера като информация. Нямам представа откъм възможности за модификация (умерени лифтове, окачвания, гуми и т.н.) какви са му заложбите, но ако някой иска да сподели нещо по въпроса ще съм му благодарен.

    Надявам се да не съм ви отегчил прекалено...

  • #2
    До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

    само да не се объркам на снимка 1 това са бутони за антената но тя е свързана и автоматично със радиото при пускане , на снимка 3 са бутон за включване на парното отзад което се намира във барчето между седалките същевремено имаш бутон и отзад , бутона до него е нагревател за дясно огледало ,

    П,П, аз имам такава KJ90 ръчна скоростна кутия 163 коня края на 2001г къса база
    хич ме няма със тези иницияли
    sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

    Коментар


    • #3
      До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

      L.Cr. KDJ 90 GX 3pt това ли е модела на колата , колега каде пише модела на двигателя
      sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

      Коментар


      • #4
        До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

        Двигателят е точно като Вашия - 163к.с.

        Обозначението GX нищо не ми говори, но сега се сещам, че най-вероятно за различните европейски държави оборудванията се казват по различен начин. Т.е. Special и Limited може и да са само за Германия.
        Последно редактирано от Harka; 17-01-09, 23:21. Причина: Допълнение.

        Коментар


        • #5
          До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

          Първоначално публикуван от Harka Преглед на мнение
          Двигателят е точно като Вашия - 163к.с.
          да разбрах но няма ли и някъкъв модел система, комарел ,така мисля че се казва а другото си е D 4D , малко се бъркам с тия модерни системи
          sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

          Коментар


          • #6
            До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

            D4D е комънрейл - всъщност

            Коментар


            • #7
              До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

              Първоначално публикуван от сиско Преглед на мнение
              D4D е комънрейл - всъщност
              мерси , мислех да не са различни системи , то това маи им е последния модел на двигателите
              sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

              Коментар


              • #8
                До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                Здравейте колеги, от скоро и аз съм с ТЛК 95 D4D и засега съм много доволен от машинката. Относно снимките, на последната това което си обградил са от дясно на ляво: бутон който вдига оборотите до към 1200 когато е студен двигателя и се изключва автоматично когато вдигне определени градуси; следващият е за силата на осветяване на таблото и най-крайния е за регулиране на фаровете. Успех с избора!

                Коментар


                • #9
                  До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                  Здравей колега. Много добър избор. Жена ми кара такава джипка KJ 90 D4D 163 к.с., само че е с ръчни скорости. Невероятен двигател и проходимост. А копчетата за ,които питаш най важното е "RD Lock".
                  Това е твърд блокаж на задния диференциал и трябва да внимаваш кога и как го включваш. Никога на сух асфалт и твърди настилки.
                  NISSAN TERRANO II , 2.4 i,къса база,BF Goodrich Winter slalom, 235/75/15

                  Коментар


                  • #10
                    До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                    Здравей колега, имаме в семейството една такава Тойотка, като тази на която си се спрял. За копчетата утре ще проверя със сигурност, кое за какво е. Само знам, че копчето което вдига оборотите, както каза колегата thunder, включва допълнителна помпа която върти по бързо водата с цел по бързо загряване , съответно парно. Имаме и една книжка на немски език, там пише да се използва при много ниски температури (предполагам под нулата).
                    Задния блокаж не работеше, защото май никога не е използван и беше клеасал. В Тойота Тиксим казаха, че при разглобяването най вероятно ще се счупи нещо, което не се предлага отделно, а цялата част струвала към 2000 лева. Но за късмет, след известно време блокажа проработи самичък.
                    Успех с търсенето, много добри машинки са, но не и за хард. Не знам каква е раздатката при този двигател, но скоро един приятел счупи раздатка на KJ90 с 1KZ след 10-15 разходки. Също беше автоматик. Иначе от където минавахме ние със старите джипки , 90-ката също минаваше.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                      интересно , това копче дето казваш за водата моята Тойотка наистина загрява много бавно но не съм пробвал със това копче , но забелязах че вдига оборотите ,

                      а някои пробвал ли е да слага чип за вдигане на мощноста
                      sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

                      Коментар


                      • #12
                        До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                        Благодаря на всички за отговорите!

                        @pastora:

                        Врътката за блокажа ми е ясна. Затова и не съм я заградил...

                        @Цанко:

                        Мда, User Manual-а би свършил чудесна работа (предполагам това е книжката на немски).
                        Иначе раздатката е VF-3B. Нямам представа дали и на какви други модели се е слагала, но за съжаление от това, което чета, счупванията и далеч не са изолиран случай.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                          Първоначално публикуван от Harka Преглед на мнение
                          но за съжаление от това, което чета, счупванията и далеч не са изолиран случай.

                          стига бре ,тия раздатки такали лесно се чупят , имаш предвид че има и други ли счупени
                          sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

                          Коментар


                          • #14
                            До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                            ето тук има клуб на KJ90 , и човек може да види доста нагледни идеи за направа на джипа си , видеото е също добро http://groups.msn.com/ClubMeruVenezuela/videos.msnw
                            sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

                            Коментар


                            • #15
                              До: Някои въпроси относно KJ90 D4D

                              Първоначално публикуван от Юли Преглед на мнение
                              стига бре ,тия раздатки такали лесно се чупят , имаш предвид че има и други ли счупени
                              Не знам дали така лесно се чупят. Просто и в други форуми прочетох за случаи със счупени раздатки.

                              Хубав линк, благодаря!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X