Здравейте!
След доста четене и постепенно навлизане в материала се спрях на следната модификация – Land Cruiser KJ90 (демек къса база) с автоматична скоростна кутия, 100%-ов блокаж на задния диференциал и 1KD-FTV (D4D) двигател, т.е. става дума за последните две години от производството (2001-2002г.). Късата база я избрах, защото джипката ще си я карам в София, а и защото по-голямата дълга база просто не ми трябва. Големите ми колебания бяха относно скоростната кутия. Няма да питам автоматик или ръчна, защото принципната страна на темата според мен е изчерпена. Всичко каквото е казано е казано и изводите трябва да си направя аз. В крайна сметка се спрях на автоматика, защото мисля, че повече ще подхожда на предназначението – градска джипка и разходки (едва ли хард) на относително къси разстояния. Питането ми все пак е как е въпросната трансмисия като здравина, надеждност, „пъргавина” и т.н.? Доколкото ми е известно, кутията, която се слага на 90-ката с 1KD-FTV мотора, е А343F, която пък от своя страна се слага и на доста по-тежките (и с по-големи мотори съответно) серия 100 и серия 80. Т.е. би следвало да е доста преоразмерена. Оказва се също така обаче, че комбинацията D4D, автоматик и ръчен блокаж на задния диференциал е изключително рядка (според Auto Bild такава въобще няма, което не е вярно, защото лично съм виждал). Явно по това време основно са се слагали LSD-та и си е цяло приключение да намериш такава с ръчен. Не, че и диференциалът с ограничено приплъзване е толкова лош вариант, но просто ръчният ми се вижда по-сигурен в някои отношения (например страничен наклон на сняг и пропаст надолу, когато най-малко ще искаш нещо да ти е блокирано отзад).
Друг проблем, с който се сблъсках по време на разучаването на модела, е въпросът с окомплектациите. Проблем не само за въпросния Land Cruiser, но и за почти всички марки и модели автомобили, слезли вече от производство. Единственото, което успях да открия е сканирана брошура на японски от времето, когато джипът е бил актуален модел. Само че резолюцията е толкова малка, че направо нищо не се разбира. Ето защо много ще се радвам ако някой с KJ90/95 може да ми каже за какво са заградените с червена елипса два бутона:
Както и тези:
Другото интересно нещо са заградените ето тези бутони, както и липсващия най-вдясно такъв - какво е предвидено да стои там?
Както и тук - второто място отляво надясно:
Доколкото разбирам версиите, под които се продават KJ90/95 в Европа, са базовата (която не знам дали има специално име), Special и Limited. В какво се изразява разликата между Special и Limited (освен може би в някои хромирани детайли като огледалата например, както и в махагоновия интериор) - също не знам. Някъде от октомври 2000-та година обаче (от когато почва да се слага 1KD-FTV мотора) Special и Limited модификациите би следвало вече стандартно да са оборудвани с ESP и тракшън контрол.
Общо взето това е, до което успях да се добера като информация. Нямам представа откъм възможности за модификация (умерени лифтове, окачвания, гуми и т.н.) какви са му заложбите, но ако някой иска да сподели нещо по въпроса ще съм му благодарен.
Надявам се да не съм ви отегчил прекалено...
След доста четене и постепенно навлизане в материала се спрях на следната модификация – Land Cruiser KJ90 (демек къса база) с автоматична скоростна кутия, 100%-ов блокаж на задния диференциал и 1KD-FTV (D4D) двигател, т.е. става дума за последните две години от производството (2001-2002г.). Късата база я избрах, защото джипката ще си я карам в София, а и защото по-голямата дълга база просто не ми трябва. Големите ми колебания бяха относно скоростната кутия. Няма да питам автоматик или ръчна, защото принципната страна на темата според мен е изчерпена. Всичко каквото е казано е казано и изводите трябва да си направя аз. В крайна сметка се спрях на автоматика, защото мисля, че повече ще подхожда на предназначението – градска джипка и разходки (едва ли хард) на относително къси разстояния. Питането ми все пак е как е въпросната трансмисия като здравина, надеждност, „пъргавина” и т.н.? Доколкото ми е известно, кутията, която се слага на 90-ката с 1KD-FTV мотора, е А343F, която пък от своя страна се слага и на доста по-тежките (и с по-големи мотори съответно) серия 100 и серия 80. Т.е. би следвало да е доста преоразмерена. Оказва се също така обаче, че комбинацията D4D, автоматик и ръчен блокаж на задния диференциал е изключително рядка (според Auto Bild такава въобще няма, което не е вярно, защото лично съм виждал). Явно по това време основно са се слагали LSD-та и си е цяло приключение да намериш такава с ръчен. Не, че и диференциалът с ограничено приплъзване е толкова лош вариант, но просто ръчният ми се вижда по-сигурен в някои отношения (например страничен наклон на сняг и пропаст надолу, когато най-малко ще искаш нещо да ти е блокирано отзад).
Друг проблем, с който се сблъсках по време на разучаването на модела, е въпросът с окомплектациите. Проблем не само за въпросния Land Cruiser, но и за почти всички марки и модели автомобили, слезли вече от производство. Единственото, което успях да открия е сканирана брошура на японски от времето, когато джипът е бил актуален модел. Само че резолюцията е толкова малка, че направо нищо не се разбира. Ето защо много ще се радвам ако някой с KJ90/95 може да ми каже за какво са заградените с червена елипса два бутона:
Както и тези:
Другото интересно нещо са заградените ето тези бутони, както и липсващия най-вдясно такъв - какво е предвидено да стои там?
Както и тук - второто място отляво надясно:
Доколкото разбирам версиите, под които се продават KJ90/95 в Европа, са базовата (която не знам дали има специално име), Special и Limited. В какво се изразява разликата между Special и Limited (освен може би в някои хромирани детайли като огледалата например, както и в махагоновия интериор) - също не знам. Някъде от октомври 2000-та година обаче (от когато почва да се слага 1KD-FTV мотора) Special и Limited модификациите би следвало вече стандартно да са оборудвани с ESP и тракшън контрол.
Общо взето това е, до което успях да се добера като информация. Нямам представа откъм възможности за модификация (умерени лифтове, окачвания, гуми и т.н.) какви са му заложбите, но ако някой иска да сподели нещо по въпроса ще съм му благодарен.
Надявам се да не съм ви отегчил прекалено...
Коментар