Доста време не бях карал ТЛК-то,понеже ползвах други коли и се оказа,че не желае да запали-акумолаторите се оказаха по-2-3 клетки без вода.След като им долях дестилирана вода от мързел не ги свалих а директно подадох кабелите на токоизправителя към лявата батерия.Както и очаквах-тръгна на 6 ампера заряда-гладни.Следващия ден беше паднал незначително и на по-следващия вече "падна" ампермера на 1,5А.Преместих клемите на другата батерия-1.5А-оказа се,че е заредена-отворих и двете-бълбукат.Въпроса ми е:каква е схената на свързване на батериите,стартера на 24 Волта ли е,понеже има някакъв разпределител с клеми,където отиват изводи от акумолаторите.На Патрула ми К160 е ясно-2 батерии последователно-цялата система е на 24 волта.Благодаря Ви за евентуалните отговори.


Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Акумулатори на ТЛК-80
Свий
X
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
Ами ти почти си си отговорил. Инсталацията е на 12 Волта. Само при стартиране се включват последователно за по - малък ток. Иначе са в паралел и така се зареждат и двата от един генератор или зарядно.Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнениеДоста време не бях карал ТЛК-то,понеже ползвах други коли и се оказа,че не желае да запали-акумолаторите се оказаха по-2-3 клетки без вода.След като им долях дестилирана вода от мързел не ги свалих а директно подадох кабелите на токоизправителя към лявата батерия.Както и очаквах-тръгна на 6 ампера заряда-гладни.Следващия ден беше паднал незначително и на по-следващия вече "падна" ампермера на 1,5А.Преместих клемите на другата батерия-1.5А-оказа се,че е заредена-отворих и двете-бълбукат.Въпроса ми е:каква е схената на свързване на батериите,стартера на 24 Волта ли е,понеже има някакъв разпределител с клеми,където отиват изводи от акумолаторите.На Патрула ми К160 е ясно-2 батерии последователно-цялата система е на 24 волта.Благодаря Ви за евентуалните отговори.



Малкия проблем при тази схема е, че акумулаторите трябва да са с много близки параметри. Иначе става друга боза.
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
За друго ми беше питането аз зная за батериите,че трябва да са с еднакъв капацитет,но дали има някъде агрегат на 24 волта-стартера напр,понеже съм виждал подобно нещо при Форд Транзит-12 волта инсталация 24 волта стартер мотор.Допуснал съм правописна грешка няколко пъти,моля да бъда извинен-АКУМУЛАТОРИ е правилното а не акумо...Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеАми ти почти си си отговорил. Инсталацията е на 12 Волта. Само при стартиране се включват последователно за по - малък ток. Иначе са в паралел и така се зареждат и двата от един генератор или зарядно.
Малкия проблем при тази схема е, че акумулаторите трябва да са с много близки параметри. Иначе става друга боза.
Коментар
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
НЕ разбира се. Нали казахме, че работят в паралел. Само ПРИ СТАРТИРАНЕ се включват последователно.Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнениеЗа друго ми беше питането аз зная за батериите,че трябва да са с еднакъв капацитет,но дали има някъде агрегат на 24 волта-стартера напр,понеже съм виждал подобно нещо при Форд Транзит-12 волта инсталация 24 волта стартер мотор.Допуснал съм правописна грешка няколко пъти,моля да бъда извинен-АКУМУЛАТОРИ е правилното а не акумо...
И не само да са с еднакъв капацитет, но е добре и да са от една марка , една серия и един вид.
Само не ме карай да пиша защо. Много писане е.
Коментар
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
Що?Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеНЕ разбира се. Нали казахме, че работят в паралел. Само ПРИ СТАРТИРАНЕ се включват последователно.
И не само да са с еднакъв капацитет, но е добре и да са от една марка , една серия и един вид.
Само не ме карай да пиша защо. Много писане е.


ТЛК 80 4,2ТД-95г
Коментар
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
Амо,защото ми е много трудно, да синтезирам основното от поне десетина учебника за ТУ, касаещи материала, във формат подходящ за форума.Първоначално публикуван от krasi_kros Преглед на мнениеЩо?



Който има желание да се учи, ще намери начин.
Коментар
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
В такъв случай стартера е на 24 волта,щом според теб се включват последователно батериите при стартиране.Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеНЕ разбира се. Нали казахме, че работят в паралел. Само ПРИ СТАРТИРАНЕ се включват последователно.
И не само да са с еднакъв капацитет, но е добре и да са от една марка , една серия и един вид.
Само не ме карай да пиша защо. Много писане е.
Коментар
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
Така трябва да е.Първоначално публикуван от tuni Преглед на мнениеВ такъв случай стартера е на 24 волта,щом според теб се включват последователно батериите при стартиране.
Коментар
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
на моята 80-ка стартера е 12v ! проверено! купих си и резервен и той е 12v ,но в спорове нема да влизам,защото тия коли имат толкова модификации,че свят да ти се завие. Доколкото знам на некои модели 60-61ки стартера е на 24 vTЛК 80-4.2ТД
ТЛК 73-2.4ТД
...................
Коментар
-
До: Акумулатори на ТЛК-80
Извинявай не съм чел правилно.Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеНЕ разбира се. Нали казахме, че работят в паралел. Само ПРИ СТАРТИРАНЕ се включват последователно.
И не само да са с еднакъв капацитет, но е добре и да са от една марка , една серия и един вид.
Само не ме карай да пиша защо. Много писане е.ТЛК 80 4,2ТД-95г
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар