Обява

Свий
Няма добавени обяви.

СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

    Колеги,имам нужда от съвета ви за подмяна на антифриза на "Тойота" - V6 3000 бензин.
    1.Освен от най долния маркуч към радиатора - има ли и други места за източване на течността?
    2.Какво количество събира системата?
    3.Има ли някаква особенност при смяната т/ст необходимо ли е обезвъздушаване и евентуално от къде и как?Съществува ли риск от получаване на в.възглавница?
    4.За промивката е ясно - това ще го напрявя задължително.
    За сега друго не се сещам по въпросната процедура,ако нещо съм пропуснал - допълнете ме...
    Благодаря предварително...

  • #2
    До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

    На всичко японско и на повечето корейско се спазва една проста процедура:Качваш предните колела на бордюр,наливаш докато се напълни,палиш оставяш да работи,малко преди да включи виското ще "глътне" течност,допълваш и преди да почне да "извира" затваряш капачката,допълваш разширителния съд и си готов...
    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

    Коментар


    • #3
      До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

      Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
      На всичко японско и на повечето корейско се спазва една проста процедура:Качваш предните колела на бордюр,наливаш докато се напълни,палиш оставяш да работи,малко преди да включи виското ще "глътне" течност,допълваш и преди да почне да "извира" затваряш капачката,допълваш разширителния съд и си готов...
      Ей на това му викам аз......акробатична смяна на антифриз.....
      NISSAN FOREVER
      -----------------------------------------------------------------------------
      Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

      Коментар


      • #4
        До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

        Колеги от вчера управлявам джипа с вода в системата вместо антифриз!Това е така поради две причини:Първата е да се промият всички магистрали проектирани от инженерите в Япония и второ температурните амлитуди все още позволяват идеята по точка едно!
        Иначе благодарение на колегата "ninja_1" успях да извърша пълното обезвъздушаване в системата и в същото време да придобия много ценни съвети за експлоатацията на "Тойотата"!
        Благодаря колега.......
        Последно редактирано от STEF BMW; 20-10-08, 20:36.

        Коментар


        • #5
          До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

          Първоначално публикуван от STEF BMW Преглед на мнение
          Колеги от вчера управлявам джипа с вода в системата вместо антифриз!Това е така поради две причини:Първата е да се промият всички магистрали проектирани от инженерите в Япония и второ температурните амлитуди все още позволяват идеята по точка едно!
          Иначе благодарение на колегата "ninja_1" успях да извърша пълното обезвъздушаване в системата и в същото време да придобия много ценни съвети за експлоятацията на "Тойотата"!
          Благодаря колега.......
          Моля,няма за какво.Съвтвам те да премахнеш бързо водата от там и да я замениш с антифриз.Че той най-вече маже по системата.Иначе помпата заминава бързо...И доколкото знам,перката на водната помпа е от цинк,който водата разяжда сравнително бързо.А цинка също се разяжда от добавки на основата на каналина...от перката не остава нищо...
          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

          Коментар


          • #6
            До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

            Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
            Моля,няма за какво.Съвтвам те да премахнеш бързо водата от там и да я замениш с антифриз.Че той най-вече маже по системата.Иначе помпата заминава бързо...И доколкото знам,перката на водната помпа е от цинк,който водата разяжда сравнително бързо.А цинка също се разяжда от добавки на основата на каналина...от перката не остава нищо...
            еееееее не така с рогите бе, ша взема и аз да отворя да видя кво имам в радиатора

            Коментар


            • #7
              До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

              Абе,преди време открих на няколко еднакви коли,еднакви дефекти.Грееха и нямаше обезвъздушаване.Побърках се няколко дена.Отваряме мотора на първата-на водната помпа и няма перката....Две от три тапи на блока-пред изгниване.Колите са на по 3-4 години,някак си нещо не е така.При по внимателно вглеждане,или по скоро изследване и разследване на случая се оказа,че тиквеника,който я е карал е промивал системата с каналин-сода каустик.И оттогава знам,че на някои японски и/или корейски коли,перката на водната помпа е цинкова,а тапите са с кадмиево покритие.И каналина направо ги разтваря...Останалите коли ги оправихме бързо.Същият тиквеник ги беше препипал набързо...
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #8
                До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                На колко градуса трябва да отваря термостата на модела който притежавам?

                Коментар


                • #9
                  До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                  82...
                  0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                  Коментар


                  • #10
                    До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                    Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                    82...
                    Отново благодаря!...

                    Коментар


                    • #11
                      От: До: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                      82 ама ако я караш в Дубай , тука ти трябва 88

                      Коментар


                      • #12
                        От: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                        Здравейте, това не е пробката за дрениране на двигателя (2L-T, 4Runner, 1993г), нали ?
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_4883_m_r.jpg
Прегледи:1
Размер:91.1 КБ
ID:5732798
                        Ако наистина това не е въпросната пробка, значи без вдигане на подемник или заставане на канал тя не е достижима.
                        В наръчника на двигателя 2L-T е посочено само, че момента на развиване е 29 Nm и една не много ясна рисунка къде се намира:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2LT coolant drain points.jpg
Прегледи:1
Размер:111.7 КБ
ID:5732799
                        (При мен кранчето за източване на радиатора е в другия му край, не както е на горната рисунка.)
                        И един друг въпрос - перката на вентилатора трябва ли да започва да се върти още при запалването на двигателя? Тоест, вискомуфата веднага ли зацепва, още при студена охладителна течност?
                        ______________________________________
                        4Runner 2L-T О87879393пет

                        Коментар


                        • #13
                          От: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                          Здрасти колега!Виж тази тема на колегите от IH8MUD.
                          https://forum.ih8mud.com/threads/lj7...how-to.400381/
                          Според автора на статията, пробката се намира на блока зад мястото на инжекторната помпа от където излизат тръбичките за инжекторите.Трябва да е бронзова тапа(може да е позеленяла през годините) за 14мм ключ/чашка за тресчотка.
                          Моят съвет е да си определиш точно колко антифриз събира системата ти според твоята конфигурация.Отваряш лоста на парното докрай към Топло, за да източиш всичко и от там.Ако имаш и заден отоплител, отваряш и неговото лостче.
                          На студен ДВГ, отваряш и затваряш капачката на радиатора, за да освободиш налягането.След което отваряш пробката на радиатора и като насочиш струята където трябва, отваряш пак капачката.Накрая източваш и блока.Ако ще правиш промивка, само с вода.
                          Ако ще сменяваш термостат, ориентираш малката му дупчица за обезвъздушаване на найй-високо(12.00часа).Термостата е добре да смениш, ако не е оригинален, ако е работил повече години и ако е работил с неоригинален антифриз или с вода.Приготви си и оригинална капачка за модела ти.
                          Преди да започ еш да пълниш повдигаш предницата на колата поне на 15-20см .Пълниш радиатора докато престане да поема.Палиш ДВГ и продължаваш да допълваш.Би трябвало да глътне цялото количество, което си си приготвил.
                          Вискомуфата ще завърти перката от самото стартиране на ДВГ-то, но истинското зацепване ще настъпи, когато муфата бъде обдухана от горещ въздух идващ от радиатора.При положение, че муфата е изправна.При загасен студен ДВГ, перката трябва да може да се завърти с ръка забележимо по-лесно, отколкото на загасен ДВГ, достигнал работна температура
                          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                          Коментар


                          • #14
                            От: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                            Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                            Здрасти колега!Виж тази ..
                            metotem, благодаря за това, което си написал. Термостата ми смениха в сервиз в началото на лятото. Причина - разширителния съд се пълнеше с течност без да съм презорвал двигателя, няколко пъти и изхвърляше през преливната тръбичка. След смяната на термостата известно време нещата бяха що-годе добре. Преди месец и половина превозвах на 20км около 350кг грозде плюс мен и един пътник - нищо особено за тази машина, но около 5-10 км трябваше да карам след един охлюФ с около 40-50км/ч при изкачване, демек на 3-та скорост и след 3-4 км температурата на охл.течност почна лееекичко да се покачва и да отива към и навлиза в червената зона! Спрях, изчаках малко; разш.съд беше пълен, от преливната тръба излизаше вода и малко пара. След това продължих; температурата отново започна да се покачва, пак спрях, изчаках да се охлади, прибрах се. Свалих капачката на термостата (тази която при други двигатели е на радиатора и работата й е да държи системата под определено налягане). Изглеждаше като да е оригиналната - разбирай на 23 години служба (!); и двата еластомерни (гумени) елемента не изглеждаха добре. На другия ден купих нова от първия магазин, в който влязох; сложих я. Преди слгането допълних охл.система с дест.вода. Влязоха 3 (!) литра. Запалих ДВГ, изчаках да загрее на място, проверих маркучите от и към радиатора - бяха забележимо по-твърди от преди. ... ебаси, и аз съм бил инженер топлинна и масообменна техника ... така стана последните 25години, предоверихме се на сервизи и нали всеки трябвало да си гледа само неговата работа, и все времето не достига, и накрая като ти опре ножа о кокала и започваш да се сещаш ... една скапана* капачка за 10-15 лв. ... системата капка по капка е губела вода... ебаси, да долея 3 литра ! ...
                            Както и да е. От тогава проблеми с охл.система нямам. И сега, преди зимата реших да си сменя сам антифриза. Затова постнах въпроса по-горе. Засега съм източил 5 литра охл течност, която според рефрактометъра е на -10 гр.Целзий и долях 6 (!) литра дест.вода да не стои системата празна. Джипа не карам; през седмицата няма да имам време; в събота продължавам операциите .. Що имам чувството, че на всичкото отгоре отнякъде губя охл.течност ... наистина на долния щуцер на радиатора имаше капка когато свалих кората, ама чак пък толкоз ... Маслото е ОК; не е там проблема...ще трябва да я наблщдавам по-сериозна тая охл.система.
                            (*) капачката не е скапана; ние хората сме се скапали
                            ______________________________________
                            4Runner 2L-T О87879393пет

                            Коментар


                            • #15
                              От: СМЯНА НА АНТИФРИЗ НА 4РЪНЪР?

                              Така, хубаво си описал тези перипетии.Както казваш, товар, който не би трябвало да е нищо особено за таз машина.Само че, ако знаеш историята и от самото начало.Ама май не е такъв случаят.
                              Хубаво си долял вода, но зимата си идва и не забравяй да източиш това, дето е вътре и да сложиш антифриз.
                              Моето лично мнение, оформено след разни случки с неоригинални части, е,че слагам само оригинални части, по възможност произведени в Япония.Това се отнася и за капачката на радиатора.Убедил съм се, че частите от Тойота надживяват по дълготрайност и надминават по начин на представяне частите за Тойота, направени нам къде си.В крайна сметка имаш по-ефективно използване на парите си.
                              За термостата сменен в сервиз.Купи си оригинален с гарнитура и съм сигурен, че ще можеш да си го смениш сам.Само за пример:на сестра ми Камрито загряваше отвреме навреме.Бяха и сменили агренажен ремък, водна помпа и термостат в сервиза на Тойота до нас.Там бачкат само сертифицирани механици по ASE(Automotive Service Excellence).Всички части оригинални, да ама като отворих капачката на термостата, отворчето за обезвъздушаване сложено на 90*(на 3 часа) и прави възглавничка отзад.Та от моите брички никоя не е влизала в сервиз досега.
                              За антифриза.Тойотски концентрат 00272-1LLAC го разреждам в съотношение 60/40 с дестилирана вода и не го сменям повече.Това съотношение ти гарантира до -45*/-50* и както споменаха по-горе колеги, маже уплътнението на водната помпа, а също и уплътнението на буталцето на термостата и така удължавайки живота им.
                              Ако не знаеш историята на този ДВГ, може да е бил прегряван в миналото и гарнитурата да е пекната между каналите на антифриза и някой цилиндър.И така да ти гълта от антифриза.
                              1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X