Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Мотор с индиректно впръскване да схика бутало е хипер малко вероятно. А при чугунена глава и блок да скиха тях - пак така.

    На другата марка концепцията е същата (целия чугун). 4.2 разглобен съм виждал само на снимка, но 2.7 (което е същото, без 2 бутала) съм виждал няколко пъти. Това мре или от тотална липса на смазване, или от тотална липса на охлаждане. И дори умрял от преграване, след само шлайф на глава/блок си става пак мотор. Направило ми е впечатление че много често бренерите на прегряваните са напукани. От което следва едно голямо нищо - работят си нормално. И бутала и ризи има оригинални, че даже и бутала ремонтен размер. Лагери има оригинални до 3-ти ремонт. Това за новите творения поне при другата марка си е рядкост.
    Дори при турбиниране и неблагоприятни смеси и черен пушек? Питам, щото тука не съм много подготвен, но пък за сметка на това съм доста предпазлив Признавам си без бой и прочее форми на насилие, че прегорели бутала знам най-вече при по-съвременни двигатели с чипове.
    Последно редактирано от nissan_gr; 07-10-19, 16:06. Причина: Допълнение

    Коментар


    • #92
      От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Мотор с индиректно впръскване да схика бутало е хипер малко вероятно. А при чугунена глава и блок да скиха тях - пак така.
      Може и да не стане баш като при директното впръскване, но тук остава липсата на добро охлаждане на буталата с пръскалки на масло, както е при всички турбодизели, защото става въпрос за преработка на атмосферен мотор.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #93
        От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Може и да не стане баш като при директното впръскване, но тук остава липсата на добро охлаждане на буталата с пръскалки на масло, както е при всички турбодизели, защото става въпрос за преработка на атмосферен мотор.
        Такова нещо съм чел за двигателите на другата марка Там има три варианта - един атмосферен без пръскалки, един с големи пръскалки (с фабрично турбо) и един атмосферен с по-малки пръскалки. Всичките носят на турбиниране, но в различна степен. За тойотовския 1HZ не знам дали има пръскалки. Пак е интересно да се знае.
        Последно редактирано от nissan_gr; 08-10-19, 10:54.

        Коментар


        • #94
          От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

          Първоначално публикуван от nissan_gr Преглед на мнение
          Дори при турбиниране и неблагоприятни смеси и черен пушек?
          Неблагоприятните смеси при дизел се виждат и подушват отдалече.

          Каква е хавата с пръскалките в конкретния - не знам.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #95
            От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

            Благодаря

            За пръскалките не намерих нищо конкретно, но пък намерих това:

            "Performance is really good, and egt's have dropped considerably. A lot more torque is available".

            Става дума за турбиниране с части от 1HDt.
            Последно редактирано от nissan_gr; 08-10-19, 12:12. Причина: Правопис

            Коментар


            • #96
              От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

              Лесно се намират ръководства за ремонт на 1HZ в нета, обикновенно са общи с данни и за 1PZ(петцилиндровия вариант на 1HZ), и за 1HD-T. Там лесно могат да се сравнят нещата поне на хартия и на теория ( между другото доста подробни описания има за всичко, включително горивната уредба и настройката и).
              Хвърлих набързо един поглед на тази техническа документация, и се оказва, че не съм бил прав - пръскалки за масло има и при тези атмосферни мотори. Въобще като цяло, 1HZ и 1HD-T механично не се различават много от главата надолу. Не знам дали са напълно унифицирани, и дали всичко е взаимнозаменяемо, но определено има голяма вероятност да е така за повечето части. Различни са буталата(логично) и мотовилките(по-тънък бутален болт с 4мм при атмосферния). Колянов вал, лагери, мазилна система(и въпросните пръскалки) ги дават еднакви(с изключение мазането на турбото естествено). Охладителната система също е почти еднаква, с разлика във водната помпа свързана с водното охлаждане на турбото при 1HD-T.

              Според скромното ми мнение, има всички предпоставки турбиниран(читаво) 1HZ да има сходен ресурс с 1HD-T.

              ПП: Ето линк към ръководството намерено с Гугъл - https://www.google.com/url?sa=t&sour...sEX9frYqeTOgUU
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #97
                От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                Engine Repair Manual [ 1HZ,1HD-T,1HD-FTE ] както е на toyota-tech.eu

                Коментар


                • #98
                  От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                  Напълно съм съгласен с Цецо а и преди време на Венци и Пламен им гостува ръководителя на инженеринговия отдел на Сафари и той потвърди същото - до 15% по-бърза амортизация след турбиниране на 1hz. Следва някой тук да го направи грамотно. Ако няма друг избор, това е отлично решение. Ако има друго решение, аз (за мен) бих избрал мотора с директно впръскване по ред причини, две съществени - разход и момент.

                  Коментар


                  • #99
                    От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                    Аз продължавам с мокрите сънища... и питам познаващите се лично с чичо Том някои неща.
                    1. Той като предлага поставяне на 1HD(f)T на мястото на 1HZ в чисто новите 70-тки, дали разполага с нови или реставрирани двигатели? https://toms-worldcruiser.com/produk...otor-1hdt.html
                    2. The 1HD- (F) T engine requires a stronger gearbox from the petrol version.....
                    Turbocharged engine including clutch and reinforced stronger gearbox (from the petrol version) - the convertible with 1HDT engine for all models HZJ
                    това значи, че GRJ излиза с Н кутия или? Възможно ли е V6 да излиза с голяма, V8 дизел с малка кутия?
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                      1HD-T или 1HD-FT може да ти постави всеки който има идея от Land Cruiser. Не знам какво се прихласваш по Том...

                      Ако ще вървиш по този път, сам да си правиш кола, момента е подходящ - веднага бегай на Горубляне. Там има една добра HZJ78 без ръжда и на добра цена. Вземай я, и я дай при мен да ти сложа 1HD-FT заедно с кутията и раздатката към нея. И за много под 30000евро си в играта.
                      Само да не си помисли някой , че всеки ден има налична HZJ78 и 1HD-FT налични на прилични цени....
                      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                      Коментар


                      • От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                        Не се прехласвам по Том, интересно ми е дали има нови, а не рефърбнати двигатели 1HD-FT. И това за скоростните кутии на бензина ми е интересно.
                        Сега ще погледна 78-цата
                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                          78 е изчезнала . Беше кукла за 10000евро...
                          Нови мотори има , но цената не е демократична.
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                            Да, не я намерих... 78... кукла... за 10к евро... няма да седи да чака...
                            Technical Rescue Direct - life lies in courage
                            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                            Коментар


                            • От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                              Бая си постоя...
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • От: TOYOTA Land Cruiser 79 - VDJ, GRJ или HZJ

                                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                                Бая си постоя...
                                Да не беше червена с блокажи от Швейцария...Ама беше 75-ца това, с регистрация 1+1 ..
                                0899 шест5313нула
                                За всекиго по нещо

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X