Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

    Здравейте колеги. Имам следния проблем. Колата е Рав4 2008 година 2.4 бензин Американка.
    Имам я от около година и миналата зима когато застудее / -5/10 градуса/ колата пали много трудно с дълго въртене на стартер. Тази година положението стана още по зле в при последните студове та реших че е от свещите. Сложих денсо иридиум. Уж най хубавите за моята кола с същото топлинно число 11.
    При слагането забелязах че разстоянието между електродите видимо е по голямо от оригиналните. Положението стана критично. Няколко сутрини едвам запалих. Върнах оригиналните и ситуацията стана старата. Та въпроса е колко трябва да е разстоянието между електродите на свещта? Да намаля ли на Денсото разстоянието или да търся NGK оригинални. Колата е на газ бензин. Ако това е от значение.
    Благодаря на отзовалите се.

    Забравих да добавя
    По съвет на колеги зареждам само 100октана бензин.
    Последно редактирано от veni0007; 11-01-16, 21:56.

  • #2
    От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

    Пробва ли да покараш няколко дни само на бензин и после да видиш има ли промяна в студения старт?
    Когато запали стабилно ли работи, или с прекъсване?

    Коментар


    • #3
      От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

      Запали ли работи си супер. Не съм пробвал да карам на бензин само. Пробвах преди да я загася вечер включвах да мина последните километри на бензин защото имала памет. Няма разлика. Също прави проблеми.

      Коментар


      • #4
        От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

        Не съм много запознат с бензиновите коли, но дали няма възможност да е от кабелите? Защото повечето хора сменят кабели и свещи.

        Коментар


        • #5
          От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

          Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
          Не съм много запознат с бензиновите коли, но дали няма възможност да е от кабелите? Защото повечето хора сменят кабели и свещи.
          На стенда в Тойота казаха че няма никакви проблеми. Тя няма кабели. Бобината е директно на свещта.

          Коментар


          • #6
            От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

            Покораи на бензин един ден и виж на сутринта какво става или свали акумулатора за 10 мин.При мен го правеше това от газта ,кофти настроики .

            Коментар


            • #7
              От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

              А колата пали на бензин, нали - не директно на пропан-бутан? Топлинното число не би трябвало да има значение за паленето на ДВГ, а за нормалната му работа след като загрее. Разстоянието м-у електродите определя силата на искрата - правопропорционално, по-голямо разст. - по-силна искра. Паленето на бензиновите пари е лесно и ако ползваш каквито свещи са предписани за двигателя - проблем не би трябвало да има. Навика на газаджиите да "причукват" свещите според мен е доста погрешен, защото газовъздушната (особено при метана) смес се пали по-трудно и иска по-мощна искра...а ефекта от причукването е точно обратния - по-слаба такава. На една от мойте тойоти бяха свалили от 1,1мм на 0,7мм разст между електродите с цел да оправят едно прекъсване в един точно определен диапазон обороти - естествено не постигнаха никакъв ефект - прекъсването си остана, защото е породено (което сам установих впоследствие) от включването на ЕГР системата...така си кара и досега, а свещите моментално ги смених с нови. Аз бих сменил горивния (бензиновия) филтър за начало и може би - някаква проверка на бензинопроводите - това, което описваш прилича на въздух в горивната система.

              Коментар


              • #8
                От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                Пали на бензин естественно. Филтъра е сменян преди няма и 10 000км. Ще проверя горивопроводите, макарче е на 100 000км колата. Надали ще са се надървили толкова. Благодаря.

                Коментар


                • #9
                  От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                  Колега искам да забележиш като въртиш на стартер 2-3ти път замирисва ли на бензин .И пиши.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                    Колега като дадеш на контакт би трябвало да се чува бензиновата помпа няколко секунди преди релето да я изключи а е възможно и да върти само когато върти и стартера.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                      Не съм запознат с конкретния двигател,но ако има температурен датчик който казва на компа колко е студено и съответно компа си прави сместа на студен двигател ,а датчика ,,лъже,,(не дава правилна информация) може да се наблюдава тази ситуация.
                      Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                        При повреден датчик за температурата на охлаждащата течност ако двигателя стартира би трябвало да работи крайно неустойчиво.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                          Здрасти veni0007!Или имаш проблем с тока(искрите) и момента им, или проблемът е в горивовъздушната смес.Освен това тази кола би следвало да има контакт за OBDII диагностика.Прави се с тестер, през който можеш да видиш информация за състоянието на разни сензори, от които зависи паленето и правилната работа на ДВГ-то, като MAF-сензора, сензора за положението на коляновият вал, даващ инфо на процесора за момента на запалване.Както и куп друга информация“Не всички проблеми по системата за емисиите, биха предизвикали светването на CEL(лампата за проблем с форма на двигателче-Check Engine Light)
                          Други проблеми с въпросните РАВ-ки, поне тук в САЩ, идват от доста чаркове, които не са оригинални, а са заместени с американски, за да може колата да се води местно производство и да бъдат избегнати данъците увеличаващи цената, ако е внос от Япония, както е с други Тойоти.
                          Извади последователно бобината на всяка свещ, и след като пъхнеш вътре оригинална нова свещ с правилното разстояние между масата/електрода я опираш на маса на ДВГ-то.След това някой върти на стартер(свободна от скорост и на ръчна спирачка) и гледаш искрата каква е(цвят, сила)И така минаваш през всичките цилиндри.Ако има проблем с един, сменяваш всичките бобини.Което бих препоръчал така или иначе,ако са американски.
                          Относно горивото/сместа.Едно от важните неща е състоянието на всички гумени маркучи по системата за емисиите.Ако имаш напукан/скъсан такъв, някой клапан който се задействува от вакума, минаващ по въпросното маркуче, може да не се задейства навреме, и така да имаш много труден старт.Обикновенно тези маркучлета са около 8мм външен диаметър и често пъти имат този знак # и цифра, показваща позицията му на схемата и каква функция изпълнява,Японските са сиви, американските са черни на цвят.Аз не съм виждал напукани японски досега, но американски няколко пъти.
                          Другото е дали има приток на гориво, както попитаха колегите по горе.Трябва да си сигурен че сутрин на студено, горе на рейката с инжекторите има гориво.Ако няма, значи или клапан изпуска и горивото се връща в резервоара през нощта, или помпата ти не подкачва достатъчно и ако е американска, не се учудвам.
                          Има още много, ама това май е достатъчно да започнеш.
                          Жена ми върти тук едно 2001 Камри(2.2Л, 4), на 150К мили.Не съм сменявал нищо досега освен масла, филтри, 2 агренажни ремъка и един път масло на автомата.Свещите са оригиналните Денсо с които я купихме нова, значи са на тези мили.На около 100К, се усъмних как може да издържат толкова, и ги сравних с нова в Тойота.После ги сложих пак обратно и продължава до -30 да пали от четвърт.Просто не е ставало по-студено за да я пробваме, ама ще запали, сигурен съм.
                          Успех и напиши ако откриеш нещо, ако пък не, пак пиши да мислим за други работи!
                          Последно редактирано от metotem; 13-01-16, 05:08.
                          1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                            Колега пали я само в топло време!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Рав4 Проблем-Трудно палене в студено време.

                              От както стана студено я пробвам тези дни. Спирам газовата система. Направо дърпам бушона вечер и има доста голям напредък. Сутрин пали от 2-рото въртене. Ходих при газаджията който ми е приятел. Каза че няма логика но.... Сутринта ще пробвам с още един акумулатор и кабели да поддам повече ток без да спирам компа на газовата. Ще видим така как ще е. Защото скоро ходих на комп заради грешка в въздушната възглавница и показа че акумулатора е за смяна, макар да съм нямал проблеми с него до сега. Ще пиша какво е станало.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X