Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

    Джипката я взех миналата година с теч от рейката. В сервиза, в който се извърши генералното обслужване (консумативи) рейката бе демонтирана и откарана за рециклиране в неизвестен (за мен) трети сервиз.

    Дотук всичко е цветя и рози, ама преди известно време помпата взе да се чува при първоначално палене - погледнах нивото и видях че има недостиг на хидравлична течност. Погледнах отдолу и има теч от лявата страна (левия "ботуш"). Това се случва след няма и 10 хил. км след ремонта. Теча не е голям но го има. През 1000-2000 хил. км трябва да доливам по около 50мл. течност. Луфт няма (или поне така си мисля)

    Колата се кара и офроуд - не екстремен, но си има лашкане по коловози лумбуркане и т.н.

    Понеже много мразя да се занимавам с един и същи проблем няколко пъти търся по-генерално решение. Разчетворен съм между долните три варианта:

    - Пак рециклиране в предпоръчан сервиз
    - Рециклиране с ремонтен комплект. Из нета намирам и ремонтни комплекти - семеринги, О-пръстени и т.н.
    - Нова рейка - последно по спомени намерих на TRW за около 1300лв. - Соленичко, но бих дал парите ако знам че с това въпроса ще бъде приключен.
    - ???

    Моля споделете мъдрост и опит.

    Благодаря
    Калин - О88 б579I9I
    Обичам да пътувам, не обичам да пристигам.

  • #2
    От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

    Ако са се образували язви в края рейката само с ремонтен комплект няма да минеш. След 1000км. отново ще си в същото положение. Компромисния вариант е да се ограничи хода на рейката, при пълен завой да не стига до местото с язвите, но колата ще завива по-малко.
    0884 987 137
    В българския език НЯМА дума, която в множествено число да завършва с "Й"

    Коментар


    • #3
      От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

      Това TRW дето го гледаш са рециклирани рейки пак. Аз поне за тая кола не съм намирал рейка от друг производител.

      Можеш да вземеш оригинален ремонтен комплект от Тойота и да рециклираш сам. Това ще спаси нещата ако железата са здрави и проблема е в семерингите. Ремонта в картинки изглежда така - http://www.prado-club.su/forum/index...128#msg1738128. Не е много сложен. Май най-ръгнатото място е да се развият тръбичките на хидравликата от рейката преди свалянето. Но ако има износване по металните части тоя ремонт няма да те спаси.

      Третия ти вариант е нова оригинална рейка. Колегата Patrolfan ще ти я достави на приятна цена подобна на тази дето си намерил. Въпреки че сега като се вдигна долара може да не е толкова приятна. Но не пречи да питаш.

      Коментар


      • #4
        От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

        Трябва да се прегледа, ама да нацелиш "майстор" дето е в настроение. Ако язвите не са прекалено дълбоки - шлайфане, ако са по дълбочки но все още има место за спасение - престъргване, направа на втулка, нов размер семеринг.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #5
          От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

          Може да не са язви. Може просто да са прекарали гребена на ура през вътрешната семеринга. Той работи като трион и я срязва. Ако има късмет колегата това ще е.

          Коментар


          • #6
            От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

            Имах подобен проблем преди три години. Първо минах през първият вариант. Резултата беше - 700 лв. и една година.
            После директно на нова ОРИГИНАЛНА, за 2К и нещо ! Оригиналната (фабричната) беше изкарала 250 000 км. - тази последната ако изкара още 250К перфектно! Лошото е, че както при всичко в живота при мен решението на проблема излезе по-скъпо със 700 лв. от тарикатлък Та те такива ми ти работи....

            Не се мисли, ако имаш финансовата възможност, японеца го е мислил вместо теб. Тази рейка е произведена да изкара толкова, почти съм готов да се обзаложа, че си на около 250К км.
            Последно редактирано от tony553; 18-12-15, 21:11.
            TLC 90 1KZ-TE 2000г.
            "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

            Коментар


            • #7
              От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

              За да изкара новата 250000 трябва да се смени и помпата, а сигурно и маркучите. И да се промие резервоарчето.

              Коментар


              • #8
                От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                За да изкара новата 250000 трябва да се смени и помпата, а сигурно и маркучите. И да се промие резервоарчето.
                Коректна забележка! Без смяната на помпата (само промивка) другите неща са задължителни. Извинявам се, че не уточних, но мислех че се подразбира !

                Да пълна профилактика при смяната и 250К японеца ги гарантира...
                TLC 90 1KZ-TE 2000г.
                "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

                Коментар


                • #9
                  От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                  Хо хо хо ЧНГ! Много здраве и висчкото най най ви пожелавам!


                  Положителното нещо от цялата история до момента е че има сериозна опастност да съм на реялни килметри - взех я на 260к. течаща, сега е на 275к пак течаща

                  Та, цялата очудвация и обърквация в главата ми, отчасти е породена от факта че в севиза където се "грижеха" за джипката ми казаха, че много съм скачал и съм сплескал втулките и затова е протекла... както и да е.

                  Нямам психическата възможност да клекна отдолу, да сваля рейката и да я разледам собственокрачно, а мисля да и дам още един шанс.
                  Та въпроса ми е къде да отида някой да я свали, прегледа и адекватно да я ре-рециклира или обяви час на смъртта. Срещу заплащане разбира се.

                  Имаше една рейкаджийница при окръжна облница, ама май нещо напоследък им е омръзнала професията. Поне така чувам.
                  Калин - О88 б579I9I
                  Обичам да пътувам, не обичам да пристигам.

                  Коментар


                  • #10
                    От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                    Не ми се вижда нормално да се опитваш да установиш реалния пробег на автомобила по течовете от кормилната рейка.
                    Иначе да ти я свалят в някой сервиз и след това в рейкаджийницата. Пробвай при тия срещу зоологическата градина.
                    Всеки трети е шести

                    Коментар


                    • #11
                      От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                      Първоначално публикуван от sardokar Преглед на мнение
                      Хо хо хо ЧНГ! Много здраве и висчкото най най ви пожелавам!


                      Положителното нещо от цялата история до момента е че има сериозна опастност да съм на реялни килметри - взех я на 260к. течаща, сега е на 275к пак течаща

                      Та, цялата очудвация и обърквация в главата ми, отчасти е породена от факта че в севиза където се "грижеха" за джипката ми казаха, че много съм скачал и съм сплескал втулките и затова е протекла... както и да е.

                      Нямам психическата възможност да клекна отдолу, да сваля рейката и да я разледам собственокрачно, а мисля да и дам още един шанс.
                      Та въпроса ми е къде да отида някой да я свали, прегледа и адекватно да я ре-рециклира или обяви час на смъртта. Срещу заплащане разбира се.

                      Имаше една рейкаджийница при окръжна облница, ама май нещо напоследък им е омръзнала професията. Поне така чувам.
                      Не се занимавай с глупости. Имаш късмет, че във въпросния сервиз са се "грижили" и не продължават да го правят

                      Търси добра цена за нова, взимаш и забравяш ! - съмнявам се да притежаваш въпросният автомобил повече от 250 К. Всичко друго е хвърлени пари по сервизи дето се "грижат"
                      TLC 90 1KZ-TE 2000г.
                      "Социализмът приключва тогава, когато чуждите пари свършат!" - Маргарет Тачър

                      Коментар


                      • #12
                        От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                        Не каза колко са ти взели предния път, но като дадеш още веднъж същата сума и то излиза колкото една нова не маркова разбира се , но пък с две години гаранция!

                        Коментар


                        • #13
                          От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                          Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                          Пробвай при тия срещу зоологическата градина.
                          Аз съм ги пробвал. Пробвай някои други.

                          Коментар


                          • #14
                            От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Аз съм ги пробвал. Пробвай някои други.
                            М/у 2010-та и 2012-та съм работил усилено с тях, почти не е имало проблеми. Освен точно на личният ми автомобил, две зегерки не вкарани хубаво в канала, ама тогава бях въвел практиката всичко като външна услуга да се преглежда хубаво преди да се монтира, та избегнахме проблеми. Онези на окръжна, небезизвестните, не ги препоръчвам заради издънка пак на личен автомобил. Имаше едни други много хвалени, на красна поляна, те и си ги сваляха рейките на место, ама ми се случи да забравят да стегнат болтовете на магарето. Пращал съм и някъде в орландовци, закупчика ги караше там,не много усилено ама проблеми не съм имал. И при онзи на орион давам за ремонт, към него от преди време бях предубеден, ама последно не е имало проблеми, а и не излиза скъпо. Та при всеки и на всякъде общо взето може да се случи издънка, ама аз съм свикнал и не ми прави особено впечатление. Така е когато се гони обем.
                            Всеки трети е шести

                            Коментар


                            • #15
                              От: KZJ 95 - Кво да я правя тая рейка?

                              Първоначално публикуван от sardokar Преглед на мнение
                              Та, цялата очудвация и обърквация в главата ми, отчасти е породена от факта че в севиза където се "грижеха" за джипката ми казаха, че много съм скачал и съм сплескал втулките и затова е протекла... както и да е.
                              Хахахахаха....повече на тези не им давай да се грижат за нищо. Гребена на рейката се държи да не се движи спрямо тялото от една ролка (заменена по-късно с тефлонова вложка) откъм кормилото и от една навита пластмаса в стеснен участък от другата страна. Та тия неща трябва да сплескаш първо и след това може втулките.

                              Ако искаш да пробваш с рециклиране, плати да ти я свалят и разглобят. След това си извади от сервизното ръководство максималните допуски за износване на гребена и тялото на хидравличния цилиндър и иди да ги измерят пред теб. Ако железата са в нормата си купуваш оригинален ремонтен комплект семеринги и уплътнения и пред теб ги инсталират. И ако не оакат нещо инсталацията голям е шанса да станат нещата.

                              Ако се кара на око и с каквито дойде семеринги може да стане може да не стане, сигурно е само че ще платиш.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X