Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

    Здравейте отново, поради проявен интерес от страна на vento5 искам да споделя какво причиних на рънера си.
    Не знам от къде да започна, за това малко пред история /дано не ви е скучна/.
    Преди малко повече от 3 години си купих рънер 2l-t 1995 г. Беше с доста проблеми и затова мисля че беше на добри пари по онова време. Основен проблем - раздробен заден диференциал. Поради липса на съвсем същият намерих комплект преден и заден но малко по-бавни. Малко по малко след намеси колата започна ди придобива вид и надеждност, до преди 2 години. Наложи се да сменя гарнитура на глава, да обслужа главата и така и така беше демонтирана - проверка на помпа и дюзи, смяна на ремъци и ролки, смяна термостат, опит за промиване на водният радиатор и т.н. Всичко беше сглобено обратно и до края на това лято никакви грижи. На прибиране от морето по магистрала Тракия започна пак да вдига температура по-висока от нормалната. Това разбира се ме издразни и вдигнах мерника на двг-то, не стига че си е маломощен за това купе, подхарчва си 12-12.5 на дълго с тези диференциали и гуми 265/70/16 а и пак дем. на глава. Предположих че може и да е спукана вече главата и направих една калкулация: нова глава - 700-900лв /китайска/ гарнитури и загубено време.
    Та, чудейки се какво да правя се сетих че в нормални държави хората слагат на това купе доста успешно 1UZ-FE. Тук дойде проблема от къде по дяволите в бг. да намеря такова животно. За мое учудване ми попада в мобиле.бг един LEXUS LS400 1990 година - съвсем, съвсем първият, в перфектно състояние за възрастта си. Спазарих го и го прибрах в къщи. Реших да покарам колата преди да я разглобя, да вида що за кола са създали японците и останах меко казано очарован, имайки предвид историята точно на този модел мисля че са изпреварили времето с десетилетия. Дук дойде друг проблем, една част от мен искаше да си го оставя, постегна и да си го карам. Другата част от мен се придържаше към първоначалният план.
    И така, втората част от мен в крайна сметка натделя .

    ?не мога кача снимки? помощ

  • #2
    От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

    мисля, че разбирам защо си се раздвоявал дали да не си оставиш LS-а.

    Преди няколко дни случайно попаднах в нета на статия за американски журналист купил си същата кола на 900 000 мили с цел да я докара до 1 000 000 мили. Нямаше информация дали има смяна на мотора и трансмисията...но ме впечатли.

    Надявам се модератор да помогне със снимките, а аз отивам да ровя нета за повече инфо за подобна конверсия-да се подготвя за продължението.
    Toyota Land Cruiser BJ70 1985
    Lexus LS430

    Коментар


    • #3
      От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

      Подкарах донорчето към последна разходка в живота му, (Мнооого тъжна гледка).
      http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376079
      http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376083
      http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376086
      Демонтирах скоростната кутия от двигателя и камбаната от кутията. Идеята ми беше да използвам ръчната скоростна кутия от рънерчето и камбаната е ключов елемент. Захванах се да приготвям едно по едно нещата за бъдещият монтаж. Първото беше да реша проблема с маховика, защото за този двигател не съществува маховик за ръчна кутия. Вариантите ми бяха три:
      1- да потърся от Toyota Celica GT-Four с двигател 3S-GTE, нещо граничещо с невъзможното в Бг.
      2- да си поръчам от интернет готов кит за монтаж за R150, R151 и R152 скоростни кутии струващ далеч над моите възможности , все пак бюджетът ми не е неограничен.
      и вариант 3- да измисля нещо друго.
      Това което ми хрумна е да преработя маховика от 2L-t-то. Наложих двата един до друг на тезгяха и започнах да меря. Оказа се че ще мога след малко стругарска намеса да монтирам венеца за стартера от автомата на другият маховик. Така и сторих, познавам за щастие точният прецизен човек, работил дълги години в поддръжката на авиационна техника.
      http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376088
      http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376090
      http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376092
      http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376094
      Речено сторено. Следващото което трябваше да се направи беше втулка която да центрова маховика на коляновият вал, хубавото беше че в случая трябваше втулка а не да се разширява отвора на маховика. И това сторено.

      Занесох вече почти подготвеният маховик за последна процедура. И двата бяха с по 8 отвора за болтовете за монтаж, с тази разлика че на 1UZ-то бяха на малко по-голям диаметър. (Гледайки много в нета попаднах на един къстъм маховик с ексцентрични дупки за монтаж на различни диаметри.) Така ми дойде идеята да го занеса на координатна машина да направят дупките до подходящият размер. И това речено сторено.
      Най-големи трудност срещнах с установяването на здравината на болтовете за монтаж. Трябваха по-дълги защото двата маховика са с голяма разлика в дебелината. Но за това в следващият пост.

      Коментар


      • #4
        От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

        Браво, явно имаш голям мерак.
        С щатния съединител към 151F ли е?
        Toyota Land Cruiser BJ70 1985
        Lexus LS430

        Коментар


        • #5
          От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

          Причината да избера да преправя дизеловият маховик беше това че ще мога да ползвам съединителят. Монтирах стандартен съединител с големи съмнения че ще работи както трябва, но за мое учудване вече 2000 километра работи безупречно. Ако за в бъдеще се наложи да го сменям ще гледам да си поръчам едно усилено EXIDY.
          Ще се върна на болтовете. Оказа се че според индикацията на главата на болтовете в никой от специализираните магазини в София не можаха да ми кажат какви болтове да подбера. Стигна се до там че от магазина на Вюрт в София колегата писа до централата в Германия. От където не можаха да му дадат смислен отговор, според тях това били болтове произведени за специални нужди. Каквото и да значи това. Вероятно били с клас на якост над 12.9, но те не произвеждали такива. За това подбрах болтове с клас на якост 12.9 (за сега работят ).
          След решаване на проблемите с маховика трябваше да се заема с "насаждането" на камбаната. Направих си чертеж и го занесох да изрежат по него адаптер за да мога да монтирам въпросната камбана на кутията. Заварих стойка за долната помпа на съединителят и изработих отвори за болтовете на кутията където се налага.
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376105
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376120
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376115
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376122
          От доста четене и гледане установих че оригиналните изпускателни колектори няма да мога да монтирам защото са много масивни и обемисти и няма място за тях. За това поразрових из нета за други оригинални за този двигател и попаднах на едни доста компактни които можех да изработя по техен модел. Отново чертеж и лазер за фланците на които да заваря неръждаеми тройници и колена.
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376107
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376110
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376112
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376047
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376050
          Заварих и Легла за монтаж на ламбда сондите и след това навих термо лента. Идеята на лентата беше да огранича максимално отделяната температура в двигателното пространство.
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376034
          http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...90271.36376065

          Коментар


          • #6
            От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

            Май по-компактните колектори са за Lexus GS400
            Toyota Land Cruiser BJ70 1985
            Lexus LS430

            Коментар


            • #7
              От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

              Не съм съвсем сигурен но май да.

              Коментар


              • #8
                От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

                Поздравления!
                Много ми допадат такива ъпдейти. Колегата не му е харесвал оригиналния мотор и си го е сменил! Браво!
                Искам да знам как е сега Рънъра? Добре ли върви?
                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                Коментар


                • #9
                  От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

                  Той оригиналният двигател изобщо не е лош, стига да не е на 20 години и вероятно на не по малко от 400 000км. След като на таблото в момента показва 330 000км, от които аз съм направил 65 000км. Все пак Toyota слагат въпросният и на Toyota crown в продължение на 20 години, чак до 1999г.
                  Иначе по мое мнение на този автомобил монтиран 1UZ-FE V8 с оригиналната ръчна скоростна кутия е перфектната комбинация.

                  Коментар


                  • #10
                    От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

                    Колега, интересува ме тази термолента каква и от къде?
                    Панайот Бърдарски
                    0887 60 77 22

                    Коментар


                    • #11
                      От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

                      http://tuning-parts.bg/termolenti-/1956/
                      Поръчах ето тази от този сайт. До сега ползвах една доста по-скъпа - COOL IT, която купувах от Проспиид в София, и честно казано не виждам разлика. Преди монтажа трябва да я накиснеш добре във вода. И за пристягане по принцип продават едни „измислени според мен“ скоби. Вместо тях си купувам неръждаема тел от Бриколаж. Предпочитам да привържа максимално термо лентата защото с времето се раздърпва и разплита. На една от снимките се вижда как съм я оплел.

                      Коментар


                      • #12
                        От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

                        Честито рождество Христово.
                        Продължавам с темата.
                        След изобретяването на колекторите се захванах с масленият филтър. От монтирани такива двигатели разбрах че няма място за оригиналният маслен филтър, и за това се налага неговото изместване. За целта се прави един преходник който се монтира на мястото на масленото тяло. И с масло устойчиви маркучи за високо налягане се премества на друго място. В моят случай използвах маслено тяло с охладител от Рено Еспейс 2.1 td. Фланеца за който споменах изработиха на координатна машина след предоставен чертеж. Маркучи от Хансафлекс.
                        http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...1.36376041.big
                        http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...1.36376069.big
                        На масленото тяло монтирах и сензора за налягане на маслото.
                        Дойде време да демонтирам дизеловият двигател и да монтирам новият.
                        http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...1.36376098.big
                        http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...1.36376101.big
                        http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...1.36376040.big
                        http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...1.36376043.big
                        http://zaraznozlo1.snimka.bg/hobby/4...1.36376045.big
                        При монтажа се наложи да изместя скоростната кутия с 20мм напред защото главите на V8-цата опираха във вертикалният пояс.
                        Купих нови тампони за двигателя и им направих конзолите за които имах вече подготвени основи.

                        Коментар


                        • #13
                          От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

                          Здравей колега,
                          Какво става с този интересен проект?
                          Jeep Grand Cherokee WJ 4.0

                          Коментар


                          • #14
                            От: TOYOTA 4runner - 1UZ-FE

                            Здравей, Vrabcho.
                            Не съм писал от много време.
                            Колата се представя повече от великолепно. След изминати около 100 000км., сменен стандартен за 2л-т мотор съединител на около 80 000км, и доработка на колекторите, смяна на 4-5 карета на кардан, всичко работи безупречно. Новият съединител е комбинация от феродов диск за 2л-т на 236мм и притискателен диск от бус Боксер. Интересно е че за сега трансмисията издъджа,
                            Сега си търся километраж от V6 за да ползвам оборотомера и най накрая да виждам обороти на таблото.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X