Привет, колеги!
Писах и във форума на Тойота, ама като гледам там активността каква е, сигурно скоро няма да получа отговори на въпросите, които ме мъчат
От известно време насам се оглеждам за покупка на нова кола. От 5 години насам карам Citroen Xantia и като цяло от количката съм доволен, ама вече ми се ще нещо 4х4...
В началото бях се насочил към А4 B6 Quattro, Passat B5 4motion, по-късно започнах да оглеждам Subaru Forester, Legacy & Outback, гледах Jeep Cherokee Liberty, RAV4-ки, после пак се връщах към първоописаните и засега май се спрях на RAV4-ка. Вчера ходих да оглеждам една софиянка от частно лице, покарах я и... бях приятно изненадан както от управлението, така и от возенето. Джипът беше 2.0 D4D - 07.2003, по думите на собствениците, е каран от жената и поддържан от мъжа. Изглеждаше доста запазен като интериор и екстериор. Вярно, не съм му навъртял 50км из града - 2-3 светофара, ама наистина ме очарова.
Та и тук като в Тойота форума ползвах търсачката, обаче не видях някъде концентриран отговор на нещата, дето ме вълнуват - за туй пускам още една тема.
Първо, тъй като съм от София, къде е възможно НАЙ-ЧИТАВИЯТ майстор/сервиз, дето спокойно мога да си оставя колата за ремонт, ако се наложи. Трябва ми и доверено място, където да я закарам преди покупка, някъде където ще открият максимален брой евентуални дефекти. В София е пълно с пишман майстори, дето от всичко разбират и плюят това, което са правили преди тях, а в крайна сметка те са същите...
Второ, има ли някакви специфични проблеми, за които трябва да се оглеждам преди покупка? Някакви течове, хронични проблеми, ядове по скоростите... 4х4 до сега не съм карал, та там и да гледам, надали ще видя нещо особено - абе като цяло какво трябва имам предвид при огледа?
Трето, не очаквам вложенията по поддръжката - части и консумативи да са като на Голф 2, но ако може някакви примерни цени на нещата, които се сменят най-често - ремъци, ролки, филтри, масла, дискове, накладки. За Subaru чувам някакви страшни думи, при покупката начална инвестиция между 1.5 и 2к лв, че и после не било никак евтино.
Кой от D4D-то и VVTi-то е по-читавият двигател? В момента карам 1.8i 16V - 115к.с. на газ и съм доволен, като изключим, че монтираната ми газова е малко менте и чат-пат зимата прави разни мизерии. Бензиновият двигател лесно ли се газифицира и има ли някакви ядове с газта? Какви горе-долу разходи дават градско и извънградско? За вчерашната кола ми казаха, че градско давала към 8.5/100, извънградско при собственичката 6 и нещо, при собственика 7 и нещо. Не очаквам да гори 5/100 градско, амаа приятел с горепосоченото Cherokee Liberty ми спомена за 13/100 нафта в града. Има ли шанс дизелакът да бъде "чипосан"?
И може би последното от нещата, които ме интересуват, как се държат като джипове, на пътя, в снега и на малко по-пресечени терени? Вчера ми направи впечатление, че в града шофирането е доста комфортно, нищо общо с карането на "джип". По-скоро го класифицирам като малко по-голяма кола. За сняг мисля, че в българските условия, никъде не би трябвало да има проблеми със засядане. За пресечени местности питам просто информативно, не съм някакъв офроуд маниак и не очаквам да се бурча като алигатор в калта - нямам много познати с трактори, искам да знам какво да очаквам.
И така, това са нещата, които ме интересуват засега. Ще съм супер доволен, ако получа отговори.
Благодаря предварително!
Писах и във форума на Тойота, ама като гледам там активността каква е, сигурно скоро няма да получа отговори на въпросите, които ме мъчат

От известно време насам се оглеждам за покупка на нова кола. От 5 години насам карам Citroen Xantia и като цяло от количката съм доволен, ама вече ми се ще нещо 4х4...
В началото бях се насочил към А4 B6 Quattro, Passat B5 4motion, по-късно започнах да оглеждам Subaru Forester, Legacy & Outback, гледах Jeep Cherokee Liberty, RAV4-ки, после пак се връщах към първоописаните и засега май се спрях на RAV4-ка. Вчера ходих да оглеждам една софиянка от частно лице, покарах я и... бях приятно изненадан както от управлението, така и от возенето. Джипът беше 2.0 D4D - 07.2003, по думите на собствениците, е каран от жената и поддържан от мъжа. Изглеждаше доста запазен като интериор и екстериор. Вярно, не съм му навъртял 50км из града - 2-3 светофара, ама наистина ме очарова.
Та и тук като в Тойота форума ползвах търсачката, обаче не видях някъде концентриран отговор на нещата, дето ме вълнуват - за туй пускам още една тема.
Първо, тъй като съм от София, къде е възможно НАЙ-ЧИТАВИЯТ майстор/сервиз, дето спокойно мога да си оставя колата за ремонт, ако се наложи. Трябва ми и доверено място, където да я закарам преди покупка, някъде където ще открият максимален брой евентуални дефекти. В София е пълно с пишман майстори, дето от всичко разбират и плюят това, което са правили преди тях, а в крайна сметка те са същите...
Второ, има ли някакви специфични проблеми, за които трябва да се оглеждам преди покупка? Някакви течове, хронични проблеми, ядове по скоростите... 4х4 до сега не съм карал, та там и да гледам, надали ще видя нещо особено - абе като цяло какво трябва имам предвид при огледа?
Трето, не очаквам вложенията по поддръжката - части и консумативи да са като на Голф 2, но ако може някакви примерни цени на нещата, които се сменят най-често - ремъци, ролки, филтри, масла, дискове, накладки. За Subaru чувам някакви страшни думи, при покупката начална инвестиция между 1.5 и 2к лв, че и после не било никак евтино.
Кой от D4D-то и VVTi-то е по-читавият двигател? В момента карам 1.8i 16V - 115к.с. на газ и съм доволен, като изключим, че монтираната ми газова е малко менте и чат-пат зимата прави разни мизерии. Бензиновият двигател лесно ли се газифицира и има ли някакви ядове с газта? Какви горе-долу разходи дават градско и извънградско? За вчерашната кола ми казаха, че градско давала към 8.5/100, извънградско при собственичката 6 и нещо, при собственика 7 и нещо. Не очаквам да гори 5/100 градско, амаа приятел с горепосоченото Cherokee Liberty ми спомена за 13/100 нафта в града. Има ли шанс дизелакът да бъде "чипосан"?
И може би последното от нещата, които ме интересуват, как се държат като джипове, на пътя, в снега и на малко по-пресечени терени? Вчера ми направи впечатление, че в града шофирането е доста комфортно, нищо общо с карането на "джип". По-скоро го класифицирам като малко по-голяма кола. За сняг мисля, че в българските условия, никъде не би трябвало да има проблеми със засядане. За пресечени местности питам просто информативно, не съм някакъв офроуд маниак и не очаквам да се бурча като алигатор в калта - нямам много познати с трактори, искам да знам какво да очаквам.
И така, това са нещата, които ме интересуват засега. Ще съм супер доволен, ако получа отговори.
Благодаря предварително!
Коментар