След дълги размишления и направени през годините няколко опита да се сдобия с експедиционен автомобил подхванах следващ проект.
Колата е рядката ТЛК 78 Прадо, четириврата, лека серия. Дирекцията е дясна- аз поне не знам този модел да се произвеждал с лява волан.
Конкретния екземпляр е модификацията EX LIMITET, което означава, всички достъпни за Тойота през онези години екстри. Именно-климатик преден и заден, люк, пълен ел. пакет , седлаки с кантари , по-специална тапицерия, регулируеми предни амортисьори, бул бар от неръждавейка и дефлектори на прозорците, колея с уширители на калниците и 15' джанти с ЕТ -20.
Двигателя е 2L-TE, 2446см3, притежаващ завидната мощност от 97к.с. 240НМ при 2200об/мин.Трансмисията с автоматична скоростна кутия, LDS заден диференциал и електрически хъбове. Колата е с база 2730мм и четири врати и доста просторно купе с 3 реда седалки.
Този модел значително се различава от ТЛК 70 серия. Основните разлики са пружинното окачване отзад и мостовете от HILUX. Окачването е първото създадено от Tойота четири пружинно, като за този модел е търсено не толкова офроуд възможностите колкото комфортното предвижване по шосе. Следващото издание на това окачване е в ТЛК80, като там то вече е направено много по-офроуд ориентирано с по-добри артикулации. Следващият модел на Тойота които се явява развитие на LJ78 e TLK90.
PRADO се произвежда от 1985 до 1996 в завода TOYOTA Araco, под имената Land Cruser II, Prado или Bundera. Това е един старите заводи на тойота, известен с безкомпромисното качество на своята продукция. По настоящем там се произвеждат тежката 70 серия на Тойота и актуалният модел ТЛК 200.
Основната идея е проекта да не е скъп, защото съм разбрал, че похарчените много пари не са гаранция за постигане на крайнита цел. Справка:
1. Първият ми ТЛК HZJ78- много скъп, калпав, неудобен за моите цели автомобил, които се опитваше да компенсира тези си качества с огромен разход на гориво.
2. Втория ми подобен проект същата LJ78, но с 1KZ-TE мотор, който след лифт ARB и ремонт на двигателя продадох, зашото не ми хареса крайният резултат-скъпа, тромава, нестабилна и неикономична се оказа тази кола. При този автомобил разбрах, че това са удачните размери за мойте цели и , че трябват задължително 4 врати.
3. третия проект ТЛК 80 4,5. Въстановена до оригинален вид и използвана на Дакар 2011. Солидна и удобна, но тромава и меко казано горяща кола.
И трите коли продадох със солидна загуба.
Затова този проект няма да надмине 10-12 000 хил. лева, купето ще е това което искам а с динамиката и разхода на горива този път няма да направя никакъв компромис!
Колата я купих за напълно нормалните за такъв автомобил 3800лв. Пробега е 120 000км, който е нищожен за тази марка но не и ако е карана 50 000 от тях в българското село. За тези 50 000км обслужване , ремонти и почиставане не е имало НИКОГА. Освен разбира се обичайните български овързвания тел.
Въпреки всичко , освен смазания салон и окачване, всичко (или почти всичко) по колата си работи.
Не държах двигателя да е любимия на тойотаджиите 1KZ, защото ще бъде монтиран двигател 3000см3 дизел от BMW.
Това е снимка на крайната цел.
Както виждате не се предвижда повдигане. Вече са поръчани оригинални пружини и амортисьори за да се постигне заводска височина.
Започва смяна на дирекцията, със запазване на климатика, въстановяване на салона и монтаж на двигател от BMW, вероятно с ръчна скоростна кутия.
Ако има интерес ще ви държа в течение на работата…
Колата е рядката ТЛК 78 Прадо, четириврата, лека серия. Дирекцията е дясна- аз поне не знам този модел да се произвеждал с лява волан.
Конкретния екземпляр е модификацията EX LIMITET, което означава, всички достъпни за Тойота през онези години екстри. Именно-климатик преден и заден, люк, пълен ел. пакет , седлаки с кантари , по-специална тапицерия, регулируеми предни амортисьори, бул бар от неръждавейка и дефлектори на прозорците, колея с уширители на калниците и 15' джанти с ЕТ -20.
Двигателя е 2L-TE, 2446см3, притежаващ завидната мощност от 97к.с. 240НМ при 2200об/мин.Трансмисията с автоматична скоростна кутия, LDS заден диференциал и електрически хъбове. Колата е с база 2730мм и четири врати и доста просторно купе с 3 реда седалки.
Този модел значително се различава от ТЛК 70 серия. Основните разлики са пружинното окачване отзад и мостовете от HILUX. Окачването е първото създадено от Tойота четири пружинно, като за този модел е търсено не толкова офроуд възможностите колкото комфортното предвижване по шосе. Следващото издание на това окачване е в ТЛК80, като там то вече е направено много по-офроуд ориентирано с по-добри артикулации. Следващият модел на Тойота които се явява развитие на LJ78 e TLK90.
PRADO се произвежда от 1985 до 1996 в завода TOYOTA Araco, под имената Land Cruser II, Prado или Bundera. Това е един старите заводи на тойота, известен с безкомпромисното качество на своята продукция. По настоящем там се произвеждат тежката 70 серия на Тойота и актуалният модел ТЛК 200.
Основната идея е проекта да не е скъп, защото съм разбрал, че похарчените много пари не са гаранция за постигане на крайнита цел. Справка:
1. Първият ми ТЛК HZJ78- много скъп, калпав, неудобен за моите цели автомобил, които се опитваше да компенсира тези си качества с огромен разход на гориво.
2. Втория ми подобен проект същата LJ78, но с 1KZ-TE мотор, който след лифт ARB и ремонт на двигателя продадох, зашото не ми хареса крайният резултат-скъпа, тромава, нестабилна и неикономична се оказа тази кола. При този автомобил разбрах, че това са удачните размери за мойте цели и , че трябват задължително 4 врати.
3. третия проект ТЛК 80 4,5. Въстановена до оригинален вид и използвана на Дакар 2011. Солидна и удобна, но тромава и меко казано горяща кола.
И трите коли продадох със солидна загуба.
Затова този проект няма да надмине 10-12 000 хил. лева, купето ще е това което искам а с динамиката и разхода на горива този път няма да направя никакъв компромис!
Колата я купих за напълно нормалните за такъв автомобил 3800лв. Пробега е 120 000км, който е нищожен за тази марка но не и ако е карана 50 000 от тях в българското село. За тези 50 000км обслужване , ремонти и почиставане не е имало НИКОГА. Освен разбира се обичайните български овързвания тел.
Въпреки всичко , освен смазания салон и окачване, всичко (или почти всичко) по колата си работи.
Не държах двигателя да е любимия на тойотаджиите 1KZ, защото ще бъде монтиран двигател 3000см3 дизел от BMW.
Това е снимка на крайната цел.
Както виждате не се предвижда повдигане. Вече са поръчани оригинални пружини и амортисьори за да се постигне заводска височина.
Започва смяна на дирекцията, със запазване на климатика, въстановяване на салона и монтаж на двигател от BMW, вероятно с ръчна скоростна кутия.
Ако има интерес ще ви държа в течение на работата…
Коментар