Вече пет години имам Рава и го карам на бензин,но нещо напоследък се замислям за газ,въпреки многото предупреждения,че този мотор е несъвместим с газта(основно от Джамбазов,от когото грешно мнение за Тойота не съм прочел).Основния проблем,знаем е с пропадащите и прогаряни клапани на двигателя.
И така отивам аз при познат газаджия във Враца и директно на въпроса:как ще опазим клапаните от газта?Оказа се,че човека не е и чувал за този проблем,но веднага се обади на представителите на Ланди Ренцо,с които работи,хората се оказаха подготвени и дадоха два варианта за опазването на клапаните а именно:
1 Известното вече масло в тубичка,което се вкарва в колектора с маркуче и двигателя си го засмуква сам.Към този вариант съм силно предубеден и не вярвам,че тези няколко капчици(на час примерно) ще отидат на изпускателните клапани,ще ги смажат и охладят.
2Тук дойде и изненадата за мен-тази газова,която ми предлагат можела да се настрои примерно над 3000 оборота и при натоварване на мотора да впръска и малка порция бензин.Примера,който ми даде беше следния:ако над 3000 оборота се подава газ 15милисекунди и нагоре се подава и 2милисекунди бензин.Оборотите могат да се настройват,но забелязах,че 3000 оборота са 110 км на 5та,така че продължително над тези обороти аз карам само на магистрала,но пък ако натоварването не е голямо пак няма да се подава бензин.
На мен това ми звучи достоверно и логично и като че ли би опазило клапаните,а разхода на бензин е пренебрежимо малък.
Та въпроса ми е:някой има ли опит с такъв газов инжекцион,на какъвто и да е VVT-i двигател и въобще какво ви е мнението за този начин за опазването на мотора здрав.
И така отивам аз при познат газаджия във Враца и директно на въпроса:как ще опазим клапаните от газта?Оказа се,че човека не е и чувал за този проблем,но веднага се обади на представителите на Ланди Ренцо,с които работи,хората се оказаха подготвени и дадоха два варианта за опазването на клапаните а именно:
1 Известното вече масло в тубичка,което се вкарва в колектора с маркуче и двигателя си го засмуква сам.Към този вариант съм силно предубеден и не вярвам,че тези няколко капчици(на час примерно) ще отидат на изпускателните клапани,ще ги смажат и охладят.
2Тук дойде и изненадата за мен-тази газова,която ми предлагат можела да се настрои примерно над 3000 оборота и при натоварване на мотора да впръска и малка порция бензин.Примера,който ми даде беше следния:ако над 3000 оборота се подава газ 15милисекунди и нагоре се подава и 2милисекунди бензин.Оборотите могат да се настройват,но забелязах,че 3000 оборота са 110 км на 5та,така че продължително над тези обороти аз карам само на магистрала,но пък ако натоварването не е голямо пак няма да се подава бензин.
На мен това ми звучи достоверно и логично и като че ли би опазило клапаните,а разхода на бензин е пренебрежимо малък.
Та въпроса ми е:някой има ли опит с такъв газов инжекцион,на какъвто и да е VVT-i двигател и въобще какво ви е мнението за този начин за опазването на мотора здрав.
Коментар