Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

    Здравейте колеги .Закупих си Тойота Landcruiser 3.0 TD VX KZJ 70 1995 година .Спомням си че някъде във форума имаше писано относно това какво означават буквите на модификацията .Но така и не успях да намеря темата .Моля да споделите вашето мнение относно този модел .

    Благодаря
    TODAY TOMORROW [COLOR=red]TOYOTA[/COLOR]

  • #2
    От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

    Буквените съкращения показва какви екстри има, също съдържат информация за двигателя, платформата и модела.


    От буквите се разбира какъв е интериора, дали е лукс с кожени седалки или обикновен плат, какъв е двигателя, колко цилиндров, и др.


    L обикновено значи "лукс". Примерно LE, LX, LS са обозначения показващи лукс в купето. VE примерно идва от value и обозначава "евтиничко", същото е и CE. Не е универсално, зависи от марката.


    VX при Тойота значи лукс вътре.


    KZJ е "платформа" с двигател KZ, ползвана за Ландкрузер 93-96г и за Прадо 96-06г. (Платформата представлява съвкупност от стандартни характеристики, по нея може да се ориентираш кои части са съвместими с други марки и модели.) От тези букви се разбира че двигателят е 3л, 4-цилиндъра, турбодизел с индиректен инжекцион, 130 коня. "J" e равностойно на "серия 70".


    KZJ е и европейското обозначение на модел, който в други части на света е LJ.


    В уикипедия има списък с буквените означения:
    кодове на модели:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_model_codes
    кодове на платформи:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_platforms

    Коментар


    • #3
      От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

      Първоначално публикуван от Sensation Преглед на мнение
      Здравейте колеги .Закупих си Тойота Landcruiser 3.0 TD VX KZJ 70 1995 година .Спомням си че някъде във форума имаше писано относно това какво означават буквите на модификацията .Но така и не успях да намеря темата .Моля да споделите вашето мнение относно този модел .

      Благодаря
      Честито, със здраве да се ползва и безаварийно!
      Ето я темата за модификациите на седма серия:
      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=50117

      Тук е писано малко за твоя модел:
      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=49589

      Коментар


      • #4
        От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
        ... "J" e равностойно на "серия 70".
        Това не е вярно.
        J си идва от Jeep от 50-те години, когато и Японците копират от Американците. Това го пише и в линка който си дал.
        Оттогава насам J остава в обозначението на всички модификации на Land Cruiser и до момента.

        KZJ70 означава, че двигателя е 1KZ-T, а базата е 70.
        По същата логика HZJ73, ще означава, че двигателя е 1HZ, а базата е 73 (малко по-дълга от 70, но пак от седма серия). Първата цифра - 7 е обозначението на модела (4-та, 5-та, 6-та, 7-ма, 8-ма серии и т.н.), втората цифра е обозначението на базата. При седма серия има от 70 до 79 без да се пропусне цифра.
        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
        ... KZJ е и европейското обозначение на модел, който в други части на света е LJ...
        Това също не е вярно.
        KZJ си е означение на всякъде по света за модификация с двигател 1KZ-T. Друг е въпроса, че в определени части на света комплектация с този двигател не се е предлагала. LJ, примерно LJ70 или LJ73 значи, че модификацията е някой от L моторите - 2L, 2LT, 2LT-E, 3L, 5L и т.н.
        Последно редактирано от Yaro; 23-08-13, 08:39.

        Коментар


        • #5
          От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

          Благодаря ви колеги за изчерпателните отговори .
          TODAY TOMORROW [COLOR=red]TOYOTA[/COLOR]

          Коментар


          • #6
            От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

            Привет колеги .Започнах да подготвям джипа за офроуд .Поетапно ще се сменят брони -стопове -окачване -поставяне на лебетка и други неща .Реших първо да обслужа двигатела .Първо започнах от ангренажния ремък .Когато отворих кутията ми направи впечатление че ангренажния ремък се е изместил плътно навътре горе в ангренажното колело на разпределителния вал и от там се трие във алуминиевия капак .За мен това не е нормално !Въпроса ми е защо така се е получило и какво може да се направи по въпроса ?За целта прилагам снимки !Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130903_081754.jpg
Прегледи:1
Размер:20.2 КБ
ID:5515229Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20130903_081806.jpg
Прегледи:1
Размер:10.8 КБ
ID:5515228
            TODAY TOMORROW [COLOR=red]TOYOTA[/COLOR]

            Коментар


            • #7
              От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

              Нещо в геометрията на съосието на пътя на ремъка куца. Залагам на обтяжната ролка...
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #8
                От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                Нещо и хлабав изглежда? Хидравличния обтегач отговаря колко да е натегнат тоя ремък ...

                Коментар


                • #9
                  От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                  Проблема отстранен...Причината беше в обтягащата ролка ..и по точно превъртяна вътрешна резба .Решение -нарязване на 12мм резба х1.5 и направата на нов болт .
                  TODAY TOMORROW [COLOR=red]TOYOTA[/COLOR]

                  Коментар


                  • #10
                    От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                    Следващ проблем !Турбината изпуска масло към всмукателните тръби .....модел СТ 12В.От там идваше и сиви пушек .Като запалих двигатела без да нагнетява турбината сивия пушек изчезна -а от турбината се виждаше как хвърля масло .Иначе от вън не беше омаслена .....Смятам да купя нова от нета има ги по 200 Паунда и ремонтен кит за старата ....Аконякой има инфо за новите турбини относно качество и т.н понеже предплогама че са китайски !Да пиши .....
                    TODAY TOMORROW [COLOR=red]TOYOTA[/COLOR]

                    Коментар


                    • #11
                      От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                      Здравейте на всички, ще си позволя да задам един въпрос в тази тема относно Toyota Hilux Surf 3.0 TD 94г.
                      Като свалих защитната кора под резервоара има навити тръби подобно на реотани. По някакъв начин подгряват резервоара ли или с друга цел правят тези извивки.
                      Мерси предварително. Може да има някъде инфо за тях в форума или в нета, но не се сещам по какви думи да търся.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                        Първоначално публикуван от Sensation Преглед на мнение
                        Следващ проблем !Турбината изпуска масло към всмукателните тръби .....модел СТ 12В.От там идваше и сиви пушек .Като запалих двигатела без да нагнетява турбината сивия пушек изчезна -а от турбината се виждаше как хвърля масло .Иначе от вън не беше омаслена .....Смятам да купя нова от нета има ги по 200 Паунда и ремонтен кит за старата ....Аконякой има инфо за новите турбини относно качество и т.н понеже предплогама че са китайски !Да пиши .....
                        За съжаление тоя проблем не е еднозначен. Хвърлянето на масло през нагнетателната страна може да се дължи не само на изпуснали пръстени/сегменти/ на вала на турбината. Повишено подкартерно налягане (през сливния отвор) повишава и вътрешното налягане в корпусаа на турбината и сегментите почват да изпускат. Аз лично бих си рециклирал старата турбина и ако продължава да хвърля масло ... рециклиране на двигателя.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          За съжаление тоя проблем не е еднозначен. Хвърлянето на масло през нагнетателната страна може да се дължи не само на изпуснали пръстени/сегменти/ на вала на турбината. Повишено подкартерно налягане (през сливния отвор) повишава и вътрешното налягане в корпусаа на турбината и сегментите почват да изпускат. Аз лично бих си рециклирал старата турбина и ако продължава да хвърля масло ... рециклиране на двигателя.
                          Благодаря за съвета Андро .Новата турбина пристигна и вече е монтирах .А за старата очаквам да ми пристигне кита .За сега мотора е работил само на място с новата турбина и днес отворих да видя дали не изхвърля масло по същия начин .За момента няма такива признаци .Ще замеря компресията !Само да ми кажеш колко атмосфери трябва да показва за нормални показатели на двигателя ?
                          TODAY TOMORROW [COLOR=red]TOYOTA[/COLOR]

                          Коментар


                          • #14
                            От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                            Компресията замерена 27-30 атмосфери .
                            TODAY TOMORROW [COLOR=red]TOYOTA[/COLOR]

                            Коментар


                            • #15
                              От: Питане относно 3.0 TD VX KZJ 70

                              Първоначално публикуван от Sensation Преглед на мнение
                              Компресията замерена 27-30 атмосфери .
                              27, по принцип е ниска компресия за ДВГ с индиректно впръскване. Приема се за малко над минималната. Иначе, за тоя ДВГ в мойте справочници дават някакви данни, които не ми звучат достоверно. А не ми се рови в сервизните ръководства. Потърси ти.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X