Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

    Здравейте,
    Някой има ли впечатления от РАВ-4 автоматик, първото поколение. Здрава ли е кутията, как работи (в смисъл адекватно ли се държи)? Информацията, която успях да намеря е че трансмисията е А540Н, традиционна конструкция, предполагам от осемдесетте години на миналия век (ел.хидравлично управление), 4 степенна (3+1 повишаваща). Има междуосев диференциал (симетричен ли е?) който е снабден с блокаж от многодисков съединител, който се управлява от електронния блок на кутията, за разлика от варианта с ръчна кутия, който е с ръчен блокаж.
    Този съединител само в автоматичен режим ли работи? Има ли варианти за изключване и за 100% блокиране? Има ли допълнителни режими – зимен, спортен...?

    Ето един документ за тази кутия. Може да е полезен на някой.
    A-540H-A540E.pdf

  • #2
    От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

    Колега, не мога да ти помогна, защото карам Рав с механична кутия, но все пак в каква връзка питаш, ще си купуваш такава ли?
    Мен, например, ме вълнува налудничавия въпрос: мога ли да си вкарам една с десен волан от Англия за части - автомат - и да си сменя механичната кутия с автоматична.

    Коментар


    • #3
      От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

      Можеш ли. Ако се чудиш на отговора вероятно няма да можеш.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #4
        От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

        Ха честита Нова 2016 година
        Пожелавам на всички съфорумци много здраве, щастие и житейски успехи. Да ви служат джипките и да не остане баир неизкачен
        Да съживя малко темата на колегата...от малко преди коледа съм горд собственик на RAV 4 1-ва генерация дълга база, с автоматична скоростна кутия...решението за закупуването му не беше много спонтанно ...да не кажа - изобщо, рових търсих и проучвах 2 години и малко отгоре..."лашках" се между него, фронтера, витара, че за малко и на ТЛК 90 щях да се метна ...не посмях обаче.
        Избрах количката по следните критерии - подредени по тежест:
        1. Надеждност - с две деца сме...време за занимания с колата почти не остава, макар и с тенденция да се повишава, а и не ми е любимото да ходя по сервизи. Тук има малко бекграунд - карам Тойота Карина вече 7 години и 160к км...на метан. Двигателя е същия - 3S-FE, на карината се води 133к.с., на рав-а 128к.с. не че има някакво значение...нЕма такова животно, за всичкото и надуване, все пълна и все с педала додолу, не е променил нито звук, нито вървене...масло не гори, кара се с пълна синтетика...абсолютно безгрижен и доста пъргав, РАВ-а го тествах - магистрално - обърна стрелката - 190км/час при около 4500об/мин за автоматика държеше се стабилно...можеше и повече, но ме достраша
        2. Проходимост - все пак - за това я взех - да може да изкарва и в дълбок сняг, за гората едва ли ще я ползвам. Там обичам да ходя пеш. Тествах я на снега тая събота, със зимни гуми на 1 година, 20-ина см сняг и при наклон от 20-ина градуса (може и повече да е бил) потегля без никакво замисляне и въртене.
        3. Цени поддръжка, части, данъци и т.н. - са ми съвсем по-джоба.
        4. Разход на гориво - с газов инж. не съм засичал пълно пълно и от бензиностанция, но 300км излизат към 26-27лв, при цена на газията 0,9лв/лт......този и предния критерии ме възпря от ТЛК 90-ката, мога да си позволя и доста по-високи разходи по колата, но щеше да си е чисто "изхврърляне", каквото не ми е по сърце.
        5. Комфорт и пространство в купето - е това го преглътнах - тесничко си е вътре, 2-те деца и жената отзад понасят, ама като ако трябва да ги сложа и в две столчета - не остава място за трети човек.

        Не исках да вземам автоматик, но състоянието на конкретната бройка и писаното от братушките ето тук http://toyota-club.net/files/faq/04-02-20_faq_4wd.htm ме склониха. А и май ще се окаже читава кутията, реагира доста бързо, и започнах да я усещам...общо взето не му давам да качва над 3к оборота. В момента в който ги мине, връщам газта и кутията минава една предавка нагоре, а оборотите падат. Това се случва единствено ако копченцето Overdrive (OD) на скоростния лост е натиснато (при изключено положение би трябвало да свети и ламла на таблото, но моята май е изгоряла). Проверката дали работи е съвсем лесна - при висока скорост изключвам OD и оборотите моментално скачат понеже кутията минава от 4-та (overdrive) на 3-та предавка, която е директна. При 120км/час оборотите са 2900 някъде, което сравнено с механичната скоротна кутия на карината е надолу, там са около 3100-3200.
        Блокажа на междуосовия диф минава през многодисков съединител, който се командва електронно...т.е. - не може да се управлява ръчно. Все още не съм разузнал, какво е разпределението на Мв към мостовете...50:50 или друго.
        Положенията 2 и L на соростния лост вършат чудесна работа...онзи ден в снега почти не ползвах спирачки, само тези двете, като L спира доста интензивно - т.е. май не трябва да се ползва ако някой кара близо зад колата, защото скоростата пада драстично а стоповете не светят...
        Някъде четох че при голям пробег електрониката на тези кутии можела да създаде проблем, по-точно за един от включващите соленоиди ставаше въпрос...ставало над 120к мили...то ще си каже
        Пътното поведение е нормално, малко повече се накланя в завой, но е и доста по-високо от кола. Има копче на таблото ECT Power или нещо такова, дето го вкарвало в мощностен режим...не съм го пробвал и ползвам Ако ви се наложи макс "изстрелване" при изпреварване примерно, под газта има бутон, който се задейства, ако натиснете педала по-силно надолу, предния собственик ми каза че сваля още една предавка надолу...аз не съм го пробвал все още.
        Стана дълго ама ще ъпдейтвам, като науча/направя нещо по колата ...на първо време задна кора за багажника, щото фабрично няма ...после ще издирвам заден LSD из Е-bay...знам че има
        FINAL GEAR RATIO=41:14=2.928, W(LSD)...всъщност - първо ще погледна дали пък не е с такъв, макар че шанса е по-малък отколкото да уцелиш 6 от 49

        Коментар


        • #5
          От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

          Първоначално публикуван от desotodorov Преглед на мнение
          Ха честита Нова 2016 година ...
          ...
          Здравей,
          Малко извън темата, но понеже доста време си карал 3S-FE, интересува ме, при работата на метан имало ли някакви проблеми с клапаните и колко често се е налагало регулиране на хлабината? Какво масло си използвал и на какви интервали си го сменял? На какви интервали си сменял ангренажен ремък и задължителна ли е смяната на водната помпа с него?

          Коментар


          • #6
            От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

            Добър вечер на всички,
            Бабата каквото си знаела това си баела, та и аз като бабата : няма да отговоря точно на въпроса (който не е и към мен), но все пак ще кажа каквото знам...
            За работата на метан не мога да споделя нищо, но за работата на пробан - бутан мога да ти кажа, че двигателя на първото поколение за Европа, демек 3S-FE, се държи мъжки за разлика от следващия, (след 2000г. 150 к.с., който пак държи, ама по-малко, защото е по - изфорсиран) и още повече за разлика от други форсирани 16 клапанни двигатели, например на Субару Форестър. В началото, когато си купих колата през 2013 и аз мислех по съвет на колега от форума да регулирам клапаните и четох тук във форума за хлабините, ужким да ги настроя съобразно горивните характеристики на пробан - бутана. Отидох в Спекта Ауто в Бургас (като баш специалистите за Тойота в Бургас) и от там на края едва не ме изгониха. Първо ми казаха, че операцията ще ми струва около 500 лв., което по думите на същия колега от форума не било много и аз им казах "ОК". После на следващия ден приемчика ми каза, обаче, че имало промяна в цената и това 500 лв. било само за материали, а за труда плащането било отделно и с него общата сума по регулировката щяла да надхвърли 1200-1500 лв. и аз нямало да мога да си позволя подобен харч (явно ме прецениха по това, че Рав4-ката е 95-ти набор, а аз си мълчах). На края последно ми казаха, че всъщност колата не била за регулиране на клапани, защото добре си работела, което поне до тук се оказва така. От това, което чух "вдигнах ръце" и се отказах да регулирам клапани и от тогава съм минал почти 40 хил. км. на газ и съм добре, т.е. имам мощност и ДВГ-то работи равномерно. Друг е въпроса, че като взех колата газовото беше с изпарител, а след това аз й сложих инжекцион и това подобри мощността и икономичността, та не знам това дали влияе на вала и на главата ама е факт. После един познат монтьор ми каза, че поне при фолксвагените тези пулове (за регулировка на клапаните) всъщност никой не ги купувал, защото след подмяната старите се събирали в едни легени защото нищо им нямало и после според хлабините се подбирали и пак се монтирали (повторно - потретно и т.н.) на следващия а-л, на който му се налага регулиране клапаните, т.е. не стрували нищо. Пак после, Люцкан като ми каза цени на оригинални пулове се хванах за главата, защото се оказаха съвсем поносими, даже евтини. Е ама ония нали са все пак от Спекта ауто . Иначе, маслото и ремъка си ги сменям на стандартните интервали (10000км-75000км), а водната помпа наистина се сменя едновременно с ремъка. През това време, през което я карам, вече двама приятели хвърлиха валове на други коли заради газта. Ако искаш утре мога да опресня подробностите по проблемите при тях.
            Лека нощ

            Коментар


            • #7
              От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

              Колега, това с регулирането на клапаните и аз го минах 3S-FE двигателя е изключително надежден и газоустойчив, минал съм 160к км на метан, без промяна в разхода, вървенето и звука на двигателя - цъка като часовник, не прекъсва....само е малко по-шумен, щото аванс процесора го "ръга" с 12 градуса предварение за по-добро изгаряне на пръднята (метанеца)...та така - клапани нямам изгорели, и скоро няма да имам, новите двг заминават, не защото са по-форсирани (какво точно би трявало да значи това), а защото клапаните им са по-тънки --> прегряват, уплътненяването към леглото заминава ДВГ губи мощност и си отива на ремонт. Конструкцията с твърди пулове е много по-надеждна (според мен) от тази с регулиращи звена...наистина - настройката е по-сложна и иска нови пулове, или заигравка с размерите на старите - но пък, може да не се наложи за целия живот на ДВГ, да се пипат. И да - майсторчетата искат луди пари не защото това или онова струва нещо си, а защото отнема много време. Ремъци, ролки и ВП ги сменям на 80к км, като вземам оригинален ремък (60-70лв) от Люцкан и ролки NSK и KOYO (50-65 лв едната), (последните две марки напоследък трудно се намират, но миналата година установих че немските INA всъщност ги продават за тоя ДВГ (т.е. купуваш INA а в кутийките KOYO и NSK , който не вярва - да провери , водната помпа помоему може да кара и по-два ремъка ако е оригинална (130лв)...съдя по-това че когато докараха колата ми от Италия беше с оригиналната помпа - произведена 96година, и беше на не по-малко от 180-200к км...в общи линии - тоя ДВГ е един от най-надежните ever made...в първата десетка попада. В началото го карах с масло 10W40 (от което се сравмувам) след това започнах с 5W40 (ЕNEOS), не гори масло и не се долива от смяна до смяна, уплътненията на клапаните (т.нар. гумички) все още държат - това на 20 годишна кола ! РАВ-ката е с 5W30 на мотул - предишния собственик и сипа такова преди да я купя, не би трябвало да има проблем - все пак е на 105к реални км.
              В общи линии - дуракоустойчивостта (3S-FE не среща клапани) както надеждността на тоя ДВГ ме отказаха от Субару...т.е. - накараха ме да си взема равката пред Outback...не ми се влизаше пак във филма аз да се грижа за коалта, а не тя за мен , а да - между другото и разхода на гориво е доста добър - на Карината 7/100 бензин извън града, метан с 12кг минава 300км. Равката сега я уча да гори малко щото нали е автомат...
              Ах... и кода на LSD дифернциала е 41110-42031 - FINAL GEAR RATIO=41:14=2.928, W(LSD) предния пост нещо се беше изгубило.

              Коментар


              • #8
                От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                Здравейте,

                Нов съм във форума и се регистрирах само зашото съм силно заинтересован от първото поколение на тойота рав4. Насочил съм се към автомобила защото търся 4х4 кола, която е с по-голям просвет и има прилично голям багажник, който да задоволи нуждите на планинар, скиор, байкър, къмпинга и други такива хобита на скромната ми личност. Ествествено не искам голям SUV тип Land cruiser, patrol и тн. Опциите не са много в моя случай: Тойотката, тойота корола комби(макар че са доста голяма рядкост с 4х4), Субару Форестър, Хонда ХРВ. Субаруто засега отпада, заради голямата инвестиция, която трябва да направя при покупката, а и след това. Хондичката доколкото знам не е с твърда връзка на задния мост, а и тя май е със скъпа подръжка. Та остана само тойотката.
                Разрових се наскоро из обявите и това ми хвана окото: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...4&slink=crd9os

                Скоро ще имам повечко пари и ще правя покупката предполагам та искам да попитам за какво да се оглеждам като я избирам и евентуално да ми препоръчате сервиз където автомобила да бъде прегледан от механик. Също така ми е интересно колко харчи след газификацията...

                Благодаря
                Последно редактирано от iPopRS; 26-02-16, 15:07. Причина: Линк

                Коментар


                • #9
                  От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                  Здрасти колега, королата 4х4 не е чак рядкост, с малък просвет и мальк багажник е...да не те разочаровам, ама и дългия РАВ също с с малък багажник, ако си сам ще върши работа, но ако си семеен и трябва да вземеш и хоби атрибутите + всичкия останал багаж...освен това, на мен лично не ми е особено удобно на шофьорското място, а съм 1.80 м....крака ми стои сгънат и се уморява при дълго каране...затова ще му модвам седалката, да отиде няколко см по назад, та дано се "хвана" по-удобно...вътрешното пространство му е единствения кусур и компромис, който аз направих след дълго мислене и проучване...иначе без малко щях да се метна на крузер...ама пусти тънки джобове :-). Разхода, 9, 10, 11 газ, според тежестта на крака, с литър по-малко бензин. Поддръжката е сравнително евтина, ама не бързай и вземи нещо от по-новите и по-запазено щото над 20 години почват да им се случват разни неща, особено ако не са жалени. Иначе от това което сьм чел, тампоните на задния диф се предават...на тия годинки - радиатор, дистрибуторна капачка, палец, рьждица със сигурност, ако е търкаляха над 4-5 години в бг...добър майстор мога да препоръчам на лични, за тойота по принцип, не за високопроходими машини. Хонда CRV е значително по широка и удобна, но двг не държи много на газ, иска редовно регулиране на клапаните, добър инжекционно (бедните смеси го убиват - горчив опит на приятел), не е фул тайм а он деманд 4х4, което аз лично не харесвам, визията е по-добра от тази на рав-а.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                    Мерси много за отговора.... От снимки наистина се вижда, че рав-чето не е най-голямата като вътрешно пространство, но предполагам малкия багажник може да се компенсира с бокс на тавана
                    Разглеждам и други автомобили в този клас, но от това което чета нисан екстрейл, кашкай, хюндай туксон, киа спортидж и др. не са от най-надеждните автомобили. Чудех се и за рено сеник RX4.... Та може би затова и голямата дилема(основно финансова) е между субито и рав-чето... Май ми предстои един два месеца четене на форуми....
                    Последно редактирано от iPopRS; 29-02-16, 10:20.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                      Не се занимавай с това РЕНО!
                      РАВ 4 или СУБАРО, според мен Форестера ще ти свърши работа.
                      СУЗУКИ ГРАНД ВИТАРА 2.0 TD 2000
                      ТОЙОТА 4РЪНАР 3.0 ТD 96

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                        Мда...ако си върл фен на сервизите, може и ренде :-)....а по-горе имах впредвид возията, а не визията, както е решило умното устройство на което пиша :-)

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                          Първоначално публикуван от iPopRS Преглед на мнение
                          Здравейте,

                          Нов съм във форума и се регистрирах само зашото съм силно заинтересован от първото поколение на тойота рав4. Насочил съм се към автомобила защото търся 4х4 кола, която е с по-голям просвет и има прилично голям багажник, който да задоволи нуждите на планинар, скиор, байкър, къмпинга и други такива хобита на скромната ми личност. Ествествено не искам голям SUV тип Land cruiser, patrol и тн. Опциите не са много в моя случай: Тойотката, тойота корола комби(макар че са доста голяма рядкост с 4х4), Субару Форестър, Хонда ХРВ. Субаруто засега отпада, заради голямата инвестиция, която трябва да направя при покупката, а и след това. Хондичката доколкото знам не е с твърда връзка на задния мост, а и тя май е със скъпа подръжка. Та остана само тойотката.
                          Разрових се наскоро из обявите и това ми хвана окото: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...4&slink=crd9os

                          Скоро ще имам повечко пари и ще правя покупката предполагам та искам да попитам за какво да се оглеждам като я избирам и евентуално да ми препоръчате сервиз където автомобила да бъде прегледан от механик. Също така ми е интересно колко харчи след газификацията...

                          Благодаря
                          Тойотката изглежда добре, леко е "приклекнала", но не е проблем, гледам, че по руските форуми им слагат всякакви пружини, стига диаметъра да е същия, вкл. от УАЗ, като изрязват излишните врътки, десния фар има малък "аралък" , ако другото е ОК на външен вид е ОК. Не знам нещо специално да се гледа, гледаш я както всяка кола за покупка втора употреба. Нещо не мога да прочета от кой град си, за сервиза де. Това със багажника на покрива по-става за дългата база, късите са по-нестабилни на страничен наклон и на късата е добре да й изнесеш гумите, ако ще й слагаш отгоре багажник, ама тя и така си няма никакъв.
                          Другото колегата Десо Тодоров ти го е написал. И аз мисля да си вземеш от по-новите, защото моята е 20 годишна и до сега ми струваше доста пари (колкото една хубава дълга 90-ка, с тази разлика, че не съм изсипал парите накуп), а и все нещо ново й излиза за смяна.
                          Относно Субарото: приятел си взе Форестър от Италия. Изгори клапани още първия - втория месец в БГ (то в Италия са му заминали и като са видели какво става, са я продали, само дето той го отнесе) и това му костваше около 2000 лв. в Бургас в един сервиз, който претендира, че ремонтира Субару. След това и друг проблем му се случи, утре мога да го питам колко е тотала от "капиталката". Може пък просто да е нямал късмет...
                          Тампоните за задния диференциал от Люцкан, т.е. хубави, са към 300-400 лв. двата, по памет, капачката и тя не е скъпа, виж радиатора, както го намериш, но имай предвид, че голямо предлагата има по автоморги на части втора употреба, ако си фен на тоя тип търговия, например за един радиатор мисля, че става. Аз наскоро смених така заден диференциал, един майстор ме излъга, че щяло да спре биенето, което всички равки имат при рязко подаване и отпускане на газ, ама ядец.
                          Екстрейла, Кашкая и Тусона са по принцип по-скъпи, Спортиджа второ поколение - също. Съответно и не стават за такова каране на газ.
                          На времето имах Сценик РХ4, доста харчеше, но не това беше проблема, аз дори не съм му слагал газ. Колата е он деманд, но висящия лагер на кардана беше проблема, защото се скапваше за отрицателно време и почваше да вие отвратително, но не се продаваше отделно, а само с целия кардан и това струваше тогава 1100 лв. Не знам сега как са го решили този проблем, но Про Мобил започнаха да лъжат най-нагло, явно и на тях им писна да сменят кардани, штото ако си го купиш от тях и го поставиш при тях имаше гаранция, а се скапваше преди гаранцията. Слава богу, че им отнеха лиценза, имаха един дебел лъжлив приемчик и т.н.....
                          Като цяло колите, които си изредил също стават за целите, които описваш, просто са по скъпи и от Равката по-дурако устойчиво няма да намериш и на прилични цени за покупка и за поддръжка, нали ти казвам от автоморга можеш практически да си свалиш всякаква част. Аз, например, си монтирах разкошни предни седалки от Фрилендър от изкуствена кожа, рекаро и съм много доволен.
                          Приятна вечер или добро утро на ранно будните

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                            По-новите рав4-ки не са ли с 4х4 което работи on demand?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпроси за автоматик на РАВ-4 първо поколение...

                              Да, от третата генерация насам. То това е една от причините (заедно с гозопригодността, здравината и сравнително невисоката цена) така да се търси първото поколение и да има такъв избор на автомобили - внос "втора ръка" при откровенно малкото място в колата. Разбира се, говорим за българския пазар.
                              Последно редактирано от bat_pesho; 01-03-16, 21:41.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X