Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

    Здравейте приятели,
    на моето равче му дойде времето за смяна на съединител. Не боксува, но започна да отделя много високо. Ходих в ТМ Ауто и там ми дадоха оферта. Само за смяната цената е 380лв. а съединителя комплект е около 500лв. в сервиз пит стоп смяна 220лв. комплект 420лв. Аз го намерих на цена от 380лв. комплект като продавача твърди че е на AISIN и е оригинален. Притеснява ме самата смяна, защото твърдят че трябва да се извади целия двигател комплект със скоростите от коша, след което скоростите да се отделят от двигателя. Знаете ли как се сменя въпросния съединител и дали може да се смени само феродовият диск? Много ще се радвам някой да сподели от личен опит. Сменях съединител на предишната си кола вкъщи и нямаше нужда да се маха мотора не беше никак сложно. Като цялата процедура ми отне около 3 часа. Колега от форума твърдеше, че е сменял съединител на Рав 4 от 96г. без да маха мотора и е "наковал" ново феродо от УАЗ.

  • #2
    От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

    Не се сваля двигателя.Свалят се само скоростите.А смяна само на феродов диск е голяма глупост.
    ПП.А предишната ти кола е?

    Коментар


    • #3
      От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

      Благодаря за бързия отговор на колегата bocho64.Имам още няколко въпроса.Като се отцепят скоростите от двигателя остава ли място да се работи или трябва да се махат от коша,сваля ли се моста или трябва само да се разхлабят болтовете които го държат(правят се по-дълги болтове)? Предишната кола беше рено 19 1,8 бензин и даже нямаше нужда да се махат скоростите просто се цепят от двигателя и се отваря място за сваляне и поставяне на новия съединител.

      Коментар


      • #4
        От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

        Сваля се цялото магаре и тогава се свалят скоростите ако някой ги свали на място искам да гледам,няма начин повярвай ми,магарето долу,успех.
        ТЛК FJ40,FJ55,FJ70,FJ73-4.2 1-hz+TURBO Удоволствието да караш TOYOTA.

        Коментар


        • #5
          От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

          Това с феродото от уаз много ме кефи.
          ТЛК FJ40,FJ55,FJ70,FJ73-4.2 1-hz+TURBO Удоволствието да караш TOYOTA.

          Коментар


          • #6
            От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

            Благодаря за отговорите колеги преди Велик Ден ще я разглобя надявам се да няма проблеми. Ще направя снимков материал и ще го кача тук и във форума на toyota.

            Коментар


            • #7
              От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

              Смени си комплект съединител,а не се прави на Габровлия ,че после ще ти излезе по-скъпо!
              0899 шест5313нула
              За всекиго по нещо

              Коментар


              • #8
                От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

                Смени си комплект съединител,а не се прави на Габровец ,че после ще ти излезе по-скъпо!
                0899 шест5313нула
                За всекиго по нещо

                Коментар


                • #9
                  От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

                  Благодаря за труда,който си положил,за да опишеш всичко стъпка по стъпка,ако може качи снимки и тук.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как се сменя съединител на Рав 4 2.0 бензин 2002г.?

                    Не можах да намеря бутона edit затова ще кача мнението си отново.Моля модератора да изтрие предното!

                    Здравейте колеги!
                    Смених съединителя на рафа.Както обещах ще кача стъпка по стъпка как се прави може да е полезно и за някой друг.Отне ми 4 часа за сваляне и толкова за сглобяване като баща ми ми помагаше.
                    Първо махаме кората над акумулатора и с ключ 10мм отвиваме отрицателния и положителния полюс.
                    Отвиваме гайката, която държи дясната полуоската с ключ 30мм (като някой ни натиска спирачка).
                    Отхлабваме гайките на гумите ключ 21мм и вдигаме предницата на колата като я подпираме на праговете.
                    Махаме предните гуми.
                    Отвиваме трите болта на двата шарнира на ляво и дясно колело.
                    Отвиваме долната страна на биялетките с ключ 14мм като се държи контра с шестограм 5мм на ляво и дясно колело.
                    Махаме кутията на въздушния филтър (държи се на 3 болта с глави 10мм. Два са на капака на клапаните от ляво и от дясно на кутията а третия се намира на гредата над левия фар.)
                    Махаме буксата от кутията на въздушния филтър и двата вакумни маркуча.Махаме и маркуча към дроселовата клапа.Получава се снимка 1.
                    Махаме буксата за датчика за задна.
                    Махаме двете пластмасови кори под двигателя.
                    Отвиваме пробката на скоростите и източваме маслото.
                    Махаме двата болта които държат стартера отделяме го от кутията и след това му разкачваме буксата и силовия кабел.
                    Махаме помпата на съединителя и стойките, които държат тръбичката.
                    Махаме щифтовете на жилата на скоростите и ги откачваме от стойката на скоростите.
                    Връзваме двигателя на греда която е закрепена между макферсоните.
                    Откачваме тампона на скоростите + стойката му.Снимка 2.
                    Отвиваме всички болтове на гредата, която минава напречно под двигателя.
                    Отвиваме тампоните на стабилизиращата шанга закрепени за моста.
                    Отвиваме кормилната рейка(държи се на два болта с гумени втулки за моста).
                    Отвиваме моста (държи се на 4 болта) и го сваляме след което махаме гредата под двигателя.
                    Махаме стойката + тампона който е зад двигателя.
                    Махаме лявата полуоска.
                    Отвиваме болтовете който държат скоростите към мотора от горната и от долната страна.
                    Отвиваме гайките които държат разпределителната кутия към скоростите.
                    След което цепим мотора от скоростите около 5-10см(тук е добре да сте трима един дига скоростите другите ги бутат навън), които са достатъчни за развиване на шестте болта държащи притискателният диск( преди да го развиете е хубаво да го бележите), феродовия диск пада.Ако е нужно може да се спусне мотора леко надолу за да има място скоростите да минат под самото купе.
                    После всичко по обратния ред преди да сглобите скоростите намазвате обилно вилката и шлиците на оста на скоростите с грес.
                    Нужните инструменти са:
                    -гедория с камъни 10,12,14,17,19,21,30мм.
                    -звездо-гаечни ключове 10,12,13,14,17,19мм.
                    -удължения поне 75см. за да може да отвиете болтовете от вътрешната страна на скоростите от дясната страна на колата.
                    -клещи малки за буксите и голени за махане на пластините които държат жилата на скоростния лост.
                    -щанга за напъване за да искарате скоростите от шпилките на двигателя.
                    И не на последно място желание за работа.
                    Внимавайте като отвивате болтовете защото са намазани с осигурител за резба е се отвиват от веднъж.Аз лично не счупих никакви щипки или букси.Видяха ми се доста качествени а може би защото времето беше топло.Задължително се минава на реглаж.


                    Поздрави на всички!Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.JPG
Прегледи:1
Размер:119.8 КБ
ID:5480806Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.JPG
Прегледи:1
Размер:113.7 КБ
ID:5480807Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.JPG
Прегледи:1
Размер:102.4 КБ
ID:5480808Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.JPG
Прегледи:1
Размер:96.9 КБ
ID:5480809Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.JPG
Прегледи:1
Размер:116.5 КБ
ID:5480810

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X