Обява

Свий
Няма добавени обяви.

22-RE - мистерия с охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 22-RE - мистерия с охладителната система

    Да споделя една лека загадка с охлаждането на Тойотата от подписа, пък може с общи усилия да й се намери отговор:

    Двигателят е бензиновият 22-RE, в добро здраве, главата е ревизирана от братя Флекс преди десетина хиляди км., има монтирана газова уредба - обикновена. Работи и се охлажда добре - през лятото по пожарните упражнения на Витоша не си и помисли да прегрява, колкото и да го тормозех натоварен в жегата нагоре по баира. Драмата идва през зимата - ако е стоял няколко часа на температура около нулата и надолу, след запалване някъде откъм радиаторчето на парното се чува шуртене на вода при подаване на газ, а стрелката на температурата бодро подминава 90-те градуса, и се засилва да прескочи стоте. Като загася двигателя за десетина секунди и запаля отново, всичко си идва на мястото, стрелката веднага слиза на нормалните 80-85 градуса и повече не мърда извън нормата.

    Като запаля на другата сутрин - играта почва отначало. Засега успявам да държа уредите под око, но някой ден ще се улисам и ще прегрея двигателя юнашки насред зима.

    Подозирам образуване на въздушна възглавница в или около радиатора на парното, но няма идея как да я разкарам оттам. Кранче за обезвъздушаване тоя мотор няма. Малко подробности:
    - всичко това се случва само при температури около нулата и надолу. При плюс малко и през лятото всичко работи нормално;
    - нивото на антифриза в радиатора и в разширителя стои нормално;
    - парното отпред го няма никакво - духа леко топъл въздух, докато задното парно (на отделен кръг) бримчи жега на макс. Клапата на предното парно е наред - проверено;
    - правихме опити да промием радиаторчето с маркуч, закачен на входната тръба - резултат нулев.
    - проблемът не е свързан с конкретния екземпляр. По-рано същата газова уредба беше качена на същия модел двигател на предишния ми Рънър. Успях да го прегрея януари месец до спукване на блока заради неизправен уред за температурата на таблото. (Този урок го научих, и сегашната Тойота е с изведен отделен нов уред за температура, но старият двигател се бракува заедно с цялата джипка)

    Като цяло ми се струва, че допълнителният кръг към изпарителя на газовата обърква нещата, но нямам идея какво да го правя.

    Утре мога да кача и малко снимки на връзването на изпарителя.
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

  • #2
    От: 22-RE - мистерия с охладителната система

    Все едно някой ми описва ситуацията с моята 73ка.Първото отваряне на термостата винаги е точно така,както го описваш,само че аз не гася, а надувам яко парното,стрелката стига малко под червеното и после рязко пада до малко под средата и вече каквото и да го правиш не мърда от там.Това е с нов изпарител,а със стария ситуацията беше по-зле това се повтаряше по няколко пъти по време на 1час примерно, движение,оказа се че стария изпарител вкарва газ в охладителната система и прави газова възглавница точно при термостата и ето ти го проблема-той се не сеща да отвори.За мен отговора е това-въздушна възглавница точно при термостата,а причината, ако не е от газта е дребна,ама много дребна нехерметичност на охладителната система и поради някакви физични закони, върху които не искам да си блъскам главата, зимата не може да се самообезвъздуши системата хубаво.На мен примерно ми се губят стотина грама антифриз за година и мисля,че въздуха,който замества тези стотина грама прави белята.Иначе изпарителя ми е вързан на тръбите на второто парно.Поздрави и не се притеснявай за мотора,аз карам така вече две години(само зимата де)
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

    Коментар


    • #3
      От: 22-RE - мистерия с охладителната система

      Ако е свързан изпарителят наопаки (отгоре надолу) въздушна тапа той вечно ще прави, а къде се премества тя в зависимост от своеволията на термостата е трудно да се предскаже. Често той самият замръзва.

      А пробвал ли си само на бензин (с изолиран изпарител) ?

      Коментар


      • #4
        От: 22-RE - мистерия с охладителната система

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        А пробвал ли си само на бензин (с изолиран изпарител) ?
        Aха. Същата работа. По принцип гледам да я паля на бензин (когато не забравя да цъкна копчето сутрин) и няколко пъти за целите на експеримента съм я държал само на бензин, докато пак не подгони стотака.

        И термостатът е сменен - разлика нямаше.

        @ Генади Цветков: И аз втора зима карам така, ама ми е свеж споменът как хвърлих предишния мотор заради същата глупост. Поне си научих урока - ако имаш съмнения в основните уреди, оправяй ги веднага!
        Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

        TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

        Коментар


        • #5
          От: 22-RE - мистерия с охладителната система

          Опитай нещо. Като угасиш вечерта колата внимателно без да се опариш отвори капачката на радиатора. Остави я цяла нощ така, сутринта я затвори преди да запалиш и кажи какво става. После ще обяснявам защо.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            От: 22-RE - мистерия с охладителната система

            Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
            Aха. Същата работа. По принцип гледам да я паля на бензин (когато не забравя да цъкна копчето сутрин) и няколко пъти за целите на експеримента съм я държал само на бензин, докато пак не подгони стотака.
            Имах предвид, съвсем да разкараш изпарителя от охладителната уредба. Изпарителите са дежурен дразнител - и като място за паровъздушни тапи, и като изпускащи газ към водата.

            Коментар


            • #7
              От: 22-RE - мистерия с охладителната система

              Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
              Опитай нещо. Като угасиш вечерта колата внимателно без да се опариш отвори капачката на радиатора. Остави я цяла нощ така, сутринта я затвори преди да запалиш и кажи какво става. После ще обяснявам защо.
              Почти съм сигурен че проблема ще се окаже неработещ клапан на капачката . Може и да греша обаче . 80 % за и 20 % греша .
              По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

              Коментар


              • #8
                От: 22-RE - мистерия с охладителната система

                Пробвай антифриза дали е както трябва да не би да замръзва при радиаторчето, и да прави тапа. Щом е само около нулата.А по принцип тоя двигател се обездушава сам.

                Коментар


                • #9
                  От: 22-RE - мистерия с охладителната система

                  Темата леко се замрази поради пролетните температури - откак пуснах питанката, всякакви експерименти в зимни условия отпаднаха от само себе си. Ще се чакат по-нормални зимни дни.

                  Първоначално публикуван от stanislav13 Преглед на мнение
                  Пробвай антифриза дали е както трябва да не би да замръзва при радиаторчето, и да прави тапа. Щом е само около нулата.А по принцип тоя двигател се обездушава сам.
                  Измерих го - руският "антифризомер" даде -40 градуса. Капачката също съм я сменял преди 12-13 хиляди км., ама знаеш ли... За всеки случай качвам и няколко снимки на монтажа на изпарителя:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image0545.jpg
Прегледи:1
Размер:130.5 КБ
ID:5445790Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image0546.jpg
Прегледи:1
Размер:66.1 КБ
ID:5445791Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Image0547.jpg
Прегледи:1
Размер:78.0 КБ
ID:5445792
                  Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                  TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: 22-RE - мистерия с охладителната система

                    хммммм.

                    Тия разклонения най-горе са си рецепта за ядове.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X