Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"фул-тайм" в "парт-тайм"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "фул-тайм" в "парт-тайм"

    Здравейте,

    Решил съм да си модифицирам джипа от "фул-тайм" в "парт-тайм".
    Може ли да кажете какви са предимствата и недостатъците на двата вариянта.
    BJ73 + HDJ80 = HDJ73

  • #2
    От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

    Това някаква упражнителна техника ли е, или е нужно за нещо?

    Коментар


    • #3
      От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

      Предимства-при фултайм си караш постоянно на два моста, като не се притесняваш за намалена маневреност и натоварване на раздатката при маневри.
      При парттайм когато караш по равен сух път не е много приятно на раздатката при завои и маневри. Т.е. в режим 4х4 може да караш само за преодоляване на препятствия или на хлъзгав терен. На хлъзгаво управляемостта се влошава. Може да изключиш предния мост за икономия на малко гориво, или ако има някакъв проблем по моста.
      Ако се налага да се движиш с една различна гума-можеш да я сложиш на предния мост и да го изключиш(и от раздатката и от хъбовете) и така да се придвижиш до там където да си оправиш гумата

      Недостатъци-при фултайм ако не си блокирал централния диференциал и едно от колелата загуби сцепление-спираш да се движиш. При блокиране на диференциала разпределението на въртящия момент става като на парттайм-твърдо свързани двата моста и въртящия момент се прилага и на двата в еднаква степен.
      Не може да изключваш някой от мостовете.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

        Какъв е джипа? Този от аватара ли?
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

          Аз го модифицирах защото се счупи.

          Коментар


          • #6
            От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

            Струва ми се леко безмисленно,но нали знаеш,като се навиеш нещо никой не може да те разубеди.На Класика бях"парт-тайм" много трудно завиваше пущината,пък за разход да не говорим.Сега вече съм"фул-тайм" и разликата е осезателна.

            Коментар


            • #7
              От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

              Първоначално публикуван от Антон Пенчев Преглед на мнение
              Аз го модифицирах защото се счупи.
              Ти си...особен случай... !

              Коментар


              • #8
                От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                ... Недостатъци-при фултайм ако не си блокирал централния диференциал и едно от колелата загуби сцепление-спираш да се движиш....
                В случая, той го няма този проблем, защото неговата фул-тайм раздатка е и с виско (освен с твърд блокаж).

                Гого, ще сменяш ли самата раздатка?

                Коментар


                • #9
                  От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                  Здравей Георги ,

                  Единственото предимство на парт - тайма е евентуалната икономия от литър , литър и половина гориво за сто километра пробег . Недостатъците са : 1) няма да можеш да ползваш режима 4х4 на асфалт 2) При евентуална нужда от 4х4 ще трябва да включваш хъбовете ръчно . Това е доста некомфортно ако вали дъжд/сняг или си затънал в блато/пясък .
                  Недостатъците и предимствата на фул-тайма са точно обратно .

                  поздрави

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Какъв е джипа? Този от аватара ли?
                  Джипа от аватара с мостове , двигател , скорости , раздатка от 80 - ка .
                  [SIGPIC]http://www.offroad-bulgaria.com/signaturepics/sigpic68289_4.gif[/SIGPIC]

                  Коментар


                  • #10
                    От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                    Проблема ми е ,че в момента имам много голям луфт в средния диференциал, и при потегляне и превключване се чува шум. Малко е глупаво но за да избегна това тъй като карам джипа като ежедневен автомобил съм свалил предния кардан и карам на заключен среден блокаж. Като ми се разхожда си качвам кардана за десетина минути и после пак долу. На този модел като включиш на бавни средния диференциал се заключва така ,че луфровете го няма и шума изчезва.
                    Така и така ще се разглобява си мисля дали не може да блокирам планета откъм задния кардан към касетата и да махна сателитите плюс да монтирам ръчни хъбове. На теория имам предположение как да го направя. След като го разглобя ще видя със сигурност.
                    Тъй като го ползвам ежедневно ми се струва ,че ще ми свали разхода и ще ми е по конфортно за ежедневна употреба. Пък когато се налага ще ползвам средния блокаж и хъбовете за да включа предния мост.

                    Или да си отремонтирам средния диференциал .
                    BJ73 + HDJ80 = HDJ73

                    Коментар


                    • #11
                      От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                      Първоначално публикуван от gogo_gda Преглед на мнение
                      Тъй като го ползвам ежедневно ми се струва ,че ще ми свали разхода и ще ми е по конфортно за ежедневна употреба. Пък когато се налага ще ползвам средния блокаж и хъбовете за да включа предния мост.
                      Няма причина да очакваш намален разход.
                      Така както си го намислил, мощност ще предаваш през същия брой зъбни двоици, а хъбовете ще ти спестят въртенето само на един ненатоварен диференциал и кардан - малък принос към разхода.

                      Не знам как е устроен междуосевият диференциал на тази Тойота, но е твърде вероятно да е по-лесно да направиш задния, а не предния мост изключваем. На повечето симетрични междуосеви диференциали с ръчен блокаж, блокажът всъщност е муфа между касетата и задното планетно колело. Не че е лошо - ще е доста по-лесен за каране, ама ще трябва да сложиш хъбовете на задния мост, като на Стефан на УАЗа. А твоите мостове не са редукторни и ще ти е малко по-трудно.

                      Това е свободно съчинение де, не зная какъв е тойотовския среден диф.

                      Коментар


                      • #12
                        От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                        Днес ми пристигна това :
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1060722.jpg
Прегледи:1
Размер:125.5 КБ
ID:5413341

                        и в събота ще започна с монтажа на хъбовете.
                        BJ73 + HDJ80 = HDJ73

                        Коментар


                        • #13
                          От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                          Започнах с модифицирането на джипа от фул-тайм в парт-тайм
                          За начало монтирах хъбовете.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1060758.jpg
Прегледи:1
Размер:125.3 КБ
ID:5416168Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1060759.jpg
Прегледи:1
Размер:135.0 КБ
ID:5416169
                          И разглобих раздатката на място
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1060760.jpg
Прегледи:1
Размер:181.9 КБ
ID:5416170Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1060762.jpg
Прегледи:1
Размер:194.8 КБ
ID:5416171
                          Наложи се да пусна малко надолу скоростите за да излезне втория капак.
                          Диференциала разглобих на място.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1060766.jpg
Прегледи:1
Размер:158.0 КБ
ID:5416172
                          Плана е да се завари планетата от страната на задния мост към капака, да се изработи пул който да се монтира на оста на сателитите и да не позволява другата планета да излиза от шлиците на другия вал.
                          Като ги подготвя ще кача снимки преди монтажа.
                          BJ73 + HDJ80 = HDJ73

                          Коментар


                          • #14
                            От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                            Аз се иззвинявам, сигурно си имате основателни причини да правите точно това.... Обаче - защо съсипвате един хубав автомобил с подобни "ремонти", вместо да му направите един качествен ремонт?
                            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                            Коментар


                            • #15
                              От: "фул-тайм" в "парт-тайм"

                              Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                              Аз се иззвинявам, сигурно си имате основателни причини да правите точно това.... Обаче - защо съсипвате един хубав автомобил с подобни "ремонти", вместо да му направите един качествен ремонт?
                              Просто реших, че искам да го модифицирам, тъй като го ползвам за ежедневна употреба и да сваля малко разхода и това е.
                              BJ73 + HDJ80 = HDJ73

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X