Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

    Вече близо две години и 32 000км карам Land Cruiser 150 с мотор 1KD-FTV 5 speed Automatic и така и не успях да заживея щастливо с особеностите на предавателната кутия. Дразнят ме следните неща:
    1) При търкаляне с около 10-15 км.ч., с подаването на газ за ускоряване винаги включва първа предавка, двигателят се форсира и секунда-две след това минава на втора предавка. И няма значение дали съм натиснал рязко или плавно газта. Защо по дяволите не е вече на втора? Много дразнещо.
    2) При плавно ускорение автоматика бърза да включи по-висока предавка. Това добре. Проблема обаче е, че както бързо е избрал да качи на 4-та или 5-а, така бързо решава да върне обратно на по-ниската предавка при най-лекото натоварване (или от лек наклон или от леко подаване на газ). Това довежда до изнервящи колебания в рамките на буквално няколко метра изминат път и нищожно изменение на скоростта. Естествено, малко след това отново минава на по-високата предавка. Случвало ми се е да изреди ...4-5-4-5 в рамките на 200 метра. Защо не се използва мощността на двигателя - все пак това е двигател с голям въртящ момент, който съвсем спокойно може да изтегли на по-високата предавка? Тази нервност на автоматика е особено дразнеща при движение по планински път, където избора на по-висока предавка при моментно отпускане на газта или промяна на наклона в 90% от случаите е погрешен.
    3) Тези от вас, които имат LC150, знаят, че този автоматик е снабден с функция за асистиране при спускане - автоматика минава на по-ниска предавка при натискане на спирачка по нанадолнище. Страхотно, но само на теория. На практика това събитие се случва при неизвестни обстоятелства. Така и не научих кои условия трябва да са налице, за да се случи горното. Забелязах, че при около 70-60 км.ч. с леко докосване на спирачката автоматика минава на 4-та. Но това се случва веднъж на пет пъти. Никаква последователност и предвидимост, съответно на тази функция не може да се разчита. И, зада е още по-досадно, веднъж сработила, тази функция не позволява минаване на горна предавка с подаването на газ. Да речем, че съм намалил достатъчно и реша да запазя скоростта (с поддържане на газ) или да увелича скоростта. Мотора ще реве дълго време или ще трябва сериозно да настъпя газта, че да се сети автоматика да мине на горна предавка.

    Чудя се, има ли някой от вас, който споделя същите впечатления. За мен най-дразнещото от всичко е, че проблема тук не е в хардуера, а в управлението. Баща ми има Hilux 3.0, мой приятел има LC120 и, както знаете, тези три машини, заедно с LC150, споделят един и същ двигател/предавателна кутия. При първите две автоматика работи безупречно. На LC150 автоматика е направен "интелигентен" с цел намаляване разхода на гориво. За мен това е пълен провал и задавам следния въпрос - възможна ли е софтуерна промяна на настройките на автоматика, така че те да наподобяват тези на Hilux 3.0 или LC120? В един австралийски форум, където беше споделен същият проблем, става ясно, че проблема е валиден само за европейските LC150, но не и за Австралия. Човекът пишещ там се оказа от Германия, а австралийците му отговориха, че за тях такъв проблем няма и подсказват, че е възможна "промяна на калибровката" - каквото и да означава това. Кажете, моля ви, възможна ли е таква промяна и как се извършва?

  • #2
    От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

    Ако не беше написал, че е за 150 ката щях да помисля че говориш за мойта скоростна кутия. И при 120 е подобно дори и в по-меки граници. Аз карам така, при изкачване със завои ограничавам до 4 или 3 та и кутията работи много стабилно. В града понякога включвам да тръгва от втора и ако не търсиш бързо ускорение колата се движи много комфортно.

    И още нещо Ако си надуя радиото повече Тогава всичко е перфектно и нищо не ме дразни колата си върви като по масло.... пробвай, най добре е с ZZ TOP. :-)
    Т5
    Crossrunner

    Коментар


    • #3
      От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

      ZZ Top много помага! Вярно е, че като го настъпваш, той изпълва предавките и няма място за колебание. Реди ги перфектно. Ама, не съм на състезание Много се надявам да има възможност за пренастройване!
      Друг вариант би бил чип тунинг, при което с по-мощния мотор, автоматикът да задържа на по-високата предавка. Щото те колебанията в най-честия случай са при около 1500-600 об.м., където явно е прага за смяна на предавка при плавно ускорение, но също явно "няма достатъчно мощност". Така си мисля.

      Коментар


      • #4
        От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

        Привет, и при мен със 120-ката беше по същия начин, както описваш за 150-ката.
        Като правих тест драйв на 150-ка не забелязах да е по-различно поведението на автоматика, отколкото при 120, но все пак беше само един тест драйв.
        Като чели са правени за много спокойно и плавно каране.

        Друго интересно е автопилота, който като ускорява го прави с максимално натоварване на двигателя и включване на ниски предавки.

        Коментар


        • #5
          От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

          Ясно. Учудвам се, че не съм го забелязал на 120-ката на моя познат. Категорично обаче, при Hilux-a нещата не са така! Ако има как, бих сменил двете кутии Баща ми предлага направо да сменим колите )
          Май никой не може да каже, дали е възможна някаква настройка, а?
          @Haji Това с потеглянето от втора не съм се сещал на пробвам... ще пробвам и ще пиша впечатления, макар че, от сега се сещам какъв ще е ефектът.
          @TLC14 Точно при спокойно и плавно каране колебанието е най-добре изразено. И за това е дразнещо, защото искаш всичко да се случва спокойно, плавно и последователно, а получаваш някакви дразнещи превключвания. Обратното, при агресивно каране, няма колебания. Тогава ги реди като часовник. Но аз не съм на 18, че да карам агресивно.

          Коментар


          • #6
            От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

            Много съжалявам за неудобствата с автоматика на 150-ката.
            Четейки тези редове за сетен път се потвърждава моето мнение, че всъдеход и автоматична скоростна кутия са две несъвместими понятия.
            Може би все пак трябва да натиснете хората от ТМ ауто да потърсят решение. Щом австралийските колеги казват, че при тях няма такива грижи значи японците имат и готов софтуер. Само някой трябва да си направи труда да го адаптира Европа.
            LZ1GIB
            TOYOTA HZJ80,
            TOYOTA LC150

            Коментар


            • #7
              От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

              Ако прекалено много те дразни,казвай някаква разумна цена на лична и да те отървавам от проблема.

              Коментар


              • #8
                От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                Австралийците нямат проблема защото при тях е предимно равно и са предимно бензинови моторетки. Няма начин да няма възможност за корекция, НО ако има пуснат ъпдейт на софтуера. Иначе не може да се бърка и променят параметри от механиците, дори и през фирмения тестер. Ходи и питай при дилъра дали няма нов софт за кутията или мотора. Ако ти каже няма, без да провери, значи незнае.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • #9
                  От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                  Джамбазов,имаш ли представа дали е решен проблема с дюзите при 150ката?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                    Абе незнам дюзи и автомат,но защо са я направили по-грозна от 120-ката?Задните светлини направо са ужасни!Всеки следващ Крузер все повече прилича на дизайнерско недоразумение и все по-малко на всъдеход!Отминаха славните времена на коравите джипове!Вече имаме дизайн,пластмаса,купища електроники и Евро 6,7 и т.н...жалко...
                    0899 шест5313нула
                    За всекиго по нещо

                    Коментар


                    • #11
                      От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                      Дюзите на 120 са елетромагнитни, а на 150 пиезо. Нищо общо едните с другите. Различна помпа, различно налягане, различно управление. По здрави, по сигурни, по прецизно управление, по бърза реакция, по лесен контрол на отработените емисии.

                      Относно красотата, и за 70та серия са говорили така когато е заменила 40 серия. Рядко някой по нов модел се приема за по красив докато не се свикне с дизайна му. За дизайна на 150 си има причини. Аеродинамика, по ниска цена на производство, намалени вибрации и още безброй подобни с които е съобразено.
                      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                        Първоначално публикуван от Боян Богданов Преглед на мнение
                        Джамбазов,имаш ли представа дали е решен проблема с дюзите при 150ката?
                        Не знам дали е решен проблема който се проявява при 120-ката, но забелязвам че на моята 150-ка от известно време двигателя стана по-шумен когато се движа в режим на подържане на скоростта при около 1800-2000 оборота. Чува се едно чукане като детонации при голямо предварение на запалването. Някой има ли подобни наблюдения?
                        Другата седмица ще го карам на текущо обслужване и ще помоля да обърнат особено внимание на този шум.
                        LZ1GIB
                        TOYOTA HZJ80,
                        TOYOTA LC150

                        Коментар


                        • #13
                          От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                          Първоначално публикуван от Ivk0v Преглед на мнение
                          Не знам дали е решен проблема който се проявява при 120-ката, но забелязвам че на моята 150-ка от известно време двигателя стана по-шумен когато се движа в режим на подържане на скоростта при около 1800-2000 оборота. Чува се едно чукане като детонации при голямо предварение на запалването. Някой има ли подобни наблюдения?
                          Другата седмица ще го карам на текущо обслужване и ще помоля да обърнат особено внимание на този шум.
                          НА колко хиляди км е колата и на колко години,че сериозно се замислям за такава?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                            Първоначално публикуван от Ivk0v Преглед на мнение
                            Не знам дали е решен проблема който се проявява при 120-ката, но забелязвам че на моята 150-ка от известно време двигателя стана по-шумен когато се движа в режим на подържане на скоростта при около 1800-2000 оборота. Чува се едно чукане като детонации при голямо предварение на запалването. Някой има ли подобни наблюдения?
                            Другата седмица ще го карам на текущо обслужване и ще помоля да обърнат особено внимание на този шум.
                            Като сложих добавката от Тойота в горивото, двигателя "изчезна" работата му стана мека както когато го купих. Само, че пропуши ама се оказа, че било нормално.
                            Т5
                            Crossrunner

                            Коментар


                            • #15
                              От: Щастливи ли сте с автоматика на LC 150?

                              Първоначално публикуван от Боян Богданов Преглед на мнение
                              НА колко хиляди км е колата и на колко години,че сериозно се замислям за такава?
                              Колата е на година и 10 месеца/ 45000 км. Освен този шум за сега никакви други проблеми.

                              Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                              Като сложих добавката от Тойота в горивото, двигателя "изчезна" работата му стана мека както когато го купих. Само, че пропуши ама се оказа, че било нормално.
                              Пробвах и с добавката от Тойота. Няма особен ефект, хем я сипах преди да тръгна за морето та да поработи мотора по-дълго на оптимални обороти. Ще видиме как ще се произнесат от ТМ Ауто другата седмица.

                              Оспамихме темата на колегата. Извинявам се!
                              LZ1GIB
                              TOYOTA HZJ80,
                              TOYOTA LC150

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X