Колеги, наближава прегледа и се чудя къда да ида, че да не ми счупят раздатката на валовете? В пункта който редовно минавам ми казаха, че питали в Тойота и от там им отговорили, че няма проблеми за проверка на спирачките и без специален стенд, но това силно ме съмнява. От нета намерих инструкции за проверки с допълнителни свободни валове, колата я вързват с колани и други шашми които в БГ са малко вероятни. Досега не съм разрешавал да ми мерят спирачките точно от съображения за сигурност, но с тия камери вече не става. Посъветвайте ме къде да отида в София, ако може от личен опит? Благодаря.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
ГТП на fulltime 4х4?
Свий
X
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Предполагам тази тема ще Ви бъде интересна
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=41977First Man, then Machine!
Lada Niva
Honda XR 400
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Ако става дума за това Toyota Rav4, 2.0 vvti, 5 drs, automatic, 2001 наистина не би трябвало да има проблем. А и достатъчно опитен "оператор" може да прекара напрактика всяка машина през обикновените валци. Аз от години ходя на едно и също място и там минавам и с Диското, на което тракшън контрола не му се изключва, и с Фрилендъра, който е с вискомуфа и уж не трябва да се пуска без свободни валци под втората ос. Просто трябва стенда да е доста мощен, за да може да се прави теста почти без завъртане на оста.Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Аз не разбрах какво пречи на фул тайм да се върти всяко колело по отделно, ако е на парт тайм добре, ама фул тайм, постоянно има разлика в въртенето на всяка гума. В тая тема се говори за Куадра драйв където преминаването от фултайм към включени 3 блокажа е автоматично, при Тойота няма такава система и няма нищо общо. Куадра драйва е като едната гума върти по-бързо от другата се зацепва блокажа като достига до 100% , реално там няма как да седи на фултайм, без да преминава към парт тайм.
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Аз това за Куадра драйва и блокажите не го разбрах, но за стенда е важно единствено да няма връзка между предния и задния кардан. Т.е. ако централния диф е отворен проблеми няма, но ако има някви вискомуфи или подобни, които зацепват при увеличаване на разликата в оборотите или момента на двата моста, то тогава мисля трябва моста, който не е на валците да се качи на други валци, или да се вдигне във въздуха.
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Има съвременни стендове които въртят двете гуми на качения мост в различна посока и тестват едно по едно колелата и не би трбвало да има проблеми , освен може би при фул таим с лсд да речем в задния мост там въртенето в различна посока не е твърде възможно .2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Аз моя Рейндж фултайм с виско муфа вече 2 одини го преглеждан на булеврад Гоце Делчев до кръстовището с Костенски водопад на бившия пункт на СБА. Там има един много опитен човек на години на стенда и той знае какво да прави и какво да не прави. Много съм доволен.LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
www.ADV-Bulgaria.com
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Информацията която събрах е, че стенда трябва да е специален - за 4х4. Да може да върти валовете в различни посоки и да има допълнителни свободни валове за вторият мост. Та за това писах, ако има някой с Равка като моята да е минавал и е нямал проблеми да сподели. За Рейнджа не знам дали е същата система като на Тойотата? Предполагам че не е толкова страшно, но и най-малката вероятност да отида на ремонт от един тъп преглед на спирачки ме ужасява!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнениеНа ул. Т. Каблешков, между газостанция и автомивка. Със свободни валове са.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Хора аз с моята си минавам на най-обикновен стенд, при фултайм всичко е оключено, какво значение има че предните колела се въртят повече от задните? Куадра драйва има 3 блокажа, но са автоматични, като се получи разлика в въртенето на колелата, се натяга механизма и блокира деф. хубавото е че може да го блокира напълно. При Рав4ка няма никакви блокажи всяка гума може да си се върти наволя, само тракшъна дето ще се опитва да я спре.
Коментар
-
От: ГТП на fulltime 4х4?
Здравейте,
днес минах на преглед без никакъв проблем, автомобила е фултайм, при раздатка на положение N няма никакъв проблем за тестване на спирачките,
след разговор с хората там направихме тест и с обръщане на посоката на валовете също успешен.BJ73 + HDJ80 = HDJ73
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар