След като се сдобих с новия ми Хайлукс 2.4 1990г. 2L мотор се започна преобразуването в стил хард употреба.
Сваляне и разглобяване на мостовете. Промиване на всички части и механизми - наложитело беше тъй като колата е от Италия. Смяна на семерини, уплатнения, гарнитури, лагери. Слава богу каретата и прасетата са добре.
Започнах се и с окачването: шпрегване на ресори, амортесьори Ранчо 5000, полиуретанови тампони. Всичко пасна перфектно.
От тук нататък предстоеше по-сложното. Поставянето на лебедка Уорн 9000и и адаптирането на бронята, за което имам и снимки.
Това е изходния материал: профил 60/60/4мм за укрепване на предната греда и нови рога за плочата, плоча рифел ламарина 5мм.



Първи стъпки: изграждане на рогата, заваряване на допълнителна греда. Направихме отвори за закрепване на плочата с болтове, тъй като идеята е всичко да е домонтируемо. Направихме по-големи отвори отдолу за да захванем елементите само от едната страна и да не правиме допълнително укрепване на профилите с трьбички и да използваме по-къси болтове.



Предстоеше направата на поставката предваритено огъната. Шаблонирахме отворите и се получи ето това. Между другото за един ден сваляхме и качвахме лебедката поне 100 пъти или поне на мен ми се сториха толкова, защото всичко трябваше да бъде прогонено до милиметър.






Сега предсоеше дилемата как да направиме бронята. След като преспах мяколното проекта стигнахме до идеята да ползваме старат броня, която укрепихме допълнително от вътрешната страна и се получи ето това:



Но тъй като пикап без ролбар на каросерията не може пристъпихме към изграждането му. Ползвахме тръба за основната конструкция 48/4мм безшевна и на укрепвашите 30/2мм, тъбогиб и заваръчна техника. Поствихме и една тръба за задна броня на мястото на старат за евентуална възможност за ползване хай-джек.



Мога да споделя че този проект се осъществи благодарение на няколко съмишленици като Милен и Тоци от спортен клуб "ХОБИ" - гр.Пордим и на много "маслени и заваръчни" часове. Колегата на снимките с инструменти в ръка и главния инжинер и изпълнител е именно Милен-прецизния. Кръстих го така след тези няколко седмици съвместна работа. Е и не на последно място и моя милост основно с идеи и бояджийска ръка.
В края на краищата се получи нещото, което очаквах и вече ползвам с удоволствие.
Сваляне и разглобяване на мостовете. Промиване на всички части и механизми - наложитело беше тъй като колата е от Италия. Смяна на семерини, уплатнения, гарнитури, лагери. Слава богу каретата и прасетата са добре.
Започнах се и с окачването: шпрегване на ресори, амортесьори Ранчо 5000, полиуретанови тампони. Всичко пасна перфектно.
От тук нататък предстоеше по-сложното. Поставянето на лебедка Уорн 9000и и адаптирането на бронята, за което имам и снимки.
Това е изходния материал: профил 60/60/4мм за укрепване на предната греда и нови рога за плочата, плоча рифел ламарина 5мм.
Първи стъпки: изграждане на рогата, заваряване на допълнителна греда. Направихме отвори за закрепване на плочата с болтове, тъй като идеята е всичко да е домонтируемо. Направихме по-големи отвори отдолу за да захванем елементите само от едната страна и да не правиме допълнително укрепване на профилите с трьбички и да използваме по-къси болтове.
Предстоеше направата на поставката предваритено огъната. Шаблонирахме отворите и се получи ето това. Между другото за един ден сваляхме и качвахме лебедката поне 100 пъти или поне на мен ми се сториха толкова, защото всичко трябваше да бъде прогонено до милиметър.
Сега предсоеше дилемата как да направиме бронята. След като преспах мяколното проекта стигнахме до идеята да ползваме старат броня, която укрепихме допълнително от вътрешната страна и се получи ето това:
Но тъй като пикап без ролбар на каросерията не може пристъпихме към изграждането му. Ползвахме тръба за основната конструкция 48/4мм безшевна и на укрепвашите 30/2мм, тъбогиб и заваръчна техника. Поствихме и една тръба за задна броня на мястото на старат за евентуална възможност за ползване хай-джек.
Мога да споделя че този проект се осъществи благодарение на няколко съмишленици като Милен и Тоци от спортен клуб "ХОБИ" - гр.Пордим и на много "маслени и заваръчни" часове. Колегата на снимките с инструменти в ръка и главния инжинер и изпълнител е именно Милен-прецизния. Кръстих го така след тези няколко седмици съвместна работа. Е и не на последно място и моя милост основно с идеи и бояджийска ръка.
В края на краищата се получи нещото, което очаквах и вече ползвам с удоволствие.
Коментар