Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Резонатори принцип на работа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Резонатори принцип на работа

    Здравейте колеги,

    Чудя се дали да подменя средното гърне с резонаторно такова и дали, при двигател с турбо компресор няма да се отрази негативно.
    може ли да споделите вашия опит по темата.
    BJ73 + HDJ80 = HDJ73

  • #2
    От: Резонатори принцип на работа

    Плюсовете са подобрен респонс на автомобила а от там съответно по нисък разход на гориво , турбокомпресора също ще се чувства доста по добре при подобреното изпускане на газовете . Минус е лекото завишаване на шума . Естествено това е лично мнение Няма да е лошо да уточниш модела на автомобила и двигателя съответно
    2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
    ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

    Коментар


    • #3
      От: Резонатори принцип на работа

      Става въпрос за двигател 1HD-T.
      Притеснява ме принципа на работа, в един форум намерих следното обяснение:
      "Резонаторът служи да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, и да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя. Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане /вакуума/ последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.Резонаторът служи да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя.
      Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане /вакуума/ последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.
      Ако двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя.
      За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина.
      Вместо отражател може да се изпълнява и заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения.
      Процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно. Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност.
      Монтирането на резонатор (газоускорител) на мястото на средното гърне (заглушител) води до:

      · Повишаване на мощността на двигателя
      · Повишаване на въртящия момент
      · Подобряване на динамиката на шофиране
      Резонаторът се монтира за да се ускорят газовете. Той придава въртеливо движение на димните продукти, което същевременно ускорява тяхното изхвърляне от системата. Газовете създават противодействаща сила и тя ги избутва навън. Това допринася за по-бързото изпразванене на горивната камера и до по-пълното й напълване със заряд от свеж въздух. Преимуществата на резонатора са: по-добро ускорение и гъвкавост на двигателя по време на движение. Също перфектно се съчетава със спортен въздушен филтър."

      Използва се основно при двигатели без турбо, например всички двигатели формула едно използват този принцип тъй като турбо компресотрите са забранени там.

      Дали отразената ударна вълна няма да се отрази зле на турбината на турбото.




      BJ73 + HDJ80 = HDJ73

      Коментар


      • #4
        От: Резонатори принцип на работа

        Мисля, че освен повишения шум друг ефект няма да има.Освен това, така наречените резонаторни гърнета не са нищо друго, освен едно кухо, празно и евтино гърне без никакви прегради, двойна обвивка с вата и т.н. Ако говорим за резонансен ауспух нещата са съвсем други, като той се изработва точно за определен двигател.Трябва да се има предвид, че резонансния ауспух действа ефективно само в тясна граница от обороти на двигателя, затова монтирането му на "жипка" е напълно безполезно.Отделно изчисляването му е доста неточно и са необходими много проби и замервания на манежа-т.е. практически!Ефект от монтирането му има при състезателни машини във високите обороти, каквито основно подържат.
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X