Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TLC 120 - за нафтата, добавките и ... още нещо.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • TLC 120 - за нафтата, добавките и ... още нещо.

    Темата произлиза оттук:
    ТЛК120 не запалва


    Хора голяма заблуда е, че в нафтата сипват вода, водата кондензира от въздуха в резервоара, както казаха колегите спирт за горене е перфектното решение, 1 шишенце на резервоар и всичко е перфектно. Имайте едно на ум с присадките в нафтата, в повечето има почистващи съставки, който при прекомерна употреба или ако сипете и не изхарчите нафтата ще нанесат големи вреди.
    Последно редактирано от Yaro; 03-01-12, 19:54.

  • #2
    От: ТЛК120 не запалва

    Първоначално публикуван от Rady1st Преглед на мнение
    ...Имайте едно на ум с присадките в нафтата, в повечето има почистващи съставки, който при прекомерна употреба или ако сипете и не изхарчите нафтата ще нанесат големи вреди.
    Колега, за какви вреди става въпрос, че аз слагам добавки всеки път?
    http://www.nakladkibg.com
    накладки, спирачни дискове, съединители

    088 8613380

    Коментар


    • #3
      От: ТЛК120 не запалва

      Първоначално публикуван от niki p Преглед на мнение
      Колега, за какви вреди става въпрос, че аз слагам добавки всеки път?
      В добавките които ПОЧИСТВАТ има разни агресивни реагенти, най-често киселини, които разяждат налепи, нагари и др. но те са за слагане да кажем най-много 1-2пъти в годината, отделно се сипват преди много каране за да не седят дълго из горивната система. На добавка която изрично не е посочено, че става за комонрейл или пома дюза не се сипва, защото там нещата са свръх финни и може да унищожи дюзи и помпа. Има добавки който са само против замръзване и не пише че "почистват" те зимата се безобидни, защото просто не дават на парафина да замръзне. Принципно много трябва да се внимава с добавките, аз лично 1 път годишно сипвам преди дълъг път най-много, през останалото време не, зимата бих сипал спирт, но тя седи в гараж и не е необходимо тази операция, на колите който са на вън 1 шише на резервоар ще е перфектно.

      Коментар


      • #4
        От: ТЛК120 не запалва

        Първоначално публикуван от Джамбазов
        Зависи от марката и модела. има и 1во и 2ро и 3то.
        Авенсиз 2006?

        Коментар


        • #5
          От: ТЛК120 не запалва

          3то поколение. Техните дюзи държат сравнително много. Но и там си е лотария без добавки. Там влагата скапва сензора на рейла, който си върви с рейла и е 1+к лв.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            От: ТЛК120 не запалва

            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
            3то поколение. Техните дюзи държат сравнително много. Но и там си е лотария без добавки.
            Добавки никога не съм ползвал. Беше ми служебна, та не съм отварял и капака. Карах я до към 60 000км. Още е жива и здрава на над 400 000км. Пак без добавки. Зареждаме само на Ш.л, че имаме международни техни пластики.

            Коментар


            • #7
              От: ТЛК120 не запалва

              Също само в Шел също с пластики, също служебни поради което не им се наливат добавки. Друга марка. На едната на 100к клапани на помпата - корозирали, мнението на сервиза е от вода в нафтата. На другата на 140к за смяна на горивна помпа. Виждал съм какви ли не чудеса заради горивото. Последно един така твърдеше че зарежда само в Шел и се наложи да пращаме проба в лицензирана лаборатория в Германия. Резултата накратко беше, че това което сме пратили много малко прилича на дизел. Сега с резултата клиента се бори с тях. Няма да успее.

              Другото е когато преди някоко години в Бургас температурите паднаха под -15. Репатраците влизаха в сервиза през двадесет минути с непалещи или угаснали в движение коли. Три дни само топлихме, размразявахме горивни системи и сменяхме филтри. А аз си ходих на работа с дизеловата 61ца която палеше докато види ключа, но с добавка двойна доза в резеорвара. Когато започнат да продават истинско гориво и се спазват показателите за влажност и примеси, а и бактерии, ще спра да ползвам добавки, дотогава обаче вероятно колите ще са на ток.
              Последно редактирано от Джамбазов; 02-01-12, 15:14.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #8
                От: ТЛК120 не запалва

                На Шел нафтата е гадна, последно преди 10-15г пре..ах едно пежо с нафта от там и не съм стъпвал, ама като гледам Шела с/у нас как го ползват за паркинг явно още са зле. Сипвам на Лукойл или на ОМВ, на Лука обаче сипвам при нас на един, който е Лукойлски не е франчаиз и вече 7-8г съм имал дребни проблеми. Добавки е добре да се сипват но много внимателно да се чете надписа на EN а не лепенката на БГ. Има една добавка ще я видя дали я имам против парафин, 1лт на 1000лт се сипва, и е подходяща за зимата защото само кара нафтата да не замръзва. Това за комонрейла и почистващите добавки са ми го казвали приятели в СФА, казаха че много коли са заминали защото се сипва всичко от бензиностанцията без да се чете.

                Коментар


                • #9
                  От: ТЛК120 не запалва

                  Първоначално публикуван от Rady1st Преглед на мнение
                  В добавките които ПОЧИСТВАТ има разни агресивни реагенти, най-често киселини, които разяждат налепи, нагари и др. но те са за слагане да кажем най-много 1-2пъти в годината, отделно се сипват преди много каране за да не седят дълго из горивната система. На добавка която изрично не е посочено, че става за комонрейл или пома дюза не се сипва, защото там нещата са свръх финни и може да унищожи дюзи и помпа. Има добавки който са само против замръзване и не пише че "почистват" те зимата се безобидни, защото просто не дават на парафина да замръзне. Принципно много трябва да се внимава с добавките, аз лично 1 път годишно сипвам преди дълъг път най-много, през останалото време не, зимата бих сипал спирт, но тя седи в гараж и не е необходимо тази операция, на колите който са на вън 1 шише на резервоар ще е перфектно.
                  Тази добавка, която я продават в Тойота е за почистване на дюзите и е само за Common rail. От нея слагам през 8-10000км.
                  Тази, която слагам на всяко зареждане, също е за Common rail. Ето какво пише за нея:
                  "Дизеловите инжекционни системи Common rail функционират при много високо налягане (до 2000 бара). Дизеловите горива са все по-бедни на сяра и следователно смазват все по-малко. Липсата на смазване може да повреди системите за високо налягане. Новият евро дизел е със съдържание <0.05%, което увеличава пробега на маслата, но е много лошо за системите за високо налягане (HDI, SDI) които разчитат на сярата като смазочен елемент. За да се защити вашата система, XXXXX създаде специална добавка за дизел (инжектиране при високо налягане), която има следните функции функции: смазва помпата и инжекторите, абсорбира водата от горивото, поддържа чисти инжекторите и помпата, увеличава цетановия индекс, намалява изпускания пушек, против замръзване,намалява разхода на гориво. Начин на употреба: 1 флакон да се излее преди да се зареди с гориво. Подновявайте операцията при всяко пълнене на гориво. 1 опаковка = 70 л. "
                  Ако може да се вярва на написаното, би трябвало да няма проблем с постоянната употреба.
                  Махнах името на добавката, за да не се тълкува, като реклама. Предполагам, че повечето ще се досетите, за коя марка става въпрос.

                  Първоначално публикуван от Пенчо
                  А защо го правиш? Аз съм прекарал, през доста дюзи, над 60 тона нафта. Без никакви добавки!
                  След толкова изписано по темата за дюзите на 120-ката и последващите проблеми с трошене на двигателя, а и предвид качеството на нафтата, която зареждаме, предпочитам да сипвам по една добавка всеки път и да се успокоявам, че правя всичко по силите си да предотвратя това да се случи.
                  Ако някой каже(аргументирано), че е по-добре да не се ползва тази добавка, съм готов да я спра веднага. Но във всички теми за горива се коментира добавянето на бензин, спирт, двутактово масло, газ за горене и какво ли още не. Все пак смятам, че една добавка, която е създадена(вероятно) в лабораторни условия и се произвежда регламентирано(отново вероятно) в някоя фабрика по определена технология е по-добра от всички изброени по-горе.
                  http://www.nakladkibg.com
                  накладки, спирачни дискове, съединители

                  088 8613380

                  Коментар


                  • #10
                    От: ТЛК120 не запалва

                    Така както е написано всичко го правиш правилно колега. Така както е описана тая добавка е за подобряване качеството на нафтата, а не за миене както е тази от Тойото, ако е добра всекидневната добавака, мисля че няма нужда от тая за почистване, но 1 път годишно защо пък не. Коя е тая добавка няма да го сметнем за реклама Аз слагам една Хамериканска на Голдън игъл, тя е с такива свойства ама не я слагам редовно.

                    Коментар


                    • #11
                      От: ТЛК120 не запалва

                      Първоначално публикуван от niki p Преглед на мнение
                      Ако някой каже(аргументирано), че е по-добре да не се ползва тази добавка, съм готов да я спра веднага. Но във всички теми за горива се коментира добавянето на бензин, спирт, двутактово масло, газ за горене и какво ли още не. Все пак смятам, че една добавка, която е създадена(вероятно) в лабораторни условия и се произвежда регламентирано(отново вероятно) в някоя фабрика по определена технология е по-добра от всички изброени по-горе.
                      Ами аргумента, че не съм срещал из инструкциите за експлоатация подобни изисквания, не е ли достатъчен?
                      Смея да твърдя, че сярата в нафтата ни е точно толкоз, колкото и в Европата.

                      Коментар


                      • #12
                        От: ТЛК120 не запалва

                        Мисля, че проблема с горивата е от транспортирането и съхранението, а не от самото производство... Като я подрусат в някоя ръждива цистерна и... Противното мнение (че едва ли не умишлено наливат вода) е за мен несериозно... С една 20л туба в една цяла цистерна ще си създадат много повече ядове, отколкото ще спечелят от 20л нафта или бензин...
                        Аз лично никога не съм имал проблем с нафта/бензин... Колата на баща ми "спи" навън в Панчарево, а там е винаги с някой градус по-студено от София... Та веднъж при около -20С се беше "желирала" тойотата (авенсис Д4Д 2004г) и беше влязла в авариен режим - но той кара по малко километри и му беше изостанала явно нафта от лятната (зарежда от ОМV на Самоковско шосе)... Оттогава не е имал проблем...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          От: ТЛК120 не запалва

                          Замръзва нафтата и в движение даже. Мен на Транзита, който няма подгряване на нафтата ми е замръзвала на топъл двигател. Сипвал съм нафта която едвам вървеше и като я източих миришеше на АМБ. Сипвал съм нещо което колата едвам дигаше 50 с пълна газ и от Драгоман до СФ едвам се прибрах в последстив замина ГНП.

                          Коментар


                          • #14
                            От: TLC 120 - за нафтата, добавките и ... още нещо.

                            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                            Ами аргумента, че не съм срещал из инструкциите за експлоатация подобни изисквания, не е ли достатъчен?
                            Смея да твърдя, че сярата в нафтата ни е точно толкоз, колкото и в Европата.
                            Наистина го няма в инструкциите, но в Тойота всеки път ми казват да слагам постоянно добавки заради лошото гориво. Дали наистина е лошо - не съм компетентен да го квалифицирам. Нямам конкретни оплаквания, но все пак зареждам от определени бензиностанции и винаги слагам от по-скъпото гориво. Знам, че и това не е гаранция. По отношение на сярата в нафтата - никъде не се казва, че в България е по-различно. Там пише: "Дизеловите горива са все по-бедни на сяра... Новият евро дизел е със съдържание <0.05%". Това е за тенденцията на дизеловите горива в цяла Европа. Поне аз така го разбирам.
                            Не твърдя, че аз съм прав, нито се опитвам да убеждавам някого да прави като мен. Само споделям това, което аз правя и се радвам на мнения, различни от моето, защото това е начина да науча нещо ново и полезно.

                            Първоначално публикуван от Rady1st Преглед на мнение
                            Така както е написано всичко го правиш правилно колега. Така както е описана тая добавка е за подобряване качеството на нафтата, а не за миене както е тази от Тойото, ако е добра всекидневната добавака, мисля че няма нужда от тая за почистване, но 1 път годишно защо пък не. Коя е тая добавка няма да го сметнем за реклама Аз слагам една Хамериканска на Голдън игъл, тя е с такива свойства ама не я слагам редовно.
                            Добавката е Бардал. Ако някой я е ползвал или знае нещо повече за нея, моля да сподели! Ще бъде полезно за всички.
                            http://www.nakladkibg.com
                            накладки, спирачни дискове, съединители

                            088 8613380

                            Коментар


                            • #15
                              От: TLC 120 - за нафтата, добавките и ... още нещо.

                              Първоначално публикуван от niki p Преглед на мнение
                              Наистина го няма в инструкциите, но в Тойота всеки път ми казват да слагам постоянно добавки заради лошото гориво.
                              .

                              Ти за работа на процент не си ли чувал?
                              А другото е: казвахме ли ти ние?
                              А ако се строши нещо - взел си добавка/ гориво/ менте.

                              Пак да кажа. За последните 20г. - над 60 000литра нафта през различни / над 15 марки и модели коли/
                              Един единствен проблем - в Австрия.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X