Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

    може ли да препоръчате какво друго може да се използва за проверка на петното между пиньона и короната ако не се намери специалната паста предназначена за тази цел?
    BJ73 + HDJ80 = HDJ73

    Коментар


    • #17
      От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      Е тука е основния проблем. По книгите пише с колко кг./м. се стяга гайката при оригинална заводска втулка за да стане както трябва. Ако по същия начин натегнеш една втулка менте или ще клопче или ща затегне.
      Когато не е сигурно какво правиш е най добре да се стяга докато се усети леко затягане на лагерите. Съвсем леко. Да може спокойно да се върти на ръка с два пръста. Знам, че това е цигания но освен за Жигула на времето, друга оригинална втулка още на съм виждал.
      Хи хи ...и аз по циганския начин ги правя и нямам виене и проблеми. За маркер използвам масло и някакъв оцветител ( това червеното мазило на снимката е масло с добавен миниум)
      Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
      New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

      Коментар


      • #18
        От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

        Първоначално публикуван от gogo_gda Преглед на мнение
        може ли да препоръчате какво друго може да се използва за проверка на петното между пиньона и короната ако не се намери специалната паста предназначена за тази цел?
        Пастелите на дъщеря ми, хаванчето на жена ми и хидравлично масло.
        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

        Коментар


        • #19
          От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

          Петно най-лесно се проверява с коректора на секретарката. Бяло едно като боя за поправки при писане на машина. Има по бензиностанциите едни бели маркери за гуми. Също стават. Иначе може с всичко което оцветява и пада лесно.


          Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
          Хи хи ...и аз по циганския начин ги правя .....
          Не само ти. Май всички така правят. Последната подобна нова втулка 'оригиналдъ' която стягах не мръдна при стягане според книгата. Остана поне 5 мм луфт. 3 пъти проверявах ключа, книгата, пак ключа ... и махнах с ръка.
          Последно редактирано от drukman; 28-12-11, 22:44.
          Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
          Към модераторите-А изтрийте го сега.
          Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

          Коментар


          • #20
            От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
            Пастелите на дъщеря ми, хаванчето на жена ми и хидравлично масло.
            утре ще пробвам с пастелите
            BJ73 + HDJ80 = HDJ73

            Коментар


            • #21
              От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

              Първоначално публикуван от gogo_gda Преглед на мнение
              може ли да препоръчате какво друго може да се използва за проверка на петното между пиньона и короната ако не се намери специалната паста предназначена за тази цел?
              Маслена боя, жълто-кафява да речем. Това е железен оксид на прах, забъркан с някакво масло. Или си я взимаш на прах и си я забъркваш с обикновено моторно или трансмисионно масло. А маслена, за да можеш после лесно да я почистиш с нафта например.

              Може да се ползва и бяла термоконтактна паста. От магазините за електронни компоненти. Само не знам дали се чисти с нафта, но със спирт - със сигурност. Трябва да е бяла, непрозрачна. Сребърната се чисти трудно.

              В краен случай и паста за зъби върши работа. Само да не е избелваща, че са и едри частиците.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #22
                От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                Е тука е основния проблем. По книгите пише с колко кг./м. се стяга гайката при оригинална заводска втулка за да стане както трябва. Ако по същия начин натегнеш една втулка менте или ще клопче или ща затегне.
                Когато не е сигурно какво правиш е най добре да се стяга докато се усети леко затягане на лагерите. Съвсем леко. Да може спокойно да се върти на ръка с два пръста. Знам, че това е цигания но освен за Жигула на времето, друга оригинална втулка още на съм виждал.

                Два конусни срещуположни лагера без втулка е предимно индустриално решение и предполага друг начин на стягане, две гайки и стегнатост на черупките или регулиране с подложки. Използва се при изработки доста по-точни от пиньон ширпотреба....т. е. за лека кола..
                То важен реално е натяга, а не с колко стягаш гайката, стига да е достатъчно за да не се саморазвива и втулката да е достатъчно здрава че да държи на натоварванията там. И натяга трябва да го има в ръководствата. ПОне в нисанските го има.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #23
                  От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  ..... ПОне в нисанските го има.
                  Да. За нова оригинална втулка. Пише с колко се стяга гайката.
                  За стара втулка с минусови лагери едва ли се отнася.
                  Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                  Към модераторите-А изтрийте го сега.
                  Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                  Коментар


                  • #24
                    От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Да. За нова оригинална втулка. Пише с колко се стяга гайката.
                    За стара втулка с минусови лагери едва ли се отнася.
                    Пише какъв да е натяга на лагерите, усилието на въртене на пиньона след като си стегнал лагерите, демек. С колко се стяга гайката реално не е важно. Стяга се с толкова че да смачка втулката, и след като я смачкаш, стягаш с толкова, колкото пише в книжката.

                    Оригинални нисански втулки не е никакъв проблем да поръчаш. Само дето са кит от 10-ина, през 2 десети, примерно. Не знам дали се и мачкат, съответно, щото ако се мачкат, що е нужен кит?

                    ПП: На H233B даже са 2 втулки - една дистанционна и една регулировъчна. Дистанционната е през 2 десети по спомен, а регулировъчната - през половин десета или 2 стотни. Забравил съм. След реглаж, пиньона трябва да се върти с 1.7-2.5 нютонметра. За това с колко се стяга гайката нищо не се споменава.
                    Последно редактирано от sparkybg; 28-12-11, 23:05.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ....След реглаж, пиньона трябва да се върти с 1.7-2.5 нютонметра. За това с колко се стяга гайката нищо не се споменава.
                      Я, тия много хитри. Не знаех, че и така го има. Тия 2 н/м не са ли множко? Това не мож го завъртя на ръка.
                      Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                      Към модераторите-А изтрийте го сега.
                      Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                      Коментар


                      • #26
                        От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                        Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                        Я, тия много хитри. Не знаех, че и така го има. Тия 2 н/м не са ли множко? Това не мож го завъртя на ръка.
                        Можеш, можеш. Това са 150-200гр на метър. Не е много. Върти се, даже минава за лесно. Лагерите на предните главини на тераното се регулират със същия натяг между другото.

                        И още по-странното - преден диф от терано 1 на незнайни километри и години си е със заводските и луфт, и натяг. Направо зяпнах.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                          Не знам що се занимавате с тия разпорни втулки.В завода-ясно,там се гони време за сглобка,но при положение,че си отворил дифа,не виждам смисъл да се затваря пак така.
                          Ако няма готова твърда втулка,се прави.Шайби по размер през 1 стотна има...
                          Първоначално публикуван от gogo_gda Преглед на мнение
                          интересно какво ще се получи ако се направи монтаж без втулка?
                          На теория,поне,има вариянт,но определено не си заслужава риска.Ако на всяка цена трябва да минеш някакво разтояние и наоколо няма подобна втулка,а и си прежалил дифа,има начин,но си е цигания...
                          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                          Коментар


                          • #28
                            От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                            Здравейте,
                            благодаря на всички за коментарите ви! бяхте прави че трябва задължително да се смени.
                            днес разглобих и я смених, лагерите бяха като нови което значи ,че от предходния ремонт не е минало много време и съм предотвратил проблема навреме.
                            след като извадих старата втулка разликата межди двете се оказа около 2мм. на снимката се вижда доста добре, в случая става въпрос за диференциал на HDJ80.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040747.JPG
Прегледи:1
Размер:135.8 КБ
ID:5331032
                            проверих и каква ий е функцията и за какво служи.
                            от техническа гледна точка е задължително всеки път трябва да се използва нова втулка тъй като нейната функция е да гарантира хлабина на лагерите и ако само притегнем гайката за да оберем луфта има вероятност да пренатегнем лагерите и те да започнат да греят и много бързо да им падне циментацията.
                            при монтажа на новата втулка и започване на притягане след като се обере луфта между лагерите втулката започва да се мачка като усилието за да се смячка е малко по малко от това което е предписано като крайно стягане в случая 196 Nm.
                            втулката продължава да се мачка докато лагерите опрът в черупките след това усилието става сума от съпротивлението на лагерите плюс съпротивлението на втулката като самата втулка има малка еластивност малко под 0.1 мм преди да започне да се мачка по този начин ако се спази усилието от производителя в случая 196 Nm и не се превиши се гарантира минимална хлабина на лагера и той няма опасност да загрее.

                            много е важно да се използва оригинална втулка тъй като материала от който е изработена и геометричните ий размери гарантират резултатната хлабина от стягането, варианта с изработване на нова втулка на струг има много голям риск и ако не се разполага с нова втулка като всички казахте е по приемливо да се подложи тънка шайба за да се доближим до правилния момент на стягане.
                            BJ73 + HDJ80 = HDJ73

                            Коментар


                            • #29
                              От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                              Първоначално публикуван от gogo_gda Преглед на мнение
                              минимална хлабина на лагера и той няма опасност да загрее.
                              Забрави за хлабина в лагера! Няма хлабина там. Има "preload", демек натяг. Тоест лагера се движи с леко съпротивление, защото върху него постоянно има лек товар.

                              Хлабината в лагера е 0 (НУЛА!). Докараш ли натяга в норма, независимо по какъв начин, стига той да е надежден, (включително и с "твърда" втулка и подложни шайби, правени на струг), всичко ще е наред.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Функция на дистанционната втулка между лагерите на пиньона.

                                Точно така.
                                0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X