Здравейте всички,
аз съм абсолютно нов във форума, но имам проблем, който не можах да намеря никъде и никой да се е сблъсквал с подобен. Порових и тук, но не намерих нищо, за това ще пробвам да направя тема и се надявам да е на правилното място
От известно време насам (вече достатъчно много, че да му знам точните номерца) ми изключи оборотомера. Ходих при различни майстори и "експерти по електроника". Оставих не-малко пари за което, но още проблема съществува. На едно от местата (всъщност където имам най-много вяра) ми казаха, че е заминало моторчето което управлява стрелката. Да, но работата е там, че всеки път като запаля вече не-работелия няколко минути двигател, има шанс да тръгне оборотомера. И всъщност се познава кога ще проработи - когато стрелката преди да запаля е малко над нулата (между 500 и 1000 оборота) работи - ако е точно на нулата (тоест ~500 оборота по-надолу), си остава там. Което ме кара да се питам - ако е моторче, защо понякога върви, понякога не? Освен всичко друго, в 80% от случаите преди да запаля (или понякога преди да вкарам ключа) от таблото се чува едно дращене, като звук на прескачащ ток за около 2 секунди. В това време се вижда как всичките стрелки леко притрепват. Ако се е чул въпросния звук, като запаля ги няма стрелката за нафтата и за температурата, но след буквално 5 секунди се изправят и работят без проблеми до следващото гасене/палене.
Цялата тази съвкупност от събития ме кара да се чудя, аджеба, какво общо има моторчето с цялата работа. В крайна сметка в някои редки случаи си работи даже оборотомера. И то безупречно... докато примерно не загася мотора за малко повече време.
Момчето дето разглабя таблото каза, че не намира никакъв видим проблем по платки, пътища и там цялата работа дето е вътре. Като свали моторчето и като го завъртя бързо на ръка се чу дефакто същия звук, дето се чува преди да запаля от таблото. Той обясни звука и притреперването на стрелките с това, че ако е дефектирало моторчето (щом се включва и работи понякога, значи не е изгоряло), може да дава отражение на другите прибори и като цяло да бъгва мрежата по платката.
Освен всичко описано до тук други проблеми не съм срещал с таблото. И вече близо 3 месеца го карам така и не намирам решение на проблема си.
Джипката бе закупена чисто нова през 2005г. от ТМ ауто. Днес вече е на 447 000+км. Тази информация я давам чисто за протокола, ако евентуално го има като питане по-натам.
Та призовавам разбирачите на модела (и не само) и евентуално някой който си е имал срещи от първи вид с подобно чудо - помощ!
В крайна сметка съм готов да повярвам, че е моторчето, но тук идва и второто питане - от къде?
В ТМ ауто дори няма да си правя труда да ви разсмивам с цифрата която ми обявиха за ново табло (да, ново табло, защото зад "прозорчето" нищо не се сменяло отделно освен диодчетата!.. поне при тях). И като цяло по автоморги и тем-подобни не съм търсил дори, защото кой ще иска да отвори едно цяло табло за да го разпродава на части...
Ще съм адски задължен на всеки отзовал се!
Благодаря за вниманието.
аз съм абсолютно нов във форума, но имам проблем, който не можах да намеря никъде и никой да се е сблъсквал с подобен. Порових и тук, но не намерих нищо, за това ще пробвам да направя тема и се надявам да е на правилното място

От известно време насам (вече достатъчно много, че да му знам точните номерца) ми изключи оборотомера. Ходих при различни майстори и "експерти по електроника". Оставих не-малко пари за което, но още проблема съществува. На едно от местата (всъщност където имам най-много вяра) ми казаха, че е заминало моторчето което управлява стрелката. Да, но работата е там, че всеки път като запаля вече не-работелия няколко минути двигател, има шанс да тръгне оборотомера. И всъщност се познава кога ще проработи - когато стрелката преди да запаля е малко над нулата (между 500 и 1000 оборота) работи - ако е точно на нулата (тоест ~500 оборота по-надолу), си остава там. Което ме кара да се питам - ако е моторче, защо понякога върви, понякога не? Освен всичко друго, в 80% от случаите преди да запаля (или понякога преди да вкарам ключа) от таблото се чува едно дращене, като звук на прескачащ ток за около 2 секунди. В това време се вижда как всичките стрелки леко притрепват. Ако се е чул въпросния звук, като запаля ги няма стрелката за нафтата и за температурата, но след буквално 5 секунди се изправят и работят без проблеми до следващото гасене/палене.
Цялата тази съвкупност от събития ме кара да се чудя, аджеба, какво общо има моторчето с цялата работа. В крайна сметка в някои редки случаи си работи даже оборотомера. И то безупречно... докато примерно не загася мотора за малко повече време.
Момчето дето разглабя таблото каза, че не намира никакъв видим проблем по платки, пътища и там цялата работа дето е вътре. Като свали моторчето и като го завъртя бързо на ръка се чу дефакто същия звук, дето се чува преди да запаля от таблото. Той обясни звука и притреперването на стрелките с това, че ако е дефектирало моторчето (щом се включва и работи понякога, значи не е изгоряло), може да дава отражение на другите прибори и като цяло да бъгва мрежата по платката.
Освен всичко описано до тук други проблеми не съм срещал с таблото. И вече близо 3 месеца го карам така и не намирам решение на проблема си.
Джипката бе закупена чисто нова през 2005г. от ТМ ауто. Днес вече е на 447 000+км. Тази информация я давам чисто за протокола, ако евентуално го има като питане по-натам.
Та призовавам разбирачите на модела (и не само) и евентуално някой който си е имал срещи от първи вид с подобно чудо - помощ!
В крайна сметка съм готов да повярвам, че е моторчето, но тук идва и второто питане - от къде?
В ТМ ауто дори няма да си правя труда да ви разсмивам с цифрата която ми обявиха за ново табло (да, ново табло, защото зад "прозорчето" нищо не се сменяло отделно освен диодчетата!.. поне при тях). И като цяло по автоморги и тем-подобни не съм търсил дори, защото кой ще иска да отвори едно цяло табло за да го разпродава на части...

Ще съм адски задължен на всеки отзовал се!
Благодаря за вниманието.
Коментар