Шило в торба не стои, та и ние с Брат ми нещо напоследък никаква машина не бяхме купували и някак си с тези само 5 които са ни в двора взе да ни става скучно...
Всъщност истината е, че ни попадна машина, която е уникална и по нашите географски ширини много голяма рядкост. След първоначалния оглед, на който бяхме с Митко Здравков единодушно решихме, че машината не е за изпускане.
И така автомобилът е Toyota модел FJ70. Super heavy duty (за свръхтежки натоварвания) с мостове които са и преден и заден с 9.5” диференциали. На ресьори и отпред и отзад. Двигател 4л (3395cm3) – шест цилиндров бензин.
От екстрите има климатик и уникална система за следене на задръстването на въздушния филтър. (Изпълнение за Африка) Двигателят е класически тип с долен разпределителен вал и повдигачи на кобилиците, карбуратор със запалване с чукче и наковалня.
Всичко това абсолютно оригинално без нищо сменяно освен една предна щанга и в много добро състояние. Двигателят е 156 конски сили.
Естествено както можете да се досетите сега автомобила ще бъде доведен до състояние по-добро, отколкото при излизането си от завода + всички възможни екстри за модела от TJM.
На двора има много сняг и е леко хладно та цялостната фотосесия ще е друг път а сега само няколко снимки за обща представа:
Ние смятаме да приложим стандартната при нас процедура а именно:
1. Разглобяване на всичко, проверка, подмяна на всеки елемент с износване и сглобяване.
2. Подцинковане на всичко, боядисване и допълнителна антикорозионна обработка.
3. Пребоядисване на автомобила.
4. Подмяна на всичко гумено по автомобила.
5. Смяна с нови на всичко по ел. системата, осветителни елементи, акумулатор и т.н.
6. Смяна на всичко износващо се по двигателя, капачки, кабели, делко, датчици и т.н.
7. Смяна на всичко по окачването и замяна на всички елементи с такива от полиуретан.
8. Нова броня с лебедка
9. Инсталиране със съответното закрепване на Hi-Lift и още няколко хиляди подобни полезни приспособления...
И т.н. докато стане перфектна като останалите ни автомобили...
Автомобила си е колекционерски и наистина е уникален. Първо, защото т.н. heavy duty комплектация е предназначена за Африка, Близкия изток и Австралия. Официално модела никога не е продаван в Европа. Основната причина е, че тук на никой не му е необходим толкова свръх здрав автомобил (което е от една страна предимство, от друга недостатък – цена, тегло, разход и т.н). Общо взето това е най-здравия модел на Toyota правен някога. Окачването и мостовете са на практика неубиваеми както казват запознатите. Предполагам забелязахте размера на диференциалите. Имайте в предвид че такъв е задния мост на Toyota 80 която определено е много по-тежка, представете си какъв ще му е живота на тази Toyota. Освен това особен отличителен елемент е ресьорното окачване и отзад и отпред - нещо крайно екзотично за нашия регион. Така се правят само автомобили, за които най-важното е да оцелеят при всякакви условия и натоварване. Този двигател от 4л бензин се среща, но не много често. И той е уникално здрав и дълговечен. Блока му е чугунен и няма нито ремък нито дори верига, разпределителния вал се върти от зъбна предавка. Здрав и вечен двигател от една страна, много мощен и със страхотен въртящ момент, за разхода на гориво обаче няма да говорим. А като цяло съвкупността от всички тези неща на едно място е наистина уникална и това беше една от сериозните причини да купим автомобила... А по въпроса колко такива автомобили в Европа има не съм наясно, но този е първия, който виждам, специално потърсих навсякъде, където се сетих, нито една бройка не видях. И за разлика от другите модели, за които има какви ли не обяви и оферти за този няма почти нищо... В малкото информация която намерих това което задължително се споменаваше от всеки е че автомобила няма равен като здравина и дълговечност...
Проекта Tojota се движи с пълна сила. В момента сме на първи етап по тоталната реновация на купето и външния вид:
Скоро ще я видите в нов цвят - червен!
Проекта Toyota се движи, но малко по-бавно, отколкото очаквахме. Наглед малките дефекти и ръжда след внимателното им разглеждане се оказаха доста трудо-време-емки за отстраняване. Понеже държим с Брат ми крайния резултат да бъде по-добър отколкото когато е излязла от поточната линия решихме че ще се направи пълно разглобяване, сглобяване и напасване. Снимките които виждате са до етапа грубо китване оттук нататък следват още три китвания - полиране. Цветът на автомобила ще бъде сменен с червен - тъмно.
Обработват се и най-малките места на ръжда, а от прозорците остават оригиналните само отзад и предни ляво и дясно, всичко друго е за смяна за съжаление, намерихме тук там драскотини, а предния не можа да се свали, без да се счупи. Като цяло купето беше в добро състояние, но долу около веждите имаше даже и няколко кв. см за изкърпване. По купето имаше доста елементи за оправяне, което е пълен контраст с перфектната ходова част. Освен уморените ресьори и амортисьори всичко останало е в перфектно състояние... Но за там след още малко време...
Последен шлайф преди боядисване:
И накрая финалния цвят (две гами над "гранд при"):
Цвета на Тойотата решихме да го сменим. Това разбира се означава тотално разглобяване и пребоядисване на всичко в купето. Единствено се отказахме от вадене на двигателя за пребоядисване на коша въпреки настояването от страна на Gemini4. Вече започва сглобяване и скоро машината ще се отправи за монтаж на окачване, ревизия на трансмисия и инсталация на разни екстри включително и въздушно управляема 100% блокировка TJM на задния мост.
Всъщност истината е, че ни попадна машина, която е уникална и по нашите географски ширини много голяма рядкост. След първоначалния оглед, на който бяхме с Митко Здравков единодушно решихме, че машината не е за изпускане.
И така автомобилът е Toyota модел FJ70. Super heavy duty (за свръхтежки натоварвания) с мостове които са и преден и заден с 9.5” диференциали. На ресьори и отпред и отзад. Двигател 4л (3395cm3) – шест цилиндров бензин.
От екстрите има климатик и уникална система за следене на задръстването на въздушния филтър. (Изпълнение за Африка) Двигателят е класически тип с долен разпределителен вал и повдигачи на кобилиците, карбуратор със запалване с чукче и наковалня.
Всичко това абсолютно оригинално без нищо сменяно освен една предна щанга и в много добро състояние. Двигателят е 156 конски сили.
Естествено както можете да се досетите сега автомобила ще бъде доведен до състояние по-добро, отколкото при излизането си от завода + всички възможни екстри за модела от TJM.
Нали ще има и снимки?
Ние смятаме да приложим стандартната при нас процедура а именно:
1. Разглобяване на всичко, проверка, подмяна на всеки елемент с износване и сглобяване.
2. Подцинковане на всичко, боядисване и допълнителна антикорозионна обработка.
3. Пребоядисване на автомобила.
4. Подмяна на всичко гумено по автомобила.
5. Смяна с нови на всичко по ел. системата, осветителни елементи, акумулатор и т.н.
6. Смяна на всичко износващо се по двигателя, капачки, кабели, делко, датчици и т.н.
7. Смяна на всичко по окачването и замяна на всички елементи с такива от полиуретан.
8. Нова броня с лебедка
9. Инсталиране със съответното закрепване на Hi-Lift и още няколко хиляди подобни полезни приспособления...
И т.н. докато стане перфектна като останалите ни автомобили...
Автомобила си е колекционерски и наистина е уникален. Първо, защото т.н. heavy duty комплектация е предназначена за Африка, Близкия изток и Австралия. Официално модела никога не е продаван в Европа. Основната причина е, че тук на никой не му е необходим толкова свръх здрав автомобил (което е от една страна предимство, от друга недостатък – цена, тегло, разход и т.н). Общо взето това е най-здравия модел на Toyota правен някога. Окачването и мостовете са на практика неубиваеми както казват запознатите. Предполагам забелязахте размера на диференциалите. Имайте в предвид че такъв е задния мост на Toyota 80 която определено е много по-тежка, представете си какъв ще му е живота на тази Toyota. Освен това особен отличителен елемент е ресьорното окачване и отзад и отпред - нещо крайно екзотично за нашия регион. Така се правят само автомобили, за които най-важното е да оцелеят при всякакви условия и натоварване. Този двигател от 4л бензин се среща, но не много често. И той е уникално здрав и дълговечен. Блока му е чугунен и няма нито ремък нито дори верига, разпределителния вал се върти от зъбна предавка. Здрав и вечен двигател от една страна, много мощен и със страхотен въртящ момент, за разхода на гориво обаче няма да говорим. А като цяло съвкупността от всички тези неща на едно място е наистина уникална и това беше една от сериозните причини да купим автомобила... А по въпроса колко такива автомобили в Европа има не съм наясно, но този е първия, който виждам, специално потърсих навсякъде, където се сетих, нито една бройка не видях. И за разлика от другите модели, за които има какви ли не обяви и оферти за този няма почти нищо... В малкото информация която намерих това което задължително се споменаваше от всеки е че автомобила няма равен като здравина и дълговечност...
Проекта Tojota се движи с пълна сила. В момента сме на първи етап по тоталната реновация на купето и външния вид:
Скоро ще я видите в нов цвят - червен!
Проекта Toyota се движи, но малко по-бавно, отколкото очаквахме. Наглед малките дефекти и ръжда след внимателното им разглеждане се оказаха доста трудо-време-емки за отстраняване. Понеже държим с Брат ми крайния резултат да бъде по-добър отколкото когато е излязла от поточната линия решихме че ще се направи пълно разглобяване, сглобяване и напасване. Снимките които виждате са до етапа грубо китване оттук нататък следват още три китвания - полиране. Цветът на автомобила ще бъде сменен с червен - тъмно.
Обработват се и най-малките места на ръжда, а от прозорците остават оригиналните само отзад и предни ляво и дясно, всичко друго е за смяна за съжаление, намерихме тук там драскотини, а предния не можа да се свали, без да се счупи. Като цяло купето беше в добро състояние, но долу около веждите имаше даже и няколко кв. см за изкърпване. По купето имаше доста елементи за оправяне, което е пълен контраст с перфектната ходова част. Освен уморените ресьори и амортисьори всичко останало е в перфектно състояние... Но за там след още малко време...
Последен шлайф преди боядисване:
И накрая финалния цвят (две гами над "гранд при"):
Цвета на Тойотата решихме да го сменим. Това разбира се означава тотално разглобяване и пребоядисване на всичко в купето. Единствено се отказахме от вадене на двигателя за пребоядисване на коша въпреки настояването от страна на Gemini4. Вече започва сглобяване и скоро машината ще се отправи за монтаж на окачване, ревизия на трансмисия и инсталация на разни екстри включително и въздушно управляема 100% блокировка TJM на задния мост.
Коментар