Господа, някой знае ли нещо за стария RAV4. Прерових форума, споменава се тоя модел тук-там, но само с общи приказки от сорта на "нежна кола", "лека кола със странен дизайн" и тн. Искам да си купя такава кола, не защото е проходим джип, а защото им паднаха цените, защото ще ми е малко каското, ще ми е по - малък данъка, по - лесно ще се намират части - нови и втора ръка, по - лесно ще се събира в гаража, по - лесно ще обръщам на паркинга и тн. Тук може някой да ме посъветва да си купя Тико или Нисан Микра, но не става защото RAV-a отговаря и на още няколко изисквания - да издържа 2 х 50 км. на ден по дупките на околовръсното, да изпреварва по 2-3 тира на веднъж, да минава през трамвайни линии, спящи полицай и тротоари, без да сменям амортисьори след това, да ходя за риба 1-2 пъти месечно, да ходя на палатка в Родопите 1-2 пъти годишно, да поддържа 120 км/ч по тунелите на Витиня и да е Тойота, защото това била най - здравата кола в момента! Ходех за риба с един Пасат, ама предната му маска беше вечно изкъртена и стоеше в комбито, а той не може да се движи без нея защото загрява. После взех едно Рено Сценик RX4 дизел - голям "параход", Real Time 4x4, 210 mm клиренс, много луксозна и гори 6/100 нафта, но каква полза че съм спестил 200-300 лв. от гориво, като каското и е 1400, а данъка 200 лв. За да я вкарам в гаража викам съседите за да преместят техните коли, правя 10 маневри и като влезе, не мога да си отворя вратата. Роднини и познати си мислят че това е някакъв гъзарски джип и че много съм се "изхвърлял с него". Сега "търкалям" една стара Витарка - дълга база, която е много приятна, но няма нито ABS, нито Airbag, нито климатик, а аз държа на екстрите, особено на тези които са свързани с безопасността. Карал съм малко и Дискавъри - голям камион, не ми хареса. Карал съм и въпросният RAV4 - дълга база, направих едно кръгче на Горубляне но за 500 метра не можеш да добиеш пълна представа за колата. Въпросът ми е имал ли е някой такава кола (старият RAV4 дълга или къса база), доволен ли е, какви са плюсовете и минусите? Намират ли се части, много ли са скъпи, сервизите на Тойота смотаняци ли са?
А също така и:
1. Какво е RAV4 - real time, ful time, part time и изобщо какво 4х4 е?
2. Знам че има някакъв бутон за 4х4 и нещо се случва под 40 км/ч и над 40 ама какво точно?
3. Има ли блокажи, има ли хъбове?
4. Колко е килренса и какво е междуосието на късата и дългата база?
5. Късата база много повече ли друса и се клати от дългата база?
6. Има ли склонност късата база да се завърта за сняг и лед?
7. На mobile.de пише че гори 9,5/100, толкова ли е?
8. Наистина ли са толкова здрави тези Тойоти?
Задавам твърде много въпроси и едва ли някой може да отговори на всички, но всеки отговор ще ми е от полза.
Благодаря предварително, аз от своя страна мога да отговоря на подобни въпроси на тема стари Витари или Сценик RX4.
А също така и:
1. Какво е RAV4 - real time, ful time, part time и изобщо какво 4х4 е?
2. Знам че има някакъв бутон за 4х4 и нещо се случва под 40 км/ч и над 40 ама какво точно?
3. Има ли блокажи, има ли хъбове?
4. Колко е килренса и какво е междуосието на късата и дългата база?
5. Късата база много повече ли друса и се клати от дългата база?
6. Има ли склонност късата база да се завърта за сняг и лед?
7. На mobile.de пише че гори 9,5/100, толкова ли е?
8. Наистина ли са толкова здрави тези Тойоти?
Задавам твърде много въпроси и едва ли някой може да отговори на всички, но всеки отговор ще ми е от полза.
Благодаря предварително, аз от своя страна мога да отговоря на подобни въпроси на тема стари Витари или Сценик RX4.
Коментар