Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Suzuki Grand Vitara - избор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Suzuki Grand Vitara - избор?

    Здравейте,

    Ще подменям колата на съпругата, та съм се спрял на едно Suzuki GV III, бензин 2.4 с газово, ръчна 5 скоростна кутия. Колата е 2009 г.
    моля да кажете, за какво трябва да се внимава при тази конфигурация и двигател. Ще се опитам да мина през специалист преди да я купя, но се страхувам и да не я изтърва. Изглежда много запазена, а собственикът си я кара ежедневно (основно в града до колкото разбрах). Скъпичка ми се вижда (15000 лв), дори за обявените километри (140000 уж де ;-) ), но на жената и легна на сърцето.
    Благодаря предварително за съветите

    Поздрави на всички

  • #2
    Ако се разминеш с тази, имам за продаване къса Гранд Витара 1.6 с първа регистрация юли '07, ревизирана и обслужена, с двигател на 0km, не "друг" употребяван.
    Витарата е италианка "нов внос", на 162К, като юни 2019 е минала италиански ГТП на 155К, което е документирано и се проверява онлайн.
    Фул Тайм е, без бавни, което я прави перфектна за ежедневна употреба.
    С кожен салон е, за разлика от всичко което се предлага у нас, което е перфектно особено ако ползвателят има куче или малко дете.
    С метанова уредба BRC, с бутилка 75л монтирана в края на 2018, като всичко това е вписано подробно в италианският талон.

    Перфектен "черен жип", който не съм обявил щото трябва да му/ѝ монтирам новите гуми, както и да мине през мивка и полиране.

    ... но, колега, кажи все пак къде си локализиран.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #3
      Здравей,

      Провери следните неща:

      Съединител. Слаби са им съединителите. Обикновено не изкарват 100к. Как да провериш: Включването на първа скорост трябва да става лесно и безпроблемно. Ако лоста влиза трудно съединителя е за смяна. Опитай няколко пъти. Тръгни, ускори спри включи... Комплект оригинален съединител ( Феродов, притискателен и лагер) около 900 лв.

      Застани зад колата и загледай геометрията на задните гуми. Не трябва да са така / \

      Огледай двигателя за течове на масло. От капачката на клапаните най-вече.

      Огледай за ръжда отдолу и в задната част на автомобила ( отдолу)
      Огледай задната врата. Провисва с времето. Може да се регулира до определена степен.

      Огледай задните амортисьори за омасляване. Обикновено изкарват около 80к и протичат. Оригиналните не са скъпи.

      Провери дали работи коректно селектора за режимите на задвижване и бавните предавки. ( За преминаване към бавни, автомобила трябва да е спрял, скоростите на неутрална и натиснат съединител)

      Този модел двигатели на Сузуки ( 2.0, 2,4) нямат хидравлични компенсатори на клапаните, което налага периодично ръчно регулиране.( Според производителя на всеки 30к) Липсата на такова води до проблеми с клапаните. Пишеш че автомобилът е оборудван с ГИ. Аз лично бих закарал колата в сервиз за проверка на хлабините на клапаните и тяхното състояние. Вкопаването на клапаните може да доведе до по-скъпи ремонти.

      Други дребни проблеми

      Тампоните на предната стабилизираща щанга изкарват около 10к и започват да скърцат. Дори и след смяна се получава същото. Не са скъпи. Решението е да пръскаш периодично с подходяща за гума смазка.

      Седалката на шофьора започва да скърца след време експлоатация. Не успях да намеря решение.
      Задните седалки започват и те да скърцат.

      Предните дискове лесно се изкривяват. Дори и след смяната им ( с оригинални) отновно се изкривяват.

      Фаровете бързо се матират и пожълтяват. Решението е полиране и поставяне на защитно фолио.

      Опитът ми е с Градн Витара 2009 с двигател 2.0 бензин и ръчни скорости. Колата закупих 2009-та година нова и експлоатирах до 100000 километра.

      Описаните от мен проблеми с изключение на клапаните съм ги имал.

      Успех с покупката.





      Коментар


      • #4
        redex, благодаря за бързия и изчерпателен отговор. Стори ми се наистина, че има теч от капака на клапаните и кормилния лост неща омаслен, но валеше и така или иначе реших да я закарам на специалист за щателен оглед.
        Може ли някой да препоръча добър сервиз за тази работа в София или в района на Пирдоп (колата е в Етрополе), или да се обръщам директно към Миркат? Благодаря.

        Коментар


        • #5
          2.4 блока го водят проблемен, поне в първите години, имал склонност да се пука. Отделно реглажа на клапаните е в пъти по трудно начинание спрямо 2.0. Щом е за жена ти, може да разгледаш наистина късите версии, като на колегата по горе 1.6 бензин. Иначе доста от нещата са описани от Redex. Да допълня аз наредих полиуретан по стаб щангата и вече проблеми с тампони нямам, също така и на задните тампони на предните носачи, та предницата е излекувана. Не е космос цена. Гледай за ръжди по задните калници ! Все пак е японска кола ... не ауди, и след 10+ години може да тръгне, разбира се ако не си педант може да я караш още поне 6-7 години до като не загние геройски и още 3-4 до като не почнат да ти отказват технически преглед . ПП, аз сменях съединител на 2.0, цената за корейско валео + лафер на ФТЕ (частите се оказаха за оригинално вграждане) е 370 лева.

          Коментар


          • #6
            Официалният сервиз на Миркат в Левски ( София) е добър.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X