Здравейте колеги! Идеята ми да пусна темичката е по-скоро да ви развеселя. А и да се впусна в морето на приключенията наречени "офроуд мъки".
Тъй като работя извън България за известен период от време и използвам служебен автомобил Нисан Патрол за няколко месеца придобих известни впечатления върху този род автомобили. Поради прекараната тежка зима с такова возило определено останах приятно изненадан. И в главата ми започнаха да блуждаят едни греховни помисли за личен такъв автомобил. След дълги консултации с приятели вещи в тази област бях категорично разубеден от идеята - Патрол, Терано, 4 рънър, Ленд Круизър, Паджеро и т.н. Изискванията ми бяха ясни и точни - дълга база, клима и по възможност основните екстри. Прищявките също - да е икономичен, с нисък данък, проходим, с добро поведение и на шосе и извън такова, с евтини части и себестойност около 5000 български лева. Директно ми бе обяснено, че единствения вариант за скромния ми бюджет е Витара. Спорихме доста, но накрая склоних. Все пак ще го карам 2-3 пъти в месеца, имам си кола за пътувания, пък и не съм заклет офроудаджия, както се вика. Чак и моргите в околията обиколих и почти във всяка видях по 2-3 Витари. Рекох си - има почва тоя автомобил у нас. Категорично - бензин, поради цената на дизела в татковината. В мобилето се нагледах на гнилочи. Автоматик също ми беше казано да не гледам, щом няма да е ежедневка. Някои пък бяха с космически цени и накрая предложението се появииии.... Бяла, дълга база, 1,6 16V с LSD, клима, 4 ел.стъкла, ел.огледала и....абе всичко, което очаквах. Ноооооо, в града, в който "гарга не каца". Чудих се бая, но накрая реших да ходя поне да я видя. И там, брех.....колата свети - нема ръжди, нема кърпежи, абе от града не излизала. Цена 3700 лева. Викам - тука има нещо гнилооо.... Покарах, всичко работи. Бях попрочел някои работи за тоя мотор, че е келяв на прегряване, ама с толкова приятели майстори, викам абе ще го оправиме. И от Англия докарват такива железа, има материал. И здравия разум надделя и си се влюбих и жената също си я хареса и си я платих и взех. Оправихме документи и стартирах за КН. Леле, кеф, джип, абе не е за разправяне. Кеф, кеф, колко да е кеф - 15-20км. и стрелката на температурата отиде в лютеницата. Спрях, ама късно ми се струва. Пробвах да я спася с парното, ама като и то почна да духа студено се сетих, че съм я увапцал. Е събра 4 литра вода после. Бавно я сипвах, ама за кой... Викам може термостат да е запекъл. Прибра ни до КН. Не спах една нощ от нерви, напих се, бих жената и така... Огледах нещата на другия ден. Сипах вода и запалих. Извадих маркучето за разширителното казанче и още на стартер бликнаха гейзерите. Викам си - честито на печелившите. Лауреат за балък на годината. Ама вече беше пред къщи и викам - ще се прави. Барем да си я и обслужа и да е ток.
Болтовете на главата се отвиха буквално "на ръка". Глава - крива, но за щастие не спукана. Гарнитурата - парцал. Шлайф, нови гумички, пасване на клапани - заспа. И тогава по-вещите от мен разбраха, че просто горката си е била така. Затова и цената е била такава. Радиатор, напълно запушен и скапал - айде чисто нов радиатор. Нещо некъв силикон или съединител на перката - айде нова перка /старата почти не е включвала/. Ремъци, масла, филтри, маншонче некъде, стягане лагери на предни главини и като турихме чертата - 765 български лева. Цъфнах та вързах. Но колата вече, е както трябва. Оказа се, че климатика работи перфектно, както и останалите екстри /като изключа мамицата му, че понякога копчетата не сработват веднага/. LSD-то също работи. Вкарах я в гората - повече от добри впечатления. ААА и задни амортисьори от Волга нови си купих - заспаха. И вече може да се каже, че колицата я вдигнах на крака. Е не беше така предвидено, но всичко вече е в миналото. Поръчах си от колега от форума булбарче. Общо взето, мисля колицата да я направя по мой вкус лека полека. Ще се радвам да помагате със съвети, въпреки, че всеки ден чета тънкостите на тая техника из форума. Да ги бех чел преди да я купя някой ще каже, но било що било. Теглич оригинален за всеки случай също купих. Газов инжекцион предстои тази есен, както и зимни гуми. Някви ляти джанти екстремисти също ми се въртят в главата. Ма като си се познавам, каквато и кола да съм имал, даже и по една за части съм купувал, та можете да си представите какво предстои. Ще поддържам темата. Сега отивам да пия една ракия, затова че си излях мъката и съм доволен от резултата. Снимки в следващия пост /ако се справя разбира се/.
Тъй като работя извън България за известен период от време и използвам служебен автомобил Нисан Патрол за няколко месеца придобих известни впечатления върху този род автомобили. Поради прекараната тежка зима с такова возило определено останах приятно изненадан. И в главата ми започнаха да блуждаят едни греховни помисли за личен такъв автомобил. След дълги консултации с приятели вещи в тази област бях категорично разубеден от идеята - Патрол, Терано, 4 рънър, Ленд Круизър, Паджеро и т.н. Изискванията ми бяха ясни и точни - дълга база, клима и по възможност основните екстри. Прищявките също - да е икономичен, с нисък данък, проходим, с добро поведение и на шосе и извън такова, с евтини части и себестойност около 5000 български лева. Директно ми бе обяснено, че единствения вариант за скромния ми бюджет е Витара. Спорихме доста, но накрая склоних. Все пак ще го карам 2-3 пъти в месеца, имам си кола за пътувания, пък и не съм заклет офроудаджия, както се вика. Чак и моргите в околията обиколих и почти във всяка видях по 2-3 Витари. Рекох си - има почва тоя автомобил у нас. Категорично - бензин, поради цената на дизела в татковината. В мобилето се нагледах на гнилочи. Автоматик също ми беше казано да не гледам, щом няма да е ежедневка. Някои пък бяха с космически цени и накрая предложението се появииии.... Бяла, дълга база, 1,6 16V с LSD, клима, 4 ел.стъкла, ел.огледала и....абе всичко, което очаквах. Ноооооо, в града, в който "гарга не каца". Чудих се бая, но накрая реших да ходя поне да я видя. И там, брех.....колата свети - нема ръжди, нема кърпежи, абе от града не излизала. Цена 3700 лева. Викам - тука има нещо гнилооо.... Покарах, всичко работи. Бях попрочел някои работи за тоя мотор, че е келяв на прегряване, ама с толкова приятели майстори, викам абе ще го оправиме. И от Англия докарват такива железа, има материал. И здравия разум надделя и си се влюбих и жената също си я хареса и си я платих и взех. Оправихме документи и стартирах за КН. Леле, кеф, джип, абе не е за разправяне. Кеф, кеф, колко да е кеф - 15-20км. и стрелката на температурата отиде в лютеницата. Спрях, ама късно ми се струва. Пробвах да я спася с парното, ама като и то почна да духа студено се сетих, че съм я увапцал. Е събра 4 литра вода после. Бавно я сипвах, ама за кой... Викам може термостат да е запекъл. Прибра ни до КН. Не спах една нощ от нерви, напих се, бих жената и така... Огледах нещата на другия ден. Сипах вода и запалих. Извадих маркучето за разширителното казанче и още на стартер бликнаха гейзерите. Викам си - честито на печелившите. Лауреат за балък на годината. Ама вече беше пред къщи и викам - ще се прави. Барем да си я и обслужа и да е ток.
Болтовете на главата се отвиха буквално "на ръка". Глава - крива, но за щастие не спукана. Гарнитурата - парцал. Шлайф, нови гумички, пасване на клапани - заспа. И тогава по-вещите от мен разбраха, че просто горката си е била така. Затова и цената е била такава. Радиатор, напълно запушен и скапал - айде чисто нов радиатор. Нещо некъв силикон или съединител на перката - айде нова перка /старата почти не е включвала/. Ремъци, масла, филтри, маншонче некъде, стягане лагери на предни главини и като турихме чертата - 765 български лева. Цъфнах та вързах. Но колата вече, е както трябва. Оказа се, че климатика работи перфектно, както и останалите екстри /като изключа мамицата му, че понякога копчетата не сработват веднага/. LSD-то също работи. Вкарах я в гората - повече от добри впечатления. ААА и задни амортисьори от Волга нови си купих - заспаха. И вече може да се каже, че колицата я вдигнах на крака. Е не беше така предвидено, но всичко вече е в миналото. Поръчах си от колега от форума булбарче. Общо взето, мисля колицата да я направя по мой вкус лека полека. Ще се радвам да помагате със съвети, въпреки, че всеки ден чета тънкостите на тая техника из форума. Да ги бех чел преди да я купя някой ще каже, но било що било. Теглич оригинален за всеки случай също купих. Газов инжекцион предстои тази есен, както и зимни гуми. Някви ляти джанти екстремисти също ми се въртят в главата. Ма като си се познавам, каквато и кола да съм имал, даже и по една за части съм купувал, та можете да си представите какво предстои. Ще поддържам темата. Сега отивам да пия една ракия, затова че си излях мъката и съм доволен от резултата. Снимки в следващия пост /ако се справя разбира се/.

Коментар