Ако искате подводница - Витарата в оригинален вид НЕ е подходяща за целта. Всъщност, повечето джипки не са. Проблема не е толкова дали ще удавите мотора - всеки, който не го мързи, може да си спретне някакъв шнорхел.
Проблема е в тоците. Например ECU-то. Собствениците на моно и пълни инжекции рядко се сещат, че тоя възел изобщо съществува. машинката не е от капризните, бачка си година след година и не създава грижи.
Обаче ако се напълни с вода (което не е лесно, но невъзможни неща няма) става страшно. Ако някой се сети веднага след удавянето да измъкне клемите на акумулатора и след като го изтеглят на сухо да извади въпросния ECU (иначе казано - компа на инжекцията), да го подсуши внимателно и чак тогава да пробва да пали - ок, става. Лошото е, когато жипката вземе, че излезе на собствен ход. И съответно никой не се сеща, че там някъде, високо над съединителя, електрохимията върши своето черно дело с мокрия компютър.
Ето как изглежда един комп на G16B (от Витара - плувец) след ден и половина престой във влажна кутия. Колата дори е минала някой и друг километър на собствен ход.


Странните бели образувания са това, което е останало от спойките, кафявото по краката на чиповете си е обикновена ръжда. На първо гледане компютърчето изглежда мъртво. Ще си поиграя малко с него, но едва ли ще ми се занимава чак пък толкова.
Изводът? Шнорхела е хубаво нещо. Вентилацията на мостовете и кутиите - също. Но ако ще газите често дълбока вода, по-добре разкарайте инсталацията и си направете нова - максимално опрестена и максимално защитена.
Проблема е в тоците. Например ECU-то. Собствениците на моно и пълни инжекции рядко се сещат, че тоя възел изобщо съществува. машинката не е от капризните, бачка си година след година и не създава грижи.
Обаче ако се напълни с вода (което не е лесно, но невъзможни неща няма) става страшно. Ако някой се сети веднага след удавянето да измъкне клемите на акумулатора и след като го изтеглят на сухо да извади въпросния ECU (иначе казано - компа на инжекцията), да го подсуши внимателно и чак тогава да пробва да пали - ок, става. Лошото е, когато жипката вземе, че излезе на собствен ход. И съответно никой не се сеща, че там някъде, високо над съединителя, електрохимията върши своето черно дело с мокрия компютър.
Ето как изглежда един комп на G16B (от Витара - плувец) след ден и половина престой във влажна кутия. Колата дори е минала някой и друг километър на собствен ход.


Странните бели образувания са това, което е останало от спойките, кафявото по краката на чиповете си е обикновена ръжда. На първо гледане компютърчето изглежда мъртво. Ще си поиграя малко с него, но едва ли ще ми се занимава чак пък толкова.
Изводът? Шнорхела е хубаво нещо. Вентилацията на мостовете и кутиите - също. Но ако ще газите често дълбока вода, по-добре разкарайте инсталацията и си направете нова - максимално опрестена и максимално защитена.
Коментар