Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз да запитам за JIMNY

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • И аз да запитам за JIMNY

    Внимателно изчетох всичко написано във Форума за Jimny, по причина, че ме обземат някакви идеи за закупуване на подобна машина. Въпреки това не можах да намеря отговор на някои въпроси и се примолвам за вашата компетентна помощ:
    1. На този адрес : http://www.globalsuzuki.com/automobi...pec/index.html се вижда че Jimny се предлага (има такива second hand в Германия, но не и нови в България от Миркат) и с дизелов двигател 1.5L DDiS (type K9K) в който привлекателното е въртящият момент от 200 Nm@1750 oб/мин. Обаче - произвежда се от Рено. Не знам добър ли е , лош ли е , поне за мене най-правилното е като си взима човек Сузуки всичко да е Сузуки, или ако е фен на Рено- да си плати за нещо в което всичко е на Рено. Та - каква му е репутацията на този Рено-продукт, например за 1.9 на новата Гранд Витара първото което запомних е, че се скапва филтъра за твърди частици който струвал 4-цифрени суми, има ли и при 1.5 такива страховити моменти или е двигателят мечта по надеждност/икономичност ?
    2. Според Википедия Jimny се сглобява в Япония, Испания, Индия и Колумбия.
    Според вас това което предлагаt Миркат откъде идва и съответно ако се избере дизелов вариант от вън , той пък къде най-вероятно ще да е бил "сътворен".
    (аз и в двата случая залагам на Испания.)
    3. Зимата - поледици, утъпкан, неутъпкан сняг, всякакви подобни комбинации но ВИНАГИ върху АСФАЛТ(без off-road) и Джимнито с хубави нови истински зимни паркетни гуми - впечатления?
    4. Горе-описаните условия, карал съм на part-time, стъпвам на СУХ асфалт, скоростта е да кажем 30-40 км/ч , минавам примерно километър и не се усещам да превключа само на задно - следва ли да чакам да се изкърти/надроби нещо по трансмисията. Ясно е ,че подобни недоглеждания са тотално нежелателни , но да приемем - водач който няма много опит в зимното каране, притеснява се и в притеснението си - забравил . (моля да не ми се загатва, че за такъв водач най-добре е full-time МПС). Във Форума доста е написано за комбинацията "part time - сух асфалт" , конкретно за Jimny обаче не видях.
    Благодаря предварително и всичко добро желая.

  • #2
    От: И аз да запитам за JIMNY

    Здрасти,
    набързо да изкажа мнение, тъй като и аз се интересувам от джимни и покарах малко, за да преценя. Все още обаче изчаквам...
    1. Според мен дизеловият двигател на Рено е добър, смятам че се слага и на Клио. Трябва да се има предвид обаче качеството на горивата в България. Моите впечатления от новите дизели са противоречиви - една замяна на филтър или подмяна на дюзи те отдалечават силно от желаната икономия, отделно моторите са доста капризни и с намален ресурс за сметка на по-голямата литрова мощност. Като теглиш чертата накрая - икономията е доста спорна, производителите добре знаят това и рекламирането на разход 4 или 5/100 само по себе си не означава нищо, виж лв/км за период от 100к км би било нещото, което ме и нтересува повече. Единствено по-големият въртящ момент в полза на дизела е плюс. Но трябва да се пробва този вариант, лично аз нямам впечатления. Старият 1.3 бензин е немощен, особено при потегляне е леко дразнещо да подаваш повече газ, затова новият VVT е за предпочитане, казват, че има повече сила, макар че няма да е кой знае каква разликата. Като цяло обаче това е препоръчителният мотор - разход 5.5-6 /100, верига, практически минимално обслужване, сузуки мотор. Но все пак и на мен дизелът ми е интересен, макар да ми е ясно, че икономия няма. Пак казвам - трябва да се пробва.
    2. Джимни с твърд покрив се произвежда в Япония (рамата е JS....), кабриото и дизела - в Испания. Продаваните от Миркат се внасят от Япония - естествено за предпочитане.
    3. Зимата не е за всеки - особено за жена. Само задно предаване изисква определени навици, дори и на асфалт с пясък може да стане проблем. Така че си е играчка за мъже определено.
    4. Проблем характерен за всички part-time. При променяща се пътна обстановка, движение само на заден мост крие своите рискове. За описаната ситуация - няма проблем, може да си карате на 4x4, но все пак не трябва това да продължава месеци. Няма да се счупи толкова бързо, спокойно. Проблемът е, че не може да се чувстваш стабилно с него, идвайки от кола с предно предаване тук трябва постоянно да си нащрек с пътната обстановка.
    Трябва да се има предвид и ограниченото приложение на такъв тип автомобил - практически липса на багажник, тесен салон, за 4ма е трудно, рама - оттам по-голямо друсане, по-голяма нестабилност и т.н. За втора кола с ясното намерение да се ползва по предназначение - определено добър избор. Но за кола, с която просто да минаваш >500км на ден без много да се замисляш - бързо ще те умори. Така че при осъзнат избор - японска машина, която няма да те разочарова.

    Коментар


    • #3
      От: И аз да запитам за JIMNY

      Може аз да съм непретенциозен,но... Джимнито не ме уморява при 500+ километрови преходи,не смятам че друса,не ми е тясно и четирима се возиме спокойно(разбира се не сме едри хора).
      Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

      Коментар


      • #4
        От: И аз да запитам за JIMNY

        Благодаря на Philip & neptun61 за отзивчивостта, отделно на philip61 с месец и половина закъснение - честито и безаварийно. Явно за дизелака трябва да се потърси какво се пише из чуждоземските форуми, може би в Испания (щом там се правят) ще да е по-често срещан вариант, само дето трябва да издиря някой разбиращ "спаньолски". Иначе мисля , че съм запознат с "+" & "-" на Джимнито - тоест в теоретичен план - и си преценям, че отговаря на това което ми е необходимо. А нарочно не обяснявам какво е то да не вземе темата да се измести на принципа - "не ти трябва това, аз на твое място бих си взел еди какво си, що не помислиш за не знам си кое и т.н."

        Коментар


        • #5
          От: И аз да запитам за JIMNY

          Тук, във форума, най-компетентен на тема Джимни е zenit.
          Аз само мога да дам частичен отговор на въпроси № 2, № 3 и № 4.
          Моето Джимни е с твърд покрив и е произведено в Япония. Купих го (ново) миналия юли от оторизиран дилър на "Сузуки".
          Тази зима го карах с гумите с които го купих (летни). На недълбок неутъпкан сняг и на утъпкан сняг на 4х4 не ми възникна никакъв проблем. Е, на рязък завой леко му занасяше задницата, но нищо драматично. През тази есен ще му купя зимни гуми, естествено
          Няма никакъв проблем и при превключването от и на 4х4.
          Suzuki Jimny, 1.3, 2009

          Коментар


          • #6
            От: И аз да запитам за JIMNY

            Първоначално публикуван от Boriskata Преглед на мнение
            Внимателно изчетох всичко написано във Форума за Jimny, по причина, че ме обземат някакви идеи за закупуване на подобна машина. Въпреки това не можах да намеря отговор на някои въпроси...
            За дизеловото Джимни слушай Zenit. За другите въпроси - пак той е най-компетентният тук.

            Не се докачай, но останах със странно впечатление, след като прочетох внимателно мнението ти. Явно си се интересувал доста. Но или не се интересуваш особено сериозно, или си свръхвзискателен, в който случай никога няма да си купиш кола, каквато и да било.

            Е, моето мнение също не бива да се взема на вяра. Вече над три години съм влюбен в Джимнито си и приказки, че уморява при каране, или как се държи на асфалт просто не могат да стигнат до ушите ми.

            Поздрави и успех в избора на машина!
            Искам България чиста!

            Коментар


            • #7
              От: И аз да запитам за JIMNY

              Първоначално публикуван от neptun61 Преглед на мнение
              Може аз да съм непретенциозен,но... Джимнито не ме уморява при 500+ километрови преходи,не смятам че друса,не ми е тясно и четирима се возиме спокойно(разбира се не сме едри хора).
              Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
              Вече над три години съм влюбен в Джимнито си и приказки, че уморява при каране, или как се държи на асфалт просто не могат да стигнат до ушите ми.
              Колегата Spas55 има Джимни точно като моето,но му направи тунинг. Радва му се вече 3 години,както сам е написал.
              Аз моето го имам от месец и половина. Тунинг не съм правил(само гуми и то за всякакви терени). За това време му навъртях 4200 километра от които над 500 км офроуд. Както и аз съм писал по-горе няма умора,не друса,не смятам че е тясно... Изобщо мога да кажа само добри неща.
              Разбира се недостатъци си има-иска повече гас при потегляне,но с това се свиква. А предимствата са много: къса база(изключително маневрена и проходима машина),икономична,здрава...
              Прикачени файлове
              Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

              Коментар


              • #8
                От: И аз да запитам за JIMNY

                За Джимнито колеги, лоша дума да няма имам си го от годинка и си ми е ТРЕПАЧ .Там кьдето го тормозя едва ли ще устиска друг.

                Коментар


                • #9
                  От: И аз да запитам за JIMNY

                  Здравейте рядко посещавам форума сега виждам темата.
                  Първите дизелови джимнита излизат през 2004 и се монтират само на моделите с мек и твърд покрив мотора е 65кс правят се в Испания.През 2005 вече се монтира същия мотор 65кс и на джимни с метален покрив но произведени в Япония
                  както е моето джимни.През 2006/2007 излиза варианта с новия мотор който е по мощен едно от най важните промени е добавянето на интерколер.Тук в Испания
                  дизеловите модели от 2006 само се продават с метален покрив но виждам че в Франция,Германия ги има и хард топ.Дизеловите модели вече няма да се произвеждат така че който иска ново да побърза.В България не се продава дизелово джимни и това може да е проблем ако се вкара от вънка с частите за подръжката най вече.Преди време исках да си подменя ангранажния ремак и не успияха да ми набавият частите но ден днешен има марки които произвеждат тези неща и не е нужно да се ходи в Сузуки.Относно надежноста бих казал че джипката е добра е има доста дребни проблеми но това е неизбежно.
                  /ремъчна шайба на генератора,ролки и оптегач са едни от тези дребни проблеми/
                  Относно тунинговането на този модел вече има решение почти на всичко гордея се с това защото съм първият който сложи каси дифове и къси зъбчадки на раздатката.
                  поздрави

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X