Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Не върви в ниските обороти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Не върви в ниските обороти

    Здравейте имам сузуки гранд витара 2003 2.0хди 16в
    Имам проблем с вървенето колата в ниските обороти до около 2200 оборота е адски мудна и най вече се усеща на първа и втора скорост .На моменти като е по нагорнище едвам тръгва на какво може да се дължи

  • #2
    Лампи светят ли?
    Започнете там с лесното -проследване вакуумните маркучлета от вакуумпопмата до елклапана,който отговаря за реглурането на уейстгейта ...и надолу,към турбината (измъкнати...сцепени).

    С бялата маркировка е "излаз"(демек към актуатора на уейста на турбото,"out"). Без маркировката (обикн.централният отвор, "vac") "ходи" към вакуумпомпата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:51IAEL4j++L._AC_SL1001_.jpg
Прегледи:316
Размер:50.5 КБ
ID:6962692 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1576364649_branchementslectrovanedeturbo.jpg.97d4a987082d343b0156fcf7a1d76731.jpg
Прегледи:315
Размер:29.4 КБ
ID:6962693

    Също тъй следва да се види как се "държи" актуаторът на уейста.

    ЕГР-клапанът е често идентичен,може се размени "за проба"...макар да има разни други хитроумни начини. Но първо с маркучлетата...
    Подобни на горните(или същите са).
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #3
      Клапана работи нормално прегледах и вакуум маркучите всичко е наред актуатора се движи и като цяло турбото се усеща в високите обороти , егр клапана го почистих . Забелязах леко омасляване по кулера в горния десен ъгъл възможно ли е ако има пропуск по кулера да има толкова осезаема разлика в вървенето. Другото е че като се заслушам на свободна като подам газ до към 2000оборота се чува странен звук като “фиукане”

      Коментар


      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        Той как се движи,лостът на актуатора? Като се мърда с ръка,или под давлението на вакуума? Щото има там разни хави,при какви условия да се мери хода...при такива режими-преместване с едиколко си милиметра и прочее.

        А малко предистория? Откога я имате(така ли я взехте?)...иведнъж ли й се прииска да не върви...лампи светят ли...интервенции по талигата прежни какви има...като измъкнете маркуча при извода към турбината горе,при електроклапана, с колко се "омаломощава" моторът?Напраете си експеримента с изваден маркуч и със скачен,при едни и същи условия и в различни режими и отбележете разликите (има ли ,няма ли ,сероизна ли е).
        Такива работа...напишете,какво се сещате.

        Клапанът,при изваден куплунг,при двайсетина градуса ще да има (май) около 15 ома съпротивление на крачетата...измерете дали не дава някакви ненормални стойности.Зер ако не работи в правилен режим,ще окастря пълненето.

    • #4
      Ами колата го има проблема от както съм я взел аз я имам от около 6 месеца няма никакви интервенции а за клапана съм пробвал с работещ на 100% и затова него го изключвам като вариант мерил съм налягането на турбото , на първа скорост до 2200 не показва никакво налягане а максималното налягане което прави е 0,9 при по високите предавки от по рано вдига налягането примерно на 4,5 от към 1700 1800 оборота започва да качва налягане

      Коментар


      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        А с изключен MAF как се държи?

    • #5
      Утре ще пробвам и ще пиша . А възможно ли е о пропуска в интеркулера да оказва голямо влияние

      Коментар


      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        Вижте по интеркулера следва да има и сензор за налягането,възможно е и той да мизерства(или да има няколко причини наведнъж).
        С три крачета (+прибл.5V/маса/а третото краче варира в зависимост от усетеното налягане) .
        https://cdn.autodoc.de/thumb?id=2494...n&rev=94077829
        Ако той е прецакан (не дава "очакваните" стойности), компът (поне при автомобили на PSA) ще "реже" горивоподаването,за да предпази двигателя(същата команда компът ще даде и при някои други неизправности-ще мине в "куц" режим).Не знам как е при сузикито,дали ще записва грешки и свети лапма,може да има свои си особености. Нещо свети ли по таблото,"четена" ли е с машинка,на доктор водена ли е ?

    • #6
      Нищо не свети по таблото а на диагностика не съм ходил но ще отида тази седмица като имам свободно време а за този сензор за налягането предполагам че става въпрос за MAP сензора него съм го сменил с нов

      Коментар


      • #7
        Днес пробвах с изкчючен MAF и колата върви по добре без него на какво се дължи това

        Коментар


        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Аз бих отишъл да я "четат" все пак,преди да се изръся за нов MAF.
          Ако всичко друго й е наред,да, MAF e за смяна (с оригинален...вижте там VDO/Siemens..Bosch или кой там е OEM.Изобщо не бих се занимавал с някакви други).

          Също тъй да се провери за пропуски на въздух и за правилна работа на егр-а(ако не е "изолиран").
          Но идете първо да я прегледат.
          И,такова...лампата за "проблем" изобщо има ли я на таблото...появява ли се избщо при завъртане на ключа? Да не я "абстрахирал" някой шегобиец...

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X