Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сузуки Самурай 1.3 гори масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сузуки Самурай 1.3 гори масло

    Здравейте колеги,
    Търси подобна тема, но не намерих, ако все пак има такава моля да ме извините, че отварям нова!

    Имам Самурай 1.3 карбуратор, 64 коня.
    Преди време започна да гори доста масло, най-вече при спускане на бавни.
    Смених веднъж главата с такава от 1.6, шлайфана, с нови гумички, паснати клапани, но не спря горенето.
    Междувременно реших да заменя мотора с G16A, но двигателя, който купих се оказа с превъртял биелен лагер и спукан блок. Отказах се от него и направих основен ремонт на моя. Смених всички лагери, сегменти, гумички и тъй като главата на счупения мотор беше с по-добри водачи шлайфахме нея и я монтирах, ризите са в много добро състояние без никакви следи и т.н. Тоест мотара е напълно сервизиран и въпреки това продължава да гори масло, и то така гори, че на 2-3 спускания на бавни свалям свещите да ги чистя, че цилиндрите спират да работят.
    Проверих клапана на отдушника за картерните газове, сачмата вътре се движи свободно, самия отдушник на капака на клапаните си духа, когато мотора работи, нямам представа дали духа достатъчно...
    Не знам вече къде да търся проблема!
    Моля, ако някой се е борил с подобен проблем да сподели!
    ​​​

  • #2
    Първоначално публикуван от gattaka Преглед на мнение
    Здравейте колеги,
    гори доста масло, най-вече при спускане на бавни.
    ​​​
    Значи при нормално каране двигателя работи добре и не гори масло и няма нагар по свещите и съответно не пада нивото на маслото в картера.
    Това ли обясняваш колега?

    А при спускане на колата по стръмен и дълъг наклон с включени понижаващи предавки продължително време започва да цапа свещите и да губи масло.
    Така ли?

    При ремонта на двигателя шлайфа ли цилиндрите?
    Ако не си поне наложи ли сигментите да провериш колко затварят новите сигменти в цилиндрите.

    При спускане на бавни ако наклона е стръмен и двигателя развива високи обороти с смукателния колектор се получава голям вакум
    които увеличава разхода на масло от няколко места, през гумичките на клапаните, през сигментите или през системата за отвеждане на картера ите газове.

    ​​​​Огледаи тези места.
    Пробвай да пуснеш картераната вентилация направо в атмосферата без да влиза във карбуратора да видиш дали пак ще цапа свещите.
    Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
    Място и хора към които да принадлежи ...

    Коментар


    • #3
      Наложих новите сегменти и луфта, който остава при затварянето според мен е нормален. Пробвах с пускането на газовете в атмосферата и положението е същото.
      След ремонта има разлика в горенето, гори по-малко но като пусна на двигателна спирачка дори и на бързи и после подам газ изпушва бял дим, което значи че тъпче яко масло. Не мога да си обясня от къде.
      До пробвах да карам малко с махната капачка за маслото и пак същото!
      Не млга да си го обясня!

      Коментар


      • #4
        Значи не остава нищо друго освен да си сложил някакви кофти гумички на клапаните които са се втвърдили много бързо и не уплътняват ефективно.
        Същите симптоми имахме на такова Сузуки по същия начин, при спускане на скорост и последващо подаване на газ от ауспуха излизаше белезникав дим.
        След рециклиране на главата и смяна на гумички всичко се нормализира.

        За мен това е неуплътняващи гумички на клапани.
        Аз бих ги сменил с нови от доказана марка.

        Или да имаш спукани водачи на клапани за да зацапва чак свещите.

        При всички случаи трябва да го отвориш и да огледаш внимателно гумичките и клапаните.
        Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
        Място и хора към които да принадлежи ...

        Коментар


        • #5
          Има си допустими допуски.Ключа на сегмента се мери.В сервизното ръководство има стойности.Цилиндрите е трябвало да ги измерите с вътромер за износване и елипса.Можеш да изведеш картерната вентилация навън.

          Коментар


          • #6
            От както направих ремонта съм минал 300км. Гумичките са чисто нови. Преди това беше с друга глава и тя беше шлайфана с нови гумички и пак гореше. На предишната глава имаше луфт във водачите на клапаните, мислих си, че е от това и понеже сегашната глава ми изпадна, с по-добри водачи е сложих нея. Да не би проблема да е от това, че главата е от 1.6, а мотора е 1.3?
            Другото, което се сещам, вътре над клапаните има едни медни тръбичко, които бяха яко запушени и не успях много да ги изчистя. Те за какво са и да не ви да е заради тях?

            Коментар


            • #7
              Приемам ,че хората които се захващат с подобни ремонти имат знания,опит и инструменти .
              Наличието на елипса в ризата (цилиндъра) предполага бързо разместване на сегментите., а ако липсва и хонинга ,наместването на ключовете в една линия става за норматив ( временно отлагане на шлайфа и хонинга е промяна в стандартното подреждане( през 120 градуса ).
              Тествайте пропуските в горна и малко преди долна мъртва точка (преди застъпването на фазите) и ще имате ориентир. Демонтажа на смукателния колектор ще ВИ ориентира има ли проблем с гумичките. (има случаи на излизане от водача).

              Коментар


              • #8
                Бих се съгласил с елипсата ако горенето на масло беше станало постепенно. Обаче при мен се случи отведнъж. И най-интересното е, че това е втора глава от G26A, която слагам и резултата е почти същия! Даже съм готов ако намера оригинален размер ризи да разглобя
                мотора и да ги сменя.

                Коментар


                • petkov_bb
                  petkov_bb коментира
                  Редактиране на коментар
                  През клавиатурата може да се дават идеи (някой даже не се разбират),а проверката на мотора от грамотен диагностик няма да ВИ коства много,а ще знаете първопричината.

              • #9
                Така е, лошото е, че вече кадърните майсти ги няма...

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X