Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля за съвет относно мотор 3.2i за Grand Vitara

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моля за съвет относно мотор 3.2i за Grand Vitara

    Здравейте!

    Предстои ми покупка на Гранд Витара и не мога да реша какъв мотор да взема...
    Много майстори и разбирачи, ми казват да взема бензинова, тъй като ще имам по-малко проблеми и по-евтино обслужване. Евентуално на газ и по-нисък разход на гориво (който не ме притеснява всъщност!).

    Предлагат ми една чудесна от 2009-та година, на 120 хил км с мотор 3.2i - няма я по-обявите. Обаче моя доверен майстор, който всъщност доста разбира и се занимава с офроуд тунинг, ми каза че големите бензинови мотори на витарите късат вериги, а това означава тотал щета...

    Вярно ли е и има ли и други проблеми, за които да се оглеждам?

    Моля за мнение! Не мога да реша какво да правя, а ако се набия на тази - парите свършват и толко, при проблем "че го *хам"...


  • #2
    Като новичък ГВитараджия - 2,4 2008, да споделя малко инфо - 2,4 и 3,2 моторите не са любители на АГУ, не че не може, но ремонта на главата/ите убива разликата в цената на горивото. Ако е истинска машината - както казваш на 120к км, то аз не бих се притеснявал за веригата/ите - при първи признаци на умора (шумове) - сменям и толкова. Не е много по различно от смяната на ремъци и ролки - говоря от гледна точка на ползвателя, при майсторягата е друга бира. Хубава 3,2 ГВ си е находка! Страдат от малките спирачни дискове, някой друг тампон по предницата, дрънкат задните седалки, първо протича семеринга на раздатката от към скоростите. Това не е бързо МПС, не е създадена за това.
    O888 749-O86
    C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
    NC 750

    Коментар


    • #3
      Благодаря!

      Хубава, хубава.. не мога да я преценя - не зная какво да и гледам. А километрите, божа работа, може да е въртяна може и да не е.

      Има и друга 2.0 мотор, една година по-стара, доста по-евтина и се чудя.

      2.0 мотора попрочетох, че бил по-здрав. Така ли е?

      Коментар


      • #4
        2,0 и 3,2 са несравними. Кокошка и кон. На моята, например - изминатия километраж (в мили) излиза дори и на навигацията (жокер!). Гледай състоянието! Но пък щом се колебаеш между 2,0 и 3,2 - не си за 3,2.
        O888 749-O86
        C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
        NC 750

        Коментар


        • #5
          3.2 мотора е "HFV6" на Австралийците от Холден (собственост на Джи ЕМ).

          Същия се слага на Кантарите и Копривите.

          Чувал съм че не е много сполучлив и с малък ресурс.

          По старите Витари са със 2.7 литра "H27A" мотор на Сузуки и го дават по безпроблемен.
          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • #6
            Не се притеснявам твърде от 3.2 мотора - притесняват ме само разходите за бензин, масла и такива обиконвени - притеснява ме в последствие, това което ме наплашия моя приятел, че късали вериги и правели леща мотора.

            Карах снощи една 2.0... ми тя МНОГО спъната, верно че беше 4 скорости автоматик ама.. Направо мега зле

            Коментар


            • #7
              Човече пуснал си теми по форуми и фейсбуци, Ма колко се чупи, ма колко харчи, ма дали няма да се прецакам.... Като те гледам колко го мислиш до сега автомобил изобщо имал ли си ? Че на всичкото отгоре "Карах снощи една 2.0... ми тя МНОГО спъната" . Ми те джиповете по принцип не са състезателни коли .. Като ти чета писаниците май изобщо не си сигурен че тая кола ти трябва ?

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от ophelis Преглед на мнение
                Не се притеснявам твърде от 3.2 мотора - притесняват ме само разходите за бензин, масла и такива обиконвени - притеснява ме в последствие, това което ме наплашия моя приятел, че късали вериги и правели леща мотора.

                Карах снощи една 2.0... ми тя МНОГО спъната, верно че беше 4 скорости автоматик ама.. Направо мега зле
                Кое те притеснява за бензина , маслата ?!
                Голям мотор харчи повече , повече масла и т. н., това са нормални неща...
                Щом от сега имаш притеснения не е за теб такъв автомобил.

                П. П. А всъщност за какво точно ще се ползва Жипката ?
                Който търси , намира !
                Човекът е човек, когато е на път !

                Коментар


                • #9
                  В наше село тракториста люби звеноводка млада -
                  тя живее в друго село, а момчето страда.

                  Пристани ми хубавице, имам новичка машина,
                  ударник съм в наше село вече три години!

                  Как да дойда трактористе? Председателя не дава.
                  "Ти си "- казва - "най-работна, дума и да не става! "

                  Още на: https://textove.com/pevets-v-nashe-s...ktorista-tekst
                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
                    Човече пуснал си теми по форуми и фейсбуци, Ма колко се чупи, ма колко харчи, ма дали няма да се прецакам.... Като те гледам колко го мислиш до сега автомобил изобщо имал ли си ? Че на всичкото отгоре "Карах снощи една 2.0... ми тя МНОГО спъната" . Ми те джиповете по принцип не са състезателни коли .. Като ти чета писаниците май изобщо не си сигурен че тая кола ти трябва ?
                    Много си прав - не съм сигурен, но преди няколко месеца проучвах много какво мога да купя до 10к и да ми върши работа, така да се каже - да не ме остави на пътя. Стигнах тогава до извода - или Субару Форестър или Гранд Витара. В последствие, сега назря момента, продадох си Тойотата (Версо) и трябва да взема джипа.


                    Първоначално публикуван от cnc82 Преглед на мнение

                    Кое те притеснява за бензина , маслата ?!
                    Голям мотор харчи повече , повече масла и т. н., това са нормални неща...
                    Щом от сега имаш притеснения не е за теб такъв автомобил.

                    П. П. А всъщност за какво точно ще се ползва Жипката ?
                    Благодаря за обобщението!

                    Благодаря и на двамата за въпросите и обратаната връзка, събрах МНОГО инфо до момента, но мненията са като ... на едни са такива, на други такива. Единственото, което съм сигурен е, че няма да взема дизелова за повече от 7к лева.

                    На основния въпрос, който е в ПП - ситуацията е следната:
                    Купихме къща в Косанин Дол - това е между Панчерево и София - по нагорнището. Вилна зона. Смятаме да живеем на вилата целогодишно, продаваме си апартамента.
                    Та, тази вилна зона, до миналата година криво ляво се е чистела от снега зимата, но човека който е чистел, вече няма да чисти и той.
                    Улиците са тесни, наклоните са много високи - всички комшии са с 4х4, като целогодишно живеят най много 1 на 4 и много много не мърдат, възрастни хора са.

                    Затова ми трябва възможно най-проходимата джипка и се спрях на Гранд Витара. Лошото е, че до 10 хиляди няма запазени екземпляри. Започвам да мисля за евтина - до 7 хиляди и да я вкарвам в Бокса за основен ремонт, но за 7 няма бензинови...

                    Та, с пари всеки може - без пари е по-трудно.

                    Отделно обаче, започнах да гледам по-скъпи коли с идеята за заем.

                    Днес например гледах (след една Витара) един Туарег - 2009-та година, 290 коня, супер-кола! На въздушно окачване, което ми демонстрираха, носи на големи гуми и има бързи бавни...

                    Какво ви е мнението за тези джипове?

                    Коментар


                    • IvanIvanovi
                      IvanIvanovi коментира
                      Редактиране на коментар
                      напразно си се отказал от Форестъра

                    • m4r1qn
                      m4r1qn коментира
                      Редактиране на коментар
                      Заем за кола си е самоубийство. Туарег ще те разори. Гледай 2,0 на Форестър и ще ти залепне. Импреза комби също става, стига да не очакваш от този мотор да лети, е супер. Поддръжката е с някои особености, но пък не е космическа технология. Може да се газира, на 50 хил км се правят клапани, но и това не е толкова страшно.

                  • #11
                    Подръжката на Туарег е космос сравнено с Гранд Витара. За просллвутите вериги. Аз лично съм си сменял вериги на моята 2.0 бензин. 360 лева е комплекта, най-скъпият на СКФ. Отделно подмених гарнитури на капака и О пръстените на свещите още 100 лева (оригинални). Иначе субару ако намериш читаво пак е ОК. Само майсторите трябва да подбираш след това, не всеки сервиз се оправя с боксери. Може да погледнеш и по-сарият модел Гранд Витара, стига да намериш неизгнила. Иначе и сузуки и субару са здрави и дуракоустоичиви със сравнително евтини части, основна разлика е дизайна на мотора. Форесъра е готин и мен ме кефи, ама понеже си правя колата сам и не исках боксер.

                    Коментар


                    • #12
                      Гледам, че много се харесва Субару във форума явно. Аз също от години чувам мнения и съм попрочел, че 4х4 и проходимост е супер, но се спрях на Витарата, като че ли - по-добре ми изглежда.

                      Остава последния въпрос, ако някой има по задълбочени знания - дали да рискувам с намерения от мен "таен" 3.2i мотор или да си взема по-евтиния и вече газифициран 2,0 мотор?

                      Има и във В- Търново един 2.4i мотор с АУГ - в Понеделник мой човек ще го огледа евентуално.

                      Какво ще кажете колеги? Качих се на автомата 2.0 и беше направо като умрял.. Ръчката ще покарам в Понеделник, нядавам се да не ме разочарова.


                      Колата ще се ползва като семейна, зимата тя ще ни извозва вероятно - извънградско почти няма да се кара.

                      Кой мотор да предпочета?

                      Коментар


                      • tabu_bg
                        tabu_bg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Само да обясня, може би нарочно от Сузуки са сложили подобни ретро автомати, а именно от гледна точка на здравината. Джипката има бавни, ако я вкараш в гората или катериш дълго време наклони в някоя планина, ще ти трябва нещо доказано, просто и здраво. Един модерен автомат е хвърлил боба на 15-тата минута. Прочети какво се случва при боксуване зимата на първите Х5, доста аудита и т.н ... За моторите, не съм запознат много с 3.2, редки са, относно 2.0 и 2.4 първите 2.4 са проблемни, след 2010 мисля че са ОК. Реглажа на клапаните на 2.0 е без сваляне на валовете. При 2.4 трябва да се свалят. За газта, като всяка японка без хидравлични повдигачи, има шанс при каране на газ да пострадат леглата на клапаните. Мой съвет и не само, ако ще караш на газ сложи си я сам. И когато подбираш части сложи големи изпарител и дюзи за да може да вкарват достатъчно количество газ във всички режими на работа на мотора и да няма бедна смес, от нея страдат клапаните. Поне това съм чел като съвети от колеги с газ. Аз лично нямам.

                      • бат'Марто
                        бат'Марто коментира
                        Редактиране на коментар
                        Субару...Имаме едно във фирмата, Форестър 2012...За мен е Вартбург...Като затваряш вратата дрънчи като варел.Кожата е под всякаква критика...спартански интериор...

                    • #13
                      Ако 3.2-ката е читава , скачай на нея . Ако решиш да не я взимаш , дай кординати на собственика .
                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар


                      • #14
                        Взимай 3,2-литровата! Такива коли вече няма да се продават в Европа, скоро ще забранят и вноса им Тука ще има само тротинетки 1,1 турбо! А ако ще е гарга, да е рошава.
                        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                        Коментар


                        • #15
                          Тук някаква тема за паркетници се е заформила, защо наричате автомобили с повишен клиренс и самоносеща конструкция, дори и подсилена с гръмкото и разговорно име ДЖипове. Стават за пред кафето и за в сервиза, че даже и Субару намесили да се сравнява с ГВ 3.2 мотор.
                          Аз карам с 2.7 предната с рама и 4 степенен автомат. На ход от Европа с изпуснали задни амортисьори и колко живи от 173 коня ги направихме в Карпатите всички да гледат в точка, само на задно паркетниците онемяха.
                          Друга не вземам, пък и не гледам, 7 местна, голяма колкото най голямото паджеро, пък място вътре бол. Седалките стават на легло, равно и удобно, хвърляш дюшека и спиш. Разход смешен с круиз 140км и 5 възрастни и багаж догоре, 15/100 газ.
                          Лепвайте гранда и си свиркайте.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X