Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витара 1.6 16в(G16B) - не пали

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Витара 1.6 16в(G16B) - не пали

    Здравейте! Завчера, баща ми и майка ми ходили с Витарата до селският магазин, върнали се и я загасили на двора. По-късно решава да я прибере в гаража, върти стартера, но не може да запали - нито на бензин, нито на газ(обикновенно АГУ). На следващият ден, имах пътуване извън града, и попътьом се отбих до село набързо. Реших да проверя, какъв може да е проблема. Оказа се, че не отива ток до свещите. До централният кабел, който влиза в дистрибуторската капачка идва ток, но от другите 4 кабела към цилиндрите, не отива ток(пробвам, като бащицата врътва на стартер, пък аз доближавам кабела/ите до корпус - в първият вариант хвърля яко искра, втория-няма никой!). Демонтирах дистрибуторната капачка и палеца, почистих ги и прегледах за пукнатини и пробиви. Самото делко(дензо) и датчика(на Хол, май) имаха много ръжда и окиси, тъй като при смяна на дистрибуторна капачка преди 3 години, гарнитурата на делкото е изплюла при монтажа в долният край, но не съм забелязал, и вътре беше мазало! Напръсках делкото със антикорозионен спрей(доста ръжда се разтвори!), подсуших го, монтирах всичко обратно, но ядец-пак няма ток! Повече нямах време да се занимавам, а и почти не разбирам от запалителни и електрически системи....Та, тия дни като си ходя, на какво да обърна внимание, или какво да си закупя от града, преди да си отида на село?
    ​​​​

  • #2

    Коментар


    • #3
      Ако палеца има резистор, мерни го първо него.

      Между двете месингови пластини трябва да има верига със съпротивление от няколко килоома.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1234332088PHANWHCO0000.JPG Прегледи:0 Размер:21.9 КБ ID:6570831

      П.П. Погледни и дали коксчето от централния контакт на капачката на делкото съществува
      П.П.2. Така, както описваш нещата, карантиите на делкото са в ред, но токоразпределянето го няма.
      Последно редактирано от коко келеша; 12-03-20, 17:57.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • kavi4a
        kavi4a коментира
        Редактиране на коментар
        Палеца и капачката са у мен(за юрнек), утре ще взема нови. Току що, замерих с мултицета-има верига, но за килоомовете не знам истинските им стойности, защото постоянно варират-може би, не правя добър контакт със сондите, но да кажем, че са наред.
        Графита на капачката, леко е понамалял, но не чак толкова за да не контактува.

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Имай предвид, че палеца може да пробие и между централната пластина, и оста на делкото.

      • kavi4a
        kavi4a коментира
        Редактиране на коментар
        А, този датчик на Хол, на какъв принцип работи? Възможно ли е да се е скапал от нещо, как да разбера дали работи?

    • #4
      http://obd2-bg.com/page/hall-sensor-hs-14-1.html

      Коментар


      • kavi4a
        kavi4a коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря за материала! Да видим дали съм разбрал правилно : демонтирам датчика на хол(държи се на 2 винтчета), свързвам двата му кабела - ервеният кабел(напрежение) с белият(маса). Изваждам от дистрибутора централният кабел на бубината, удължавам го, давам на контакт от ключа,.и го доближавам до корпуса на двигателя(маса). Ако, започне да прескача искра, значи е повреден датчика, ако няма искра, търся повреда в кубика и коментатор. Правилно ли съм разбрал, или не е така?

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Нали твърдиш, че при въртене от централния кабел прескача искра? Ако наистина е така, ти вече си направил проверката на датчика и се е оказало, че той работи. Иначе нямаше да прескача искра. А по принцип не си схванал точно нещата, защото става дума само за откачане на куплунга от датчика а не за свалянето му.

    • #5
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P3130432.jpg
Прегледи:511
Размер:233.5 КБ
ID:6571117
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • kavi4a
        kavi4a коментира
        Редактиране на коментар
        Точно така! При въртене на стартер, централният кабел, който съм извадил от дистрибуторната капачка, и доближавам до маса - хвърля искра. Тогава варианта да замеря с мултицета напрежението, дали варира в посочените граници, от материала които си ми приложил. Добре тогава, какво друго да прегледам или подменя, че да закарам ток до свещите!?

    • #6
      Колега, провери ли сте че бобината закарва ток до дистрибуторната капачка на делкото. Щом хвърля искра към маса е ясно че работи и внимавайте с напрежението, че е около 11000 волта, ампеража е малък, но усещането е неприятно.
      Сега проверете датчика на Хол, по всички възможни начини, за да сте сигурен. Но аз съм почти убеден, че е той. Препоръчвам подмяна на цялото делко, нови капачка и палец, може и нови кабели, сменят се на 60 хил. км. и нови свещи, те на 20 хил.
      Сега видях, че делкото е грешно зацепено, трябва ви майстор и то, знаещ и можещ.
      Успех.

      Коментар


      • kavi4a
        kavi4a коментира
        Редактиране на коментар
        Преди 4 години, колега от форума(Ivan J) обслужи Витарата "от-до". ГОРИВНА система - смяна на бензинова помпа(повредена-с години се караше само на газ), почистване на горивопроводи, почистване с ултразвук на инжекциона. ЗАПАЛИТЕЛНА система - смяна на дистрибуторна капачка, палец, свещи/дензо, кабели. СПИРАЧНА система - смяна жила на ръчна спирачка, спирачни маркучи, ремонтен к-кт на предни спирачни апарати, подмяна на спирачно масло. ТРАНСМИСИЯ - подмяна на маслата в ск. кутия, раздатка. ГЛАВНО ПРЕДАВАНЕ - подмяна на маслата в диференциалите, ремонт на касетата на заден диференциал(започна да се чува някакво тракане понякога) - оказа се, че е с ЛСД, но не е работел. Вече няма шум, и работи перфектно!

        Та, за делкото - тогава имаше теч на масло м/у блока и корпуса на делкото, доколкото разбрах от него, там нямало гарнитура, и го е намазал с силикон на "дирко"(мисля така се казваше), но в бързината зацепва делкото на обратно. И понеже теча спря, не разглоби делкото, и каза: "не е проблем и така да се кара". Вярно, че няколко години вече, не беше проблем!
        Вчера закупих нова капачка, палец и свещи. Кабели не съм взел, защото имам стари(работещи), за проба мога и тях да ползвам.
        Делко, не знам кой би ми дал за проба? Нормално никой да не даде, защото в случая като не разбирам, мога да му го повредя!

    • #7
      Добри новини за мен, от неделя(15.03). След подмяна на дистрибуторна капачка, палец, свещи и кабели(стари), Витарата запали 'избирдян', както му викат! Така и не разбрах, с кой от 4-те консумативи се получиха нещата, но важен е крайният резултат. Днес, бащицата ще идва до Варна(кардиологията), та ще я поразходи малко. Благодаря, на отзовалите се за помоща, че и двамцата са ми с хирургични интервенции, и е супер наложително да имат автомобил за придвижване!!! Още веднъж, благодаря!

      Коментар


      • #8
        Лоша новина от днес! При придвижването си до село(на 25-30км от града) по средата на пътя, бащата звънна по телефона, че Витарата загряла много и почнала да пуши-хвърлила водата. Казах му както е спрял, да не гаси двигателя и да изчака така 2-3 минути, с пуснато парно/топло на макс, и ако температурата падне да продължава, ако не,тогава да загаси,и да изчака хубаво да се охлади, преди да тръгне. Така се е прибрал до вкъщи, само с едно спиране....
        В неделя, ще се опитам да разбера, какво й има на първо четене. От прочетеното в форума разбирам, че главите са им слабо място, това означава ли да не се надявам на гарнитура, ами направо глава? А, блока дали му има нещо, пак от четене разбрах, че има свойството да се пука около биелните лагери?

        Коментар


        • #9
          Моята беше с пукнат блок между ризите на 2 и 3 цилиндър, но това не значи, че и при тебе е така! Почвай проверката от по-простите неща - гарнитура, после глава и най-гадното: блок! А може и да е нещо безобидно като спукан маркуч, например!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #10
            Като никой не сменя антифриз така става, че даже и с вода карат, че и се хвалят.
            На всеки две 2 години се сменя изцяло антифриза и се замерва предивсяка зима.

            Коментар


            • kavi4a
              kavi4a коментира
              Редактиране на коментар
              Аааааа, тук не си прав! Не съм каруцар, който само кара, и не гледа нищо. Всяка седмица като си ходя, преглеждам машината - мазителна, охладителна, спирачна системи. Акомулатора се дозарежда, ако има нужда....Ноември 2018 съм сменил антифриза(беше от синия), с червен и го докарах до към "-20°" (не на"око", ами с уред), че не се знае каква зима ще е. Въпреки, че радиатора беше нов(алуминиев), доста се двоумях дали да е от "червения", че в една тема беше писал, че червения антифриз скапва алуминиевият радиатор, но явно не е проблем вече трета година. Аз, не мога да я прежаля в калта и дупките да я вкарвам(затова все още е стокова)камо ли, съзнателно да я оставя на разсипия! Ей, "trent" веднага ме нареди, брат😃!

          • #11
            Не съм те наредил, защото не беше към теб персонално. Червеният го смени, тъй като смятам че не е правилният, сподели марка и показатели, и като го източиш ми пиши как изглежда, или пусни снимка тук и си сложи правилният. Блокът на витарата е алуминиев с набити ризи, няма как да видиш какво се случва вътре по магистралата.
            https://maslata.bg/%d0%b2%d0%b8%d0%b...8f-hepu-raxol/

            Коментар


            • kavi4a
              kavi4a коментира
              Редактиране на коментар
              Ще го сменя, само до там да стигна! Дерт ме е, че не можах да си отида, поне да видя какво е дереджето с машината! Едва ли, и тази неделя ще има разлика с полицейските блокади, ама да видим. Между впрочем, два дни се ровя във форума, но не мога да намеря тема в която е описано реда, по който да стигна до сваляне на главата. Кое, след кое се сваля, наместват ли се някакви белези, тънкости ако има някакви??? Въобще, някой след като е минал по тоя път, да го е описал 'стъпка по стъпка', или ако е удобно да ме насочите от къде да го прочета, че нищо не намирам по въпроса!??

          • #12
            Първо огледай внимателно и намери теча, при мен беше под генерацията и се забелязваше трудно, само с огледалце. Като видиш откъде тече вече ще се разбере кое е за разглабяне! Между другото открих моя теч след смяната на старият, мътен антифриз - сигурно е бил с добавка, а новият проми хубаво системата и проблема лъсна!
            Honda XL600LM, 1987
            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
            Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

            Коментар


            • #13
              По въпросите, които ме питаш на лично мога да ти кажа следното: по 1 точка от Балено 1.6 16 мотора е същия като твоя - блок и глава. Има и много разлики - разпределителен вал, смукателни и изпускателни колектори, капак на главата, тампони на мотора, картер и цедката в него и др. По 2 ра точка за 1.8 от Балено филма е по 3 и само двигател не ти върши никаква работа, трябва ти и цялата му инсталация с компютри и ключ. А кой и къде ще ти ги монтира нямам представа. Първо свали главата на твоя и виж какво се е случило. Може да минеш само с гарнитура и шлайф на главата.
              0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

              Коментар


              • #14
                Окей, колеги. След като имам възможност да огледам пораженията, ще пиша какво е положението. Мисля, че е редно да пусна и нова тема, със съответното заглавие, касаещ проблема с прегряването. Лека вечер, и приятна "ваксинация"!!!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X