До: Механичен блокаж Витара, заден мост - реализация
ОК, 800-1000Nm, ама достатъчни ли са? Сметни нютонметрите на двигателя, умножени по предавките.
Ако приемем че витарата е горе-долу като ферозата то:
1-ва предавка - 3.752
раздатка на бавни - 1.754
дифове - 5.285
двигател - 128Nm при 4800 оборота.
Или на 1-ва бавна при 4800 оборота:
128*3.752*1.754*5.285=4452Nm, без да смятаме загубите по трансмисията.
Това, умножено по рамото от центъра на полуоската, до повърхността на гумата (да приемем че е 31-ца), е:
4425/((31/2)*25.4/1000), или 4425/0.3937м=11240 нютона тяга, или 1147 килограма тяга.
За да сметнем загубите:
За щатните гуми - 195/80/15 на ферозата по книга дават около 1100 килограма максимална тяга на първа бавна и 4800-5000 оборота, което обърнато във въртящ момент на полуоската е: 1100*9.8=10780 нютона тяга и *0.347(рамото на гумата)=3741 нютон метра въртящ момент. Или КПД-то на трансмисията излиза че е: 3741/4425=0.845, или казано друго яче - загубите по трансмисията са около 25%.
При цялото това, возилото на първа бавна и 4800 оборота, с 31-ци, ще се движи с около 20 километра в час.
До тук сметките мисля се връзват перфектно.
3741 нютон метра, в идеалния случай разделено на 4 - ако всичките гуми са с еднакво сцепление с настилката - по 935 нютонметра на полуоска, в идеалния случай, а ние знаем че блокажа се ползва там, където случая далеч не е идеалния, тоест разчитаме на 1-2 гуми от всичките четири, да ни измъкнат.
Май, 1000Nm разчети може да излязат без кръчмаря.
Ако не съм прав - поправете ме.
ОК, 800-1000Nm, ама достатъчни ли са? Сметни нютонметрите на двигателя, умножени по предавките.
Ако приемем че витарата е горе-долу като ферозата то:
1-ва предавка - 3.752
раздатка на бавни - 1.754
дифове - 5.285
двигател - 128Nm при 4800 оборота.
Или на 1-ва бавна при 4800 оборота:
128*3.752*1.754*5.285=4452Nm, без да смятаме загубите по трансмисията.
Това, умножено по рамото от центъра на полуоската, до повърхността на гумата (да приемем че е 31-ца), е:
4425/((31/2)*25.4/1000), или 4425/0.3937м=11240 нютона тяга, или 1147 килограма тяга.
За да сметнем загубите:
За щатните гуми - 195/80/15 на ферозата по книга дават около 1100 килограма максимална тяга на първа бавна и 4800-5000 оборота, което обърнато във въртящ момент на полуоската е: 1100*9.8=10780 нютона тяга и *0.347(рамото на гумата)=3741 нютон метра въртящ момент. Или КПД-то на трансмисията излиза че е: 3741/4425=0.845, или казано друго яче - загубите по трансмисията са около 25%.
При цялото това, возилото на първа бавна и 4800 оборота, с 31-ци, ще се движи с около 20 километра в час.
До тук сметките мисля се връзват перфектно.
3741 нютон метра, в идеалния случай разделено на 4 - ако всичките гуми са с еднакво сцепление с настилката - по 935 нютонметра на полуоска, в идеалния случай, а ние знаем че блокажа се ползва там, където случая далеч не е идеалния, тоест разчитаме на 1-2 гуми от всичките четири, да ни измъкнат.
Май, 1000Nm разчети може да излязат без кръчмаря.
Ако не съм прав - поправете ме.
Коментар